loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 223 شنبه 09 مرداد 1389 نظرات (0)


آن چه قدمت يك عشق و دوست داشتن را مقدس و دائمي مي كند داشتن رابطه اي است كه بتوانيد با اعتماد و تكيه بر آن زندگي خود را بنا كنيد و مطمئن باشيد كه هرگز درد فراغ شما را نخواهد آزرد و به حال خود رها نخواهيد شد. 

 آنچه در اين بين رابطه عاطفي شما را ممكن است تحت سلطه قرار دهد و از شكوه آن بكاهد اين است كه شما به دوست داشته شدن طوري عادت كنيد كه قدرداني و احترام به آن عطوفت از يادتان برود و با آن مانند تمام داشته هاي معمول و پيش پا افتاده برخورد شود. در حالي كه در حقيقت اين است كه داشتن جايگاه عاطفي و عشق در زندگي هر فرد گوهر نايابي است كه معمولابا از دست دادن آن نه تنها زندگي تلخ و بي رنگ مي شود، بلكه گاهي كسب مجدد آن دشواريهاي بسيار دارد. بنابراين در اين حالت شما با حسرت بزرگي در قلب و روح خود روبرو خواهيد بود كه پيوسته جاي خالي كسي را به يادتان مي آورد كه وي را به علت بي توجهي و عادت به عدم قدرداني از دست داده ايد. زيرا آنچه كه ما عشق مي ناميم در واقع درختي است كه به نور خورشيد وجود شما و آب حيات جبران محبت شما نيازمند است تا رشد كند و ميوه هايش كام شما را شيرين كند. در اين نوشته راهكارهايي را خواهيد آموخت كه به شما مي گويند چگونه عاشق خوب و معشوق قدردان و لايقي باشيد و عشق و علاقه متقابل شما به هم روز به روز فزاينده تر و درخت عشق شما را هر روز بالنده تر و سبزتر از روز پيش گرداند. در زندگي زناشوئي برخلاف دوران نامزدي و آشنايي برخلاف تصور همگان نشان دادن عشق و علاقه متقابل بسيار دشوارتر است. زيرا كسي كه سابق بر اين براي چند ساعت در روز همنشين شما بود و شما را در بهترين حالات و وضعيت پوشش مي ديد، حال بايد شاهد فعاليت ها و ظاهر شما در كل روز باشد. از هيچ كس نمي توان انتظار داشت كه بعد از خواب درازمدت شبانه با موهايي مرتب و آراسته از خواب بيدار شود و نمي توان ادعا كرد كه تماشاي مسواك زدن فرد مورد علاقه تان بهترين و رمانتيك ترين منظره زندگي شما باشد. در حقيقت پس از مدتي زندگي مشترك پي خواهيد برد كه طرف مورد علاقه شما نيز مانند ساير انسانها شرايط و نيازهايي دارد كه چندان مطبوع و دلپسند نيستند و حتي مي توانند آزار دهنده باشد. صداي خرخركردن همسر شما چندان خوشايند نيست و به همان صورت جورابهاي بدبوي او، به هم ريختن منزل، بدخلقي هاي گاه به گاه و حتي دعوا بر سر تماشاي برنامه هاي تلويزيوني همه و همه مي توانند شما را به تدريج از همسرتان دلزده و حتي نااميد كنند. بارها احساس مي كنيد كه همسر فرشته خوي خود را از دست داده ايد و به جاي موجود ستودني و زيباي روزهاي نامزدي با يك انسان عادي روبرو هستيد كه دوست داشتن او اگر سخت نباشد چندان هم آسان نيست. شايد در دوران تجرد شما به تنهايي مدل مو و لباس خود را بر مي گزيديد، دوستان و معاشرين خود را انتخاب مي كرديد و مطابق ميلتان با آنان رفت و آمد مي كرديد. دوران تجرد با همه خصوصيات و شرايط برجسته خود، به شما آزادي كامل در برگزيدن هر چيز و مطابق سليقه شخصيتان را مي داد و محور هر چيز راحتي، آرزو، انگيزه و خواست خود شما بود. اما پس از ازدواج و تاهل، وضع ديگر به صورت قبلي نمي تواند ادامه يابد.
    زيرا در زندگي مشترك همه چيز با خواست و ميانگين و توافق طرفين بايد صورت بپذيرد زيرا در غير اينصورت نمي توان نام زندگي مشترك را به آن داد. به طوري كه گاه يكي يا هر دو طرف موظف مي شود روش پوشش و آرايش خود را تغيير دهد تا همسرش احساس بهتري نسبت به او داشته باشد و اين ميل و كشش طرفين به هم بناي زندگي آنها را محكم تر كند. دراين نوع زندگي همسران بايد خود را با سليقه شريك زندگي شان بيارايند و مطابق نظر همديگر رفتار كنند. شايد بعد از ساعتها كار روزانه و پخت وپز و يا كار كردن در محيط كار، ظاهر هيچ يك از زوجها مطلوب و خواستني به نظر نرسد ولي بهترين و تنها روش عدم دلزدگي آنها از هم اين است كه به محض ورود به منزل و يا انجام كار، به ظاهر و لباس خود توجه كند و خود را بنا به سليقه و خواست همسر خود نظيف كرده و بيارايد.
    با اين حال همچنان بسياري از زوجين از زندگي خود عدم رضايت دارند. به گفته آنان عشق و علاقه طرفين نسبت به اوايل زندگي مشترك روز به روز كم و كمتر مي شود و زندگي آنها ديگر رنگ و بوي نخستين را ندارد. سوال آنها اين است كه چگونه مي توان عشق را زنده نگه داشت؟ چگونه مي توان با ديدن و شنيدن يك لبخند و يك خسته نباشيد از همسر به شادترين لحظات زندگي رسيد؟ آيا عشق ماندگار است يا تنها عطر خوشبويي است كه مشام را مي نوازد و بعد كم كم محو و كم رنگ مي شود؟
    چگونه مي توان جلوي مرگ عشق را گرفت؟
    از طرف ديگر عادت كردن زوجين به يكديگر و تكراري شدن بعضي چيزها، آنها را به صورت عادت در مي آورد وتقدس اوليه را از آنها سلب مي كند. براي مثال دو نامزد جوان شايد روزي طاقت دوري و جدايي از يكديگر را نداشته اند اما بعد از ازدواج و مدتي گذران زندگي به قدري به وجود هم خو مي كنند كه گاه حتي تغييرات ظاهري و يا دوريهاي پيش آمده اندكي نيز آنان را آزرده نمي كند. آيا مرگ عشق اين جاست؟
    چگونه مي توان بعد از گذر ساليان همچنان از وجود هم شاد بود و لذت برد؟
    چگونه مي توان بعد از سالها زندگي از ديدن همسر خود هيجان زده شد و شكرگزار حضور وي بود؟
    بسيارند كساني كه روزي خود عاشق بوده اند و با تمام قلب و جان حاضر بوده اند براي وصل محبوب راههاي طولاني را طي كنند و سخت ترين مصائب را تحمل كنند تا به وصل خود برسند ولي حال كه مدتي از ازدواجشان گذشته، عشق و علاقه سايرين را به سخره مي گيرند و آن را پوچ و غير واقعي مي دانند.
    هيچ چيز حقيقي تر و والاتر از عشق نيست و عشقهاي دراز مدت كه سالها به طول مي انجامند، قابل اعتماد هستند و مي توان با تكيه زدن بر آن به هر كجا رسيد. معشوق يا عاشق شما همان نيمه گمشده اي است كه هميشه به دنبالش گشته ايد و تنها كسي است كه مي توانيد هميشه روي اوحساب كنيد وتحت مراقبت و در سپر حفاظت او به سر بريد.
    چگونگي اين امر به طول مدت، شور و عشق جاري بستگي دارد. عشق هرچه ديرپاتر باشد ماندگارتر و حقيقي تر است. كسي كه 10 سال شما را دوست داشته است در سال 11 نيز شما را خواهد خواست و اگر به درستي آموخته باشيد كه قايق زندگي را توفانها با مهارت هدايت كنيد براي تمام روزهاي عمرتان ناخدا و كشتي سالم عشق شما را به هر كجا كه بخواهيد خواهد برد. هيچ چيز زيباتر و پربهاتر از حقيقت نيست. با بيان حقيقت و ايمان به صداقت شريك زندگي تان مي توانيد كشتي خود را از مهلكه و توفان در امان نگه داريد. با ايمان مي توانيد با خيال راحت به او تكيه كنيد و بدانيد كه در توفانها و سختي ها دست ياري او همواره براي كمك به شما برافراشته است. اين اعتماد از بهاترين گنج هايي است كه كسي مي تواند در يك رابطه زناشويي داشته باشد و احساس امنيت و رضامندي حاصل از آن را تا پايان عمر همراه داشته باشد.
    در اينجا راهكارهايي را به شما پيشنهاد مي كنيم كه از طريق كاربرد آنها درخت عشق شما هر روز سرسبزتر از روز قبل و پرشكوفه تر از هميشه پايدار بماند.


    ¤ قدردان شادي هاي كوچك باشيد.

    مسلماً شما قدردان كارهاي بزرگ و مهمي كه همسرتان در راه دوام زندگي مشترك شما انجام مي دهد هستيد. هميشه مي توان براي دريافت هديه سالگرد تولد، ازدواج و احترام متقابل در خلوت و در ميان جمع و كمك در نظافت منزل از وي تشكر كرد و آن را ستود. اما متأسفانه بشر فراموشكار با عادت كردن به هر چيز اندك اندك آن را كوچك و عادي تر مي بيند تا جايي كه اميد و تشكر جاي خود را به انجام وظيفه و تعهد مي دهند. تا به حال چند بار از همسرتان براي بيرون گذاشتن زباله تشكر كرده ايد؟ آيا آن چه همسرتان در خانه خود مي يابد لبخند و قدرداني و آرامش است يا توقع و فشار و بدخلقي؟ هيچ زندگي و هيچ ازدواجي بي فراز و نشيب نيست. آن چه مهم است رفتار و برخورد شما با اين مسئله است كه عشق تان را زنده و تازه نگه دارد يا نهال آن را با بدخويي و عادت بخشكاند. پس كلمه طلايي آرامش را فراموش نكنيد. گاه برخي از زوجين با خود مي گويند كه شايد تكرار اين كلمه از معنا و قدرت آن بكاهد ولي حقيقت عكس اين تفكر را ثابت كرده است. همه قدم هاي كوچك و بزرگ همسرتان در راستاي شكوفا كردن درخت عشق در زندگي تان والاو شايسته قدرداني است. پس كلمه جادويي متشكرم را از ياد نبريد. در عين حال راه هاي ديگري نيز براي ابراز علاقه و قدرداني از همسرتان وجود دارد. مثل خواندن وي با كلمات شيرين و دلپذير يا نام هاي كوچك صميمانه كه مخصوص شما دو نفر باشد.
    دقت كنيد كه اين اسامي به هيچ وجه تحقيرآميز نباشد و يا اين كه حس بدي در همسرتان ايجاد نكنند. با خواندن نام يكديگر با الفاظ لطيف و زيبا جريان عشق و محبتي را در زندگي تان بيدار مي كنيد كه روز به روز به دوام عشق شما كمك مي كند. به ياد داشته باشيد كه انسان ها و رفتار انساني مانند پديده پژواك عمل مي كند، به اين صورت كه هر كلام يا حركتي از جانب شما پس از برخورد با مخاطب به سوي شما بازمي گردد. پس از اين پديده به نحو احسن استفاده كنيد تا هم شما و هم همسرتان روزهاي شادتري را در كنار هم سپري كنيد. براي نشان دادن عمل قدرداني خود نسبت به همسرتان شما نيز در حق او لطف و محبت كنيد و يا در كارهايش او را ياري نمائيد. براي مثال مي توانيد بگوئيد: «ممنون كه در شستن ظروف به من كمك كردي زيرا بسيار خسته بودم و حالاهم تمام شب را مي توانيم با خيال راحت در كنار هم باشيم.» يا مي توانيد كمك ها و خوبي هاي او را با خطي خوش نوشته و با واژه متشكرم آن را امضاء كنيد و آنها را جائي قرار دهيد كه همسرتان بعد از بيدار شدن از خواب آن را پيدا كند. شايد نوشتن اين جمله 10ثانيه بيشتر طول نكشد ولي خواهيد ديد كه يك يادداشت كوچك چقدر مي تواند او را خوشحال كند. گاه يك لبخند و يك قدرداني در آغاز روز جديد، نه تنها آن روز را براي همسرتان مطبوع مي كند، بلكه براي وي مشوقي خواهد شد كه باز هم با ميل قلبي به شما كمك كند و از كار مشترك با هم لذت ببريد.


  ¤  دست از حساسيت بي مورد برداريد

    همه روان شناسان متفق القولند كه ازدواج بيش از اين كه داستان شاه پريان باشد، مسئوليت است و توان كشيدن اين بار سنگين به دست نمي آيد مگر آنكه شما و همسرتان به كار گروهي دست يابيد. شما مي بايست تيمي دو نفره را تشكيل دهيد تا ضمن برخورد و كشمكش هاي دنياي بيرون، بي دغدغه از هم نشيني و مصاحبت همسر خود لذت ببريد. اين مهارت به سادگي و به سرعت به دست نمي آيد مگر با خواست قلبي شما به ساختن زندگي مشتركتان. گاه كارهاي كوچك مشكلات بزرگ را حل مي كنند و گاه عدم انجام آنها يك زندگي را براي يك عمر از بين مي برند. دعوا بر سر مسائل كوچكي چون شراكت در انجام كارهاي منزل از اين دست است. پس هم تيمي خوبي باشيد. نكات كليدي:
    - به همسر خود احترام بگذاريد.
    - در همه حالت با در نظر گرفتن شرايط او از وي كمك بخواهيد.
    - در او انگيزه براي كمك در كارها ايجاد نماييد.
    - هرگز از ياد نبريد كه اين قايق تنها وقتي به جلو حركت مي كند كه هر دو نفر سرنشين آن با هم و هماهنگ پارو بزنند. با يك كارگروهي از اين دست حتي مي توانيد زندگي مشتركتان را شيرين تر كنيد و لحظات باهم بودن را افزايش دهيد.
    گاه به نظرمي رسد زندگي به شدت يكنواخت شده است و مبدل به ماندابي شده كه هر دو نفر را مي آزارد. اين جاست كه شما بايد وارد عمل شويد تا كشتي زندگي خود را سالم به بندرگاه برسانيد. كافي است وقت بيشتري را به باهم بودن اختصاص دهيد. چه مدت از آخرين باري كه با همسرتان به تفرجگاه، پارك يا سينما رفته ايد، گذشته است؟ نمي خواهيد خاطرات خوش دوران نامزدي را زنده كنيد؟ هركدام از شما گنجينه اي از خاطرات خوش اولين روزهاي باهم بودن دارد كه مي توان آنها را به اختصاص دادن كمي وقت از نو زنده كرد.
    هيچ نيازي به خريد هداياي گران بها و يا رفتن به رستورانهاي گران و مجلل نيست.
    گاهي قدم زدن در فضاي سبز و ناميدن يكديگر با نامها و الفاظ لطيف و زيبا لذتي وصف نشدني دارد. حتي اگر صاحب فرزند هم باشيد، مي توانيد با كمك گرفتن از والدين خود و يا دوستان براي نگهداري از كودكتان، مدتي را بي دغدغه و تنها به باهم بودن فكر كنيد و هرچه بيشتر لذتهاي دوران اوليه آشنايي و نامزدي خود را زنده كنيد.
    شايد شما شاغل باشيد و نتوانيد از مرخصي استفاده كنيد در اين صورت هرازگاهي بدون فرزندان، به گذشته نگاهي بيندازيد و از شامي دو نفره لذت ببريد. در اين بين از معجزه شام در نور شمع و وجود رزهاي سرخ غافل نشويد. خواهيد ديد اين باهم بودن و احساس يكپارچگي شما با همسرتان اثرات معجزه آسايي بر روابط شما دو نفر خواهد گذاشت و كام شما را شيرين خواهد كرد.
    تنها صرف 2 دقيقه وقت، دنياي شما را زيبا مي كند.
    درست است كه تعطيلات آخر هفته فرصت خوبي براي تفريح و باهم بودن است ولي سعي كنيد حتي براي چند دقيقه هم كه شده است در طول روز با يكديگر تنها باشيد و با همسرتان ارتباط روحي برقرار كنيد و زندگي را از زوايه اي ديگر ببينيد و همواره جمله زيباي دوستت دارم را به عنوان هديه اي كه هرگز مستعمل و تكراري نمي شود را به شريك زندگي خود هديه دهيد.
    زيبايي و آراستگي ظاهر را دست كم نگيريد
    درست است كه در انتهاي يك روز خستگي و فشار كار به قدري زياد است كه هركس به دنبال مكاني براي آسودن ميگردد ولي از ياد نبريد كه زيبايي خود نقش مهمي در آسايش و آرامش چشمان خود شما و شريك زندگيتان دارد. براي راحت شدن از شر خستگي روزانه، افكندن خود به رختخواب و ناديده گرفتن ظاهر نامرتب خود، هرچند ممكن است گزينه راحت تر و فوري تري به نظر بيايد ولي تجربه ثابت كرده است كه دوش گرفتن و مرتب كردن ظاهر و آراستن خويش تا چه حد در رفع خستگي از تن شما مفيد است و علاوه بر آن شريك زندگيتان، با نگاه كردن به سر و وضع مرتب شما چقدر انرژي مثبت مي گيرد و احساس خواهد كرد كه بعد از يك روز كاري سخت به منزل امن و دنج خود آمده كه در آن همسري مهربان و آراسته در انتظارش است.
    

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 261
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 368
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 1,039
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,214
  • بازدید ماه : 1,214
  • بازدید سال : 34,254
  • بازدید کلی : 1,325,065