loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 252 شنبه 09 مرداد 1389 نظرات (0)
جمعه یکم مرداد 1389
خطيب نماز جمعه تهران:
منتظران بايد به دنبال حق باشند
   آيت الله احمد جنتي خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به فراهم کردن زمينه هاي ظهور امام زمان (عج) گفت: منتظران بايد به دنبال حق باشند تا بتوان از اين طريق مقدمات ظهور حضرت را فراهم کرد. بر اين اساس جمهوري اسلامي بايد جمهوري عدالت باشد و مسئولان بايد عدالتخواه باشند تا بتوانند منتظر امام زمان (عج) باشند.

به گزارش مهر، آيت الله احمد جنتي خطيب جمعه امروز تهران با اشاره به حادثه تلخ و فاجعه غم انگيز زاهدان افزود: اين مصيبت تلخ که منجر به کشته و زخمي شدن بيش از 300 نفر از هموطنانمان شد به دست اشرار آمريکايي انجام شده است و هدف آنان ايجاد تفرقه بين شيعه و سني است و مي خواهند وحدت جامعه اسلامي را بر هم بزنند.

وي با محکوم کردن اين حمله تروريستي وحشيانه ادامه داد: جنايتکار اصلي اين حوادث تروريستي آمريکا و انگليس هستند و همانطور که مقام معظم رهبري در سخنان خود در اين باره فرمودند جمهوري اسلامي اجازه نخواهد داد آنها به هدف شومشان برسند.

آيت الله جنتي اضافه کرد: مقام معظم رهبري در بيانات خود در اين باره به چند نکته اشاره کردند که من نيز بر آنها تاکيد مي کنم، دستگاه هاي مسئول در اين باره هر سه قوا هستند که بايد اين موضوع را پيگيري کرده و عاملان را شناسايي و به مجازات برسانند. پس از آن همه مردم و مسلمانان موظفند و بر آنان مواجب است تا با اين مولود شوم که مصداق بارز محاربه با خدا و مفسد في الارض است مبارزه کنند. مردم بايد افراد مشکوک در اين زمينه را به نيروهاي امنيتي و انتظامي معرفي کنند.

خطيب جمعه تهران با بيان اينکه اين عمليات انتحاري براي ايجاد تفرقه ميان شيعه وسني اتفاق افتاده است تاکيد کرد: مردم بايد مواظب باشند ابزار دست اين تروريست ها نشوند.

وي همچنين تاکيد کرد:روشنفکران و دانشگاهيان نيز دراين زمينه وظايف سنگيني بر عهده دارند و بايد از هرگونه ايجاد تفرقه و اختلاف در ميان مردم جلوگيري کنند.

جنتي ادامه داد: اين عمليات توسط دنباله روهاي ريگي انجام شده است و همانطور که خود ريگي اعتراف کرده است با مستنداتي که ارائه داده نشان داده است که دستور اين حرکات را از آمريکا و انگليس مي گرفته است و آبروي آمريکا را برد، اما آمريکا از اين اقدامات زشت دست بر نمي دارد چرا که نمي داند آبرو و شرف چيست.

خطيب موقت جمعه تهران در ادامه با طرح سئوالي از آمريکا، گفت: سئوال من از آمريکاي تروريست اين است که در طول 31 سال گذشته چه نفعي از تروريست به او رسيده و چه ضرري ما در اين وقايع کرده ايم؟ جمهوري اسلامي هر جا که شهيد داده به نفعش شده است و هر جا که آمريکا از ترور استفاده کرده به ضررش بوده است. آخر مگر کجاي دنيا حرکات تروريستي به اهدافش رسيده است.

وي همچنين ادامه داد: اين چه وضعيتي است که آمريکا در عراق، افغانستان و زاهدان ايجاد کرده و هر روز عمليات تروريستي انجام مي دهد. انگار يک عده آدم هدفشان کشتن انسانهاست و هدف ارباب اين افراد تروريست تضعيف قدرتهاست.

جنتي افزود: به کوري چشم آمريکا که به دنبال تضعيف قدرت جمهوري اسلامي ايران است بايد بگويم جمهوري اسلامي نيرويي دارد که اگر همه توانتان را هم روي هم بريزيد نمي توانيد با آن مقابله کنيد.

خطيب موقت جمعه تهران با مخاطب قرار دادن آمريکا و انگليس تاکيد کرد: شما چه بخواهيد چه نخواهيد قدرت هاي سلطه گر غربي رو به زوال هستند و جمهوري اسلامي رو به توان و قدرت.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از مجلس شوراي اسلامي براي تصويب مصوبه اخير تهيه سوخت با غني سازي 20 درصد افزود: تهيه اين سوخت از سوي سازمان انرژي اتمي مي تواند کمک بسياري براي مصارف صنعتي، کشاورزي و پزشکي کشور باشد.

جنتي ادامه داد: اين حرکت مجلس نشان از طراحي دولت، مجلس و مردم دارد.

خطيب موقت جمعه تهران همچنين از اقدام مجلس براي مقابله با کشورهايي که مي خواهند هواپيماهاي ايراني را بازرسي کنند و يا سوخت به آنها ندهند، قدرداني کرد و گفت: دستور مجلس براي مقابله به مثل با اين کشورها تهديد جدي است که اگر عملي شود نشان مي دهد نمايندگان عزت اسلام را حفظ مي کنند.

وي همچنين به سالگرد تاسيس نماز جمعه در تهران به امامت آيت الله طالقاني اشاره کرد و نماز جمعه را ظرفيت بالايي دانست که با درايت و تدبير امام راحل (ره) برقرار شد.

جنتي افزود: پيش از تدبير امام براي برگزاري نماز جمعه نمازهاي جمعه به صورت مرده و خفته بودند و اکنون نمازجمعه دستگاهي زنده و با ظرفيت بالا شده است و نمادي از وحدت مردم، وحدت مردم با نظام مرکزي و مسيري براي تزريق معارف اسلامي و بصيرت بخشي به مردم است.

خطيب موقت جمعه تهران با اشاره به گراميداشت روز جوان و تولد حضرت علي اکبر (ع) تاکيد کرد جوانان ما بايد با الگوگيري از حضرت علي اکبر (ع) و ادامه راه او به دنبال بي توجهي به دنيا و عبور از ماديات و شهوات دنيايي باشند.

وي همچنين با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري و توصيه هاي ايشان به جوانان افزود: ايشان تاکيد دارند که جوانان از نظر علمي و تذهيب نفس رشد کرده و همچنين به مسائل ورزشي و جسم سالم نيز توجه کنند.

جنتي بر صرفه جويي در مصرف آب،نان، انرژي و همه نعمت هاي ديگر تاکيد کرد و افزود: مسئولان کشور، مسئولان دستگاه هاي دولتي و عمومي بايد از اسراف پرهيز کرده و در اين زمينه براي مردم الگو باشند و همچنين از تجمل گرايي، اسراف گرايي و فرهنگ مصرف غربي نيز به شدت پرهيز کنند.

خطيب موقت جمعه تهران در خطبه اول نيز با اشاره به خاصيت دعا و زمينه هاي استجابت دعا افزود: اگر خواسته اي را با اخلاص از خدا بخواهيم اجابت مي شود.

وي همچنين به فراهم کردن زمينه هاي ظهور امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: منتظران بايد به دنبال حق باشند تا بتوان از اين طريق مقدمات ظهور حضرت را فراهم کرد. بر اين اساس جمهوري اسلامي بايد جمهوري عدالت باشد و مسئولان بايد عدالتخواه باشند تا بتوانند منتظر امام زمان (عج) باشند.

وي تاکيد کرد: عدالت بايد در همه مسائل جاري باشد. عدالت در مسائل مالي، علمي، اقتصادي، اجتماعي و ديگر مسائل موجود.

 

منبع:http://kanun-h16p1.blogfa.com/

شرح وبلاگ:عکس وبلاگشونم عکس آقاست!!!اگه وبلاگ مال امام علی جون خودمونه پس چرا عکس اینو گذاشتید!!!آهان...یادم نبود ایشون علی زمونه است!!!ولش کن دیگه!بهتره ادامه ندم.چون نه دوست دارم ب عقاید کسی توهین کنم نه دوست دارم وبلاگمو بکشن!!!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 93
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 291
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 2,440
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,999
  • بازدید ماه : 10,346
  • بازدید سال : 32,690
  • بازدید کلی : 1,323,501