loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 295 شنبه 09 مرداد 1389 نظرات (0)

این هم غذای مورد علاقه ی تینا که حتما باید ثبت میشد  .... البته من همش چشمی درستش میکنم و اندازه ی دقیقی ندارم ولی خوب حالا حدودی مینویسم .... اندازه اش خیلی مهم نیست ...

مواد لازم :

گوشت قیمه ای                        300 گرم

پیاز داغ                                   1 عدد بزرگ

لپه                                        1 استکان

رب گوجه فرنگی                        1 قاشق غذاخوری

سیب زمینی                             2 عدد

آبلیمو یا لیمو عمانی                    1 قاشق غذاخوری و یا 3 عدد لیمو عمانی

طرز تهیه :

اول گوشت رو تو روغن کمی تفت میدم تا آبش کشیده بشه و کمی هم سرخ بشه بعد پیاز داغ و دو سه لیوان آب هم اضافه میکنم و حرارت رو کم میکنیم تا گوشت بپزه . لپه رو هم جداگونه میپزم و در پایان کار بهش اضافه میکنم . چون گاهی وقت ها لپه اینقدر زود میپزه که تو غذا له میشه و گاهی هم بعد از اینکه گوشت پخت هنوز لپه اش خامه ...

وقتی گوشت تقریبا پخته شد لپه و در صورت تمایل لیمو عمانی رو اضافه میکنیم که من عاشق عطر و بوشم ولی خوب تو این خونه فقط من میخورم و کسی دوستش نداره  ( سر و ته لیمو رو میبریم اگه نه که در آخر آبلیمو به غذا اضافه میکنیم ) . در انتهای کار یک قاشق غذاخوری رب گوجه رو تو روغن تفت میدیم و به خورشتمون اضافه میکنیم . نمک و فلفل و چاشنیش رو هم اضافه کرده ، وقتی کاملا جا افتاد تو ظرف کشیده و با خلال سیب زمینی سرخ شده تزیین میکنیم . 

البته من یه خورده لپه بیشتر میریزم ، چون سینا خیلی خوشش میاد و عوض اینکه گوشتاشو بخوره ، فقط آب و لپه اش رو میخوره ...

گاهی اوقات هم همه ی مواد لازم برای قیمه رو به صورت یکجا شب میریزم تو آرام پز و میذارم به امون خدا که بپزه ، بعد صبح که بیدار شدم سیب زمینی های خلال شده رو اضافه میکنم ، وقتی کاملا پخت از برق درش میارم ، اینجوری هم خوشمزه میشه و دیگه چرب و چیلی هم نیست . (البته پیاز داغ میریزم ها و سیب زمینی رو هم خلال درشت میگیرم که تو غذا له نشه )

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 85
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 217
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 406
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 581
  • بازدید ماه : 581
  • بازدید سال : 33,621
  • بازدید کلی : 1,324,432