loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 280 سه شنبه 22 تیر 1389 نظرات (0)

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در باره عزاداری‌ سالار شهیدان(ع) و ترفندهای دشمنان در این زمینه، از مسلمانان خواست تا نسبت به اختلاف افکنی‌های دشمنان هوشیار باشند. 
ایشان افزود: به یقین شعائر با عظمت حسینی از افضل شعائر اسلامی است که از ائمه اهل بیت (ع) به ما رسیده است و شاید هنوز زود است که ما عظمت عاشورای حسینی را درک کنیم و به عمق آن برسیم.
این مراسم در طول تاریخ حافظ مذهب ما بوده است. پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و پیروزی حزب الله جنوب لبنان و موفقیت بزرگ شیعیان عراق در سایه آن صورت گفت و اگر این عاشوراها و عزاداری‌ها نبود امروز ایران و عراق و لبنان رنگ دیگری داشت.
جاذبه این مراسم به قدری است که امسال بزرگ‌ترین رقم زائران حسینی در اربعین یعنی رقم ده میلیون نفر زائر در تاریخ کربلا ثبت شد، آن هم در میان آن همه خطرات.
اینجانب هنگامی که صحنه تکان دهنده حرکت زوّار را دیدم که با پای برهنه و همراه کودکان خردسال و شیرخوار به سمت آن مقصد عاشقان در حرکتند آرزو کردم که ای کاش من هم در میان آنها بودم.
به همین دلیل دشمنان می‌کوشند آن را تضعیف یا کم رنگ کنند یا با خرافات بیامیزند و از عظمت آن بکاهند، که در این راستا لازم می‌دانم همه عزیزان را به نکات زیر توجه دهم:
1. ما در زمانی زندگی می‌کنیم که بیش از هر زمان نیاز به وحدت و آرامش داریم، کشورهای اروپایی دست به دست هم داده‌اند که به ساحت قدسی پیامبر اسلام (ص) اهانت کنند، اسرائیل پیوسته مسلمانان فلسطین را به خاک و خون می‌کشد و با کمک امریکا، نقشه برای نابودی حزب الله در لبنان طرح می‌کند. در عراق همه روز برادران و خواهران ما به وسیله وهابیان متعصّب شهید می‌شوند و ابرقدرت‌ها برای کشور ما، تنها حکومت اسلامی شیعه در جهان، شب و روز توطئه می‌کنند.
کدام عقل اجازه می‌دهد که در چنین شرایطی به شایعات دامن بزنیم و اختلاف تازه‌ای بیفکنیم و آب به آسیاب دشمن بریزیم و از مقابله با آن خطرات عظیم دور بمانیم.
2. البته باید مراسم عزاداری به کوری چشم دشمنان با شور و شکوه هرچه تمام‌تر و در اوج عظمت و هر سال بهتر از سابق برگزار شود و هر کاری که عظمت این مراسم را مخدوش کند محکوم گردد. محال است کسی شیعه باشد و خواهان عظمت این مراسم نباشد.
اما نحوه عزاداری‌ها، باید به همان صورت سنّتی و بر طبق دستورات ائمه هدی (ع) با راهنمایی علمای محترم بلاد صورت گیرد و پرچم‌های حسینی همه جا در اهتزاز باشد، دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی با نظم و شکوه در هر کوی و برزن به راه افتد، ولی مراقب باشند افراد ناآگاه تعبیرات کفرآمیز و غلو بر زبان جاری نکنند و عزاداران آسیب جدی به بدن خود نرسانند و کاری که در نظر عموم مردم موجب وهن مذهب است انجام ندهند تا بهانه به دست دشمن نیفتد و بدخواهان مأیوس گردند.
3. سزاوار است خطبای محترم در خطابه‌های خود و مدّاحان عزیز در اشعار حماسی و شورانگیز خویش در وحدت صفوف بکوشند و اهداف سیّد مظلومان و سالار شهیدان را که همان دادن آگاهی به مردم و نشر احکام قرآن، کسب عزت و شرف و آزادی و امر به معروف و مبارزه با ظلم و فساد است روشن سازند و چه خوب است این اهداف با شواهد تاریخی در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها ثبت گردد و جوانان عزیز، مصداق زنده «عارفاً بحقه» گردند.
4. اینجانب به سهم خود از تمام کسانی که در این دو ماه عزیز دسته‌جات و مجالس حسینی را از طرق مختلف گرم نگاه داشتند و در این راه زحمت‌ها کشیدند تشکر می‌کنم و سربلندی ملت عزیزمان را در سایه لطف خداوند و زیر لوای پرافتخار سالار شهیدان و تحت توجهات و عنایات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) از خداوند متعال خواهانم و از همه می‌خواهم کاری نشود که عظمت مراسم عزاداری بسیار با شکوه امسال با دامن زدن به اختلافات تلخ گردد و دشمنان ما شاد شوند.»

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 86
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 198
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 978
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,537
  • بازدید ماه : 8,884
  • بازدید سال : 31,228
  • بازدید کلی : 1,322,039