loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 248 جمعه 25 تیر 1389 نظرات (0)

بنام خداوند لوح قلم

اولتر از همه صمیمانه ترین تمنیات نیک خود را خدمت تمام دوستان ، فرهنگیان،روشنفکران و قلم بدستان تقدیم نموده و از خداوند موفقیت مزید را از بارگاه خالق مننان خواهانم.

اولتر از همه میخواهم روی کلمه فرهنگ مکث نمایم فرهنگ یا تمدن به مفهوم وسیع کلمه در قوم شناسی ، مجموع پیچیده ای است که شناخت باور ها ، هنر ها ، اخلاق ، حقوق ، آداب و رسوم و دیگر قابلیت ها یا عاداتی را در بر میگیرد که انسان به عنوان عضو جامعه انرا کسب مینماید. که کلمه فرهنگ شکل های استاندرد شدهء رفتار، افکار واحساسات اعضای جامعه است فرهنگ تلفیقی است از آموخته های محیطی که در درون زنده گی فرد، چه در گذشته و چه در حال به وجود میآید، در این میان نیاز های معنوی بیشتر مورد توجه گرفته است. فرهنگ را عدهء از جامعه شناسان عبارت از مجموعهء  عقاید ، رسوم ، هنرها ، اخلاق ، دانش و سایر یافته ها و اکتساب ها ی اجتماعی انسان میدانند. وبرخی دیگر میگویند که فرهنگ میراث ملی مردم یک کشور که از نسل های گذ شته به ارث مانده  و نسل کنونی نیز در آن تغییراتی داده و به نسل های آینده انتقال میدهد، یا هر آنچه د ر جا معه کسب کرده ، می آموزیم و انتقال میدهیم ، میباشد. پس حال اینکه چه مهم است چیزی را که میاموزیم مهم است برای ما و شما شاید در سنن که قرار داریم شاید چیز های زیادی را آموخته باشیم پس به نظرم انچه که مورد پسند ما و شما نیست نمیپذیریم. اجتماع ساخته شده از انسانهاست پس ما نمیتوانیم که بشر یا (فرد) که جز لاینفک جامعه ماست دوری جویم بلکه در عوض ما باید از وجود انسانها یکه یک مقدار به کلمه منفعت جمعی باورمند نیست کار کرده از ایشان استفاده موثر نمایم. و به یک فرهنگ پذیرفته شده تبدیل نمایم. و اگر با کمی من شما میتوانید بیشتر و موثر تر کار نمائید من کاملآ راضی هستم و به نظرم این راه حل نیست و بوده نمیتواند.

 فرهنگ پایه ء اساسی زنده گی اجتماعی یک قوم و یا ملت است . فرهنگ یک تولید اجتماعی است و در اثر ضرورت زنده گی افراد " به صورت جمعی " به وجود می آید و باالآخره فرهنگ مجموعهء ارزش ها ، باورها ، اعتقاداها ، هنجار ها ، آفرینش های اد بی ، هنری ، فلسفی ، علمی ، سیاسی ، دانش ها و تمامی دست آورد های مادی ، فنی و مسلکی یک جا معه میباشد. پس حضورگرم و به موقع هریک ما و شما باعث علاقمندی و تقویت بخشی سایر جوانان و فرهنگیان و فرهنگ دوستان میگردد طوریکه تاریخ  گواهی کوشش و مساعی های فروانی در جامعه ما بوده که قافله سالاران جوامع ما در زمینه اتحاد واقعی مردم تلاش زیاد ورزیدند. با وصف اینکه  مساعی و مبارزات روشنفکرانه و ترقی خواهانه بنابر دلایل و عوامل عینی وذهنی مقاومت و مخالفت متداوم رونما گردیده. از طرف دیگر به پیروزی کامل نیانجامیده اما روند انکشاف و نوسازی مردم ما را تحرک بخشیده وانجماد اجتماعی و فرهنگی را از بین برده پس نیاز به تلاش استقلال طلبانه و تجدد گرایانه  دموکراتیک دارد تا برای حفظ تحکیم  دست آورد های اجتماعی خویش سعی و تلاش ورزیم.

و میخواهم به نمایندگی جمعی از دست اندرکاران انجمن گشایش به دوستانیکه از ناحیه نشر مطلب که بدون مشوره هیت و اعضای انجمن به نشر رسیده البته بدون مشوره بوده و اگر نکته که باعث جریحه دار شدن احساسات بعضی دوستان ما گردیده معذرت میخواهم امید است که قبول کرده و علیک فرمائیند و این حرف خیلی ها کلان جلوه ندهیم. و میخواهم روی پیش منظر یا ایجاد سوژه هماهنگی بین جوانان ما گردید یک نگاه کوتاه داشته باشم که سوال های که وجود دارد امید است حل گردد. در یکی از نشست های جماعتی که بیش از ده ها تن بود روی مسایل قومی و بلاخره جماعتی گفتگو ها صورت گرفت تمام دوستان نظریات شانرا شرک ساختند و من به صفت یک جوان نظریات خود را خدمت دوستان تقدیم حاضر در محفل تقدیم نمودم و نکته که به نظرم بیشتر با ارزش بود فقط موضوع اتحاد و هماهنگی بود که چند دقیقه صحبت نمودم ولی زمانیکه محفل رسمی اختتام بخشیده شد تعداد دوستان سوالات به آدرس من داشت که به نظرم برایم قابل قبول نبود و من خدمت دوستان جواب های که داشتم ارایه نمودم. درانجا بود که برادر ما خیر محمد خان که از جمله برزگان قوم و هم مهمان تمام مردم که در کابل زندگی میکند میباشد ایشان از من خواهش نمود که میخواهم روی یک موضوع با شما صحبت نمایم و من به جواب ایشان گفتم هر زمان خواسته باشد آماده ام.

خیر محمد خان با جمع از دوستان که مربوط به قوم ما میشود در یک اطاق جمع شدیم و روی موضوعات قومی شروع کردیم و ایشان بدین باور بود که جوانان مشکلات ایده یالوژکی دارند و در ضمن بسیار خود خواه قدرت طلب و جابر میباشند و دلایل که نفاق و بی اعتمادی را به ادرس جوانان میداد و به مثابه یک جوان برایش طرح دادم که ما جوانان در بین خود مشکل شخصی و فکری نداریم همه کسانی هستیم که هیچ جناه و یا احزاب سیاسی عضویت نداریم مشکلات که وجود دارد فقط سلیقوی است و بس... ایشان فرمودند وقتی که مشکل ندارید من میخواهم نظرم را خدمت شما عرض نمایم و من برایش گفتم شما مختار هستید و نظر شما برایم معتبر است. نکته ای را که ایشان اشاره داشت روی کارکرد 5 ساله ما بود از جمله هفته نامه ارمغان آزادی و شورای جوانان در کابل و بلاخره بغلان ها و بلاخره در سطح ملی و بین المللی بود و ایشان از ما خواست وقتیکه شما مشکل ندارید من طرح دارم برای شما. من برایش گفتم بفرماید هرچه بگوید من به مثابه جز لاینفک جوانان قوم قبول دارم ولی در صورت که نیت نیک باشد به دو دیده قبول داریم. ایشان فرمودند که در هفته های بعدی من زمینه ساز نشست تیم شما را با تیم پیشگامان میشوم من برایش گفتم من و تمام اعضای انجمن به دیده قدر مینگریم طرح شما و فیصله به همین شد که ما روز جمعه بعدی نشست داشته باشیم همین بود که دریکی از جمعه نشست تنظیم شد که در نشست اول ما به گردانندگی محترم خیر محمد خان، محترم انجینر صاحب قادر،محترم نادر آحمد،محترم داکتر صاحب بشیر،محترم حسام الدین ، خداینظر خان و خودم در تایمنی برگذار شد که درین نشست روی همرفته بالای تمام ابعاد دست آورد ها شورا و پارچه شدن شورای جوانان و هفته نامه بحث 6 ساعته صورت گرفت و بلاخره حاضرین در محفل خواست که بخاطر هماهنگ ساختن جوانان و بلاخره قوم باید گام های مقدماتی برداشته شود و به این فیصله رسیدم که داکتر صاحب بشیر وظیفه گرفت با تیم پیشگان مان بشیند و روی ایجاد هماهنگی بین جوانان کار نماید ومن وظیفه گرفتم که اعضای انجمن نشست داشته باشم روی ایجاد هماهنگی کار نمایم. که بلاخره خوشبختانه در جمع سوم بعدی اکثریت اعضای انجمن حضور یافتند برای نشست دومی که از نمایندگی تیم پیشگامان تنها داکتر صاحب بشیر حضور یافتند و کنکاش که صورت گرفت بعد از چندین ساعت جرح و بحث بیان طرح های دوستان به همین فیصله رسیدیم  که  ما باید  در مورد جلسات که برای اتحاد وباهمی دو شورا صورت بگیرد که با دوستان کار نمایم و سوالات و یا مشکلات که در بین جوانان و یا بزرگان وجود دارد حل نمایم و همه با هم به شکل مشترکانه پیش برویم که بلاخره یک کمیته را تشکیل دادیم که درین کمیته محترم خیرمحمد خان،داکتر صاحب بشیر و خودم تشکیل دادیم تا در قسمت معرفی اعضای موسس شورای نو تشکیل که باید 5 نفر از تیم پیشگامان معرفی شود 5 نفر از انجمن گشایش معرفی شود و شخص خیر محمد خان باید اعضای موسس این شورا و یا انجمن نو تشکیل باشند. لیست دوستان که عضویت انجمن نو تشکیل باید تهیه شود از هر طرف تا یک ارقام دقیق بدست بیاید و از طریق اعضا ما بتوانیم رئیس و مسولین کمیته را انتخاب نمایم برای مدت معینه که در اساسنامه داریم انتخاب نمایم. طوریکه بیان داشتیم کلمه درخواست که احساسات بعضی دوستان متاثر ساخته است از طرف هیچ یک از تیم و یا گروه نبوده بلکه از طرف دوستان یا گروه سوم پیشنهاد شده هر دو طرف لبیک گفتند امید است که دوستان به کلمه درخواست احساس نشده برده باری از خود نشان بدهند روی استراتیژی و پلان درازمدت که چه کار بیشتر درین راستا انجام داده میتوانیم کار نمایم. در اخیر امید است که سوء تفاهم در بین دوستان ایجاد نشود .

 

با احترام مخلص شما " جویا "

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 92
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 291
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 2,499
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,058
  • بازدید ماه : 10,405
  • بازدید سال : 32,749
  • بازدید کلی : 1,323,560