loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 273 شنبه 09 مرداد 1389 نظرات (0)
چگونه به آرامش ذهني دست يابيم؟ - راهکارهای رسيدن به موفقيت

چگونه به آرامش ذهني دست يابيم؟
هر که هستيد و هر کجا زندگي مي‌کنيد آرامش را به زندگي خود دعوت کنيد و آن را در ذهن خود جايگزين سازيد. اگر کلام و رفتار شما قرين آرامش باشد، بدون شک اين ويژگي به دنيا‌ي اطراف شما نيز سرايت خواهد کرد.

به خاطر داشته باشيد براي رسيدن به اين وضعيت ، لازم است برخي قابليت‌هاي ويژه را در خود پرورش دهيد و شرايط خاصي را در زندگي خويش ايجاد نمائيد.


هرگز اميد را از کسي سلب نکنيد، شايد اين تنها چيزي باشد که دارد .
رعايت نکات زير مقدماتي است که به شما کمک مي‌کند در اين مسير گام برداريد:

1- ياد بگيريد که گاه مسائل را رها سازيد.
بدين معنا که به هر مسئله‌اي دائماً گره نخوريد. وقتي هميشه و همه جا در فکر مسائل خود هستيد و به مرور آنها مي‌پردازيد، در واقع هميشه بار اضافه‌اي را با خود حمل مي‌کنيد که اين خود سبب ايجاد اضطراب و استرس در شما مي‌گردد. بياموزيد که با يک ذهن رها و آزاد زندگي کنيد. اين امر به شما کمک مي‌کند که با هر محرک کوچک و يا مانع جزئي آشفته نشويد.


2- به خود و خداي خود ايمان داشته باشيد.
اگر به خود و خداي خود ايمان داشته باشيد، به راحتي از عهده مشکلات زندگي برخواهيد آمد . و ثابت قدم و مطمئن در راه رسيدن به اهداف خود گام خواهيد برداشت.


3- مثبت انديش باشيد
اگر ديدگاه مثبت انديشي نداشته باشيد، همه‌چيز مي‌تواند بي‌فايده و بي‌ثمر باشد. داشتن نگرش مثبت و اميد، بهترين سلاح در مقابل ترس و اضطراب است.


4- نسبت به انتظارات و برنامه‌ريزي‌هاي خود، واقع بين و منطقي باشيد.
توانائي‌هاي خود را در موقعيت‌هاي خاص بشناسيد و نسبت به عدم توانائي‌ها و ضعف‌هاي خود واقع بين باشيد. هر چقدر نگرش شما نسبت به مسائل زندگي منطقي‌تر باشد، به آرامش بيشتري دست خواهيد يافت.


5- نسبت به انسان‌ها، عشق بي‌قيد و شرط خود را نثار کنيد.
شما مي‌توانيد از دوستان، هم اتاقي‌ها و هم‌ کلاسي‌هاي خود شروع کنيد. ياد بگيريد که آنها را بدون قيد و شرط دوست بداريد، در مقابل ضعف‌هاي آنها صبور باشيد و خطاها و اهمال کاري‌هايشان را ببخشيد. هر چقدر نسبت به ديگران بخشش بيشتري داشته باشيد، احساس شادي و خرسندي بيشتري را تجربه خواهيد کرد.


6- معناي فداکاري را لمس کنيد.
دست بخشش داشته باشيد. ولي انتظار بازگشت نداشته باشيد. ديگران را به شيوه‌هاي خودشان خوشحال کنيد. به افراد بي‌پناه، يتيم و فقير کمک کنيد. براي آنهايي که خواهان ياري شما هستند پشت و پناه باشيد و بدون آنکه منّتي بر آنها نهيد ، تکيه‌گاهشان باشيد. هر چقدر بيشتر ببخشاييد، از الزامات و قيد و بندها بيشتر رها خواهيد شد.


7- افکار خود را بازسازي کنيد.
در افکار و عقايد خويش نسبت به شخص خود، بازنگري کنيد. بياموزيد در مقابل خويشتن صبور باشيد و ارزش‌ها و استعدادها و مهارت‌هاي خود را ارج نهيد. خود را بدون هيچي قيد و شرطي دوست بداريد. هر گونه ترس و ترديد غيرمنطقي که در مورد خود داريد کنار بگذاريد. اگر ديدگاه مثبت و سالمي را در مورد خود داشته باشيد ياد خواهيد گرفت که خود را بدون قيد و شرط قبول داشته باشيد

هدف بدون برنامه، يك رؤياست - راهکارهای رسيدن به موفقيت

هدف بدون برنامه، يك رؤياست
به جاي داشتن يك برنامه ذهني، خيال‌ها و آرزوهاي مبهم، بهتر است روي اهداف مشخص متمركز شويد.
 مشخص كردن اهداف باعث مي‌شود كه بتوانيد انتخاب‌هاي بهتري داشته و به اهداف كوتاه و بلندمدت خود برسيد و دستاوردهاي خود را بسنجيد. در اينجا چند راه مشخص كردن اهداف و شيوه رسيدن به آنها را ارائه مي‌كنيم.

 مشخص كردن فضاهاي پيشرفت: مهمترين شكل پيشرفت و ترقي شخصي، مشخص كردن رابطه بين جنبه‌هاي مختلف زندگي و جدا كردن جنبه‌هايي است كه نياز به تغيير و بهبودي دارند. براي اين كار نقشه‌اي در ذهن‌تان طراحي كنيد كه توانايي‌ها و ضعف‌ها،ارزش‌ها و آرزوهاي شما با توجه به زندگي شخصي، كاري و اجتماعي خود در آن‌فهرست شود.

 آيا ارتباطي بين اين جنبه‌ها مشاهده مي‌كنيد؟ مثلاً آيا دربين ارزش‌هاي اجتماعي‌تان‌، ملاقات با دوستان را فهرست مي‌كنيد، در حالي كه دستاوردها و پيشرفت‌هاي‌تان حول و حوش فعاليت‌هاي كاري مي‌چرخد؟ يا در حالي كه فعاليت فيزيكي به عنوان يكي از علايق شخصي‌تان است اما ساعت‌هاي طولاني را كه سركار مي‌گذرانيد را به عنوان يكي از توانايي‌هاي تخصصي‌تان ليست مي‌كنيد؟

 انتخاب اهداف:

وقتي نگاهي به قسمت‌ها و جوانب مختلف زندگي‌تان، چه آنهايي كه در آنها توانمنديد و چه آن قسمت‌ها كه كمبود داريد انداختيد، بايد به دنبال پلي براي اتصال اين قسمت‌ها به هم باشيد.

 براي مثل ممكن است سفر به دور دنيا يكي از علايق و آرزوهاي شخصي‌تان باشد، اما اين آرزو پشت عادت اجتماعي هر شب شما براي بيرون رفتن با دوستان براي صرف شام در رستوران پنهان شده باشد.

 به عبارت ديگر، شما براي مسافرت به پول نياز داريد، اما با اين عادت نمي‌توانيد هيچ پولي پس‌انداز كنيد چون همه پول خود را به خاطر روابط اجتماعي‌تان از دست مي‌دهيد، در اين مورد پلي كه علاقه و آرزوي شما را به نقص و كمبودتان متصل مي‌كند «محدوديت مالي» ناميده مي‌شود.

 رسيدن به اهداف:

 به نكات زير كه مرتبط با پيشرفت و ترقي شخصي‌ شماست و گام‌هايي را كه بايد در اين راه برداريد توجه كنيد.

1 – هدف: داشتن صبر بيشتر

- شخصي: آزار و اذيت‌هايي كه باعث مي‌شود صبر خود را از دست بدهيد ليست كرده و سعي كنيد راه‌حل‌هايي براي آن خلق كنيد. اگر ترافيك آزارتان مي‌دهد، زودتر از منزل خارج شويد، يا مسير ديگري را انتخاب كنيد، از وسايل نقليه عمومي استفاده كنيد، موزيك گوش دهيد و...

- حرفه‌اي: براي‌تان عذاب‌آور است وقتي همكارانتان مدت زيادي وقت در جلسات صرف مي‌كنند و يا با حرف زدن كار شما را مختل كرده و تمركزتان را برهم مي‌زنند، از آنها دستور جلسه بخواهيد. ببينيد آيا حضور شما در كل جلسه لازم است يا خير. اگر حرف زدن همكاران‌تان تمركزتان را برهم مي‌زند، در اتاق خود را ببنديد.

 - اجتماعي و عشقي: ارتباطاتان را با خانواده و دوستان گاهي كم مي‌كنيد؟ نامرتب بودن نامزدتان يا گيرهاي پدر و مادرتان اذيت‌تان مي‌كند؟ روي اهداف خود تمركز كنيد و ببينيد چه زمان‌هايي بايد قاطع باشيد و چه وقت مسائل را ناديده بگيريد.

 2 – هدف: به دست آوردن كنترل احساسات

 - شخصي: هر چيزي كه مخالف هدف كنترل احساساتتان باشد را به دقت بررسي كنيد و ببينيد چه چيزهايي باعث خارج شدن شما از حالت عادي مي‌شود.

 - حرفه‌اي: اگر چيزي يا حرفي در يك جلسه آزارتان مي‌دهد و احساس كرديد كه كنترل خود را از دست خواهيد داد، قبل از اينكه عملي انجام دهيد كه بعدها پشيمان شويد، عذرخواهي كرده و جلسه را ترك كنيد و كمي قدم بزنيد.

 - اجتماعي و عشقي: قبل از اينكه احساساتتان فوران كند تا 10 بشماريد. اگر هميشه عادت داريد كه سر نامزدتان فرياد بزنيد، شايد به درد هم نمي‌خوريد.

 3 – هدف: بالا بردن تعادل و ثبات

 -شخصي: كاري كنيد تا بتوانيد عادت‌هاي مضر و مخربي مثل سيگار كشيدن و پرخوري را ترك كنيد. وقت كافي براي كارهاي بزرگ، تغييرات مكاني و ارتباطي و كاري بنابراهدافتان صرف كنيد.

 - حرفه‌اي: تعادل و ثبات خود را در مسائل مختلف مثلاً با كم كردن هزينه‌هاي ناهار و قهوه بالاتر ببريد. توانايي‌هاي‌تان را بشناسيد، مهارت‌هاي‌تان را با تمرين و ممارست بيشتر بالا ببريد و دستاوردهاي خود را به دقت بررسي كنيد.

 - اجتماعي و عشقي: اگر به نظرتان زمانش رسيده است كه مستقر شده و ازدواج كنيد، در انتخاب همسر دقت كنيد. اگر وضعيت مالي خوبي نداريد، قرار ملاقات‌هايي بگذاريد كه نيازي به حساب بانكي نداشته باشند.

 4 – هدف: اضافه كردن لذت و خوشي در برنامه روزانه

 - شخصي: به جاي افتادن روي مبل جلوي تلويزيون، براي تعطيلات آخر هفته خود برنامه‌ريزي كنيد. براي خريد ميوه تازه به فروشگاه محل برويد. با اين كار هم غذاي سالم‌تري خواهيد خورد و هم از بيرون رفتن لذت مي‌بريد. در اوقات فراغت كارهايي انجام دهيد كه دوست داريد.

 - حرفه‌اي: گاهي مسير خانه يا قسمتي از مسير خانه تا محل كار را پياده طي كنيد و يا اگر مسيرش طولاني است، ماشين را دورتر از شركت پارك كرده و بقيه مسير را پياده برويد. اين كار هم ورزش است و هم از هواي تازه لذت خواهيد برد.

 - اجتماعي و عشقي: كمي سرگرمي و چيزهاي تازه به زندگي اجتماعي‌تان اضافه كنيد. شب هاي تعطيل را به رستوران‌ برويد. آخر هفته‌ها را با خانواده‌تان بگذرانيد. بعد از ظهرها با دوستانتان فعاليت‌هاي جديد را شروع كنيد. اما وقتي انتخاب‌هاي‌تان را انجام مي‌دهيد، هميشه اهداف خود را مدنظر قرار دهيد.

 اهدافتان را هميشه مدنظر قرار دهيد:

 «يك هدف بدون برنامه، فقط يك آرزو است».(آنتوان دوسنت اگزوپري) پيشرفت خود را بررسي كنيد. هر سه ماه يك‌بار ميزان پيشبرد اهدافتان را ملاحظه كنيد و ببينيد تا چه اندازه جلو رفته‌ايد. براي گرفتن هر تصميمي در زندگي‌تان، هميشه اهدافتان را مدنظر قرار دهيد، تا نتايج فوق‌العاده آن را ببينيد.

readersdigest.com

روي قايق نجات - راهکارهای رسيدن به موفقيت

روي قايق نجات
بحران‌هـاي زندگـي، مشکلات و سختي‌ها، فراز و نشيب‌ها، شکست‌ها و موفقيت‌ها؛ همه ما اينها را در زندگي خود تجربه مي‌کنيم اما طرز برخورد ما در شرايط بحراني است که مي‌تواند زندگي‌مان را
تيره و تار کند يا  نجاتمان دهد.
 اين خود ما هستيم که بايد زندگي‌مان را نجات دهيم. در مواقع بحران با دقت و تمرکز به اين موضوع فکر کنيد که چه چيزي در حال حاضر براي شما از همه چيز بهتر است و نسبت به چيزهاي ديگر ارجحيت دارد.

سعي كنيد ديد تازه‌اي به زندگي داشته باشيد و هر روز قدمي -هر چند كوچك- براي ايجاد شادي و لذت در زندگي برداريد.

با اين کار، شما بحران‌ها و تهديد‌هاي زندگي را به فرصت‌ها و موفقيت‌هاي جديد تبديل خواهيد کرد.

1- دست نگه داريد:تعجب نکنيد. بله درست شنيديد، کار را متوقف کنيد و زندگي کنيد.شادي، خوشحالي و هدف، ارزش هر روز تلاش کردن را دارد. اين‌بار ليوان زندگي‌تان را با انرژي، شور و شوق و هيجان بيشتري پر کنيد. به دنبال شغل ديگري باشيد؛ شغلي که به آن علاقه داشته باشيد و با توانايي‌ها و مهارت‌هايتان هماهنگ‌تر باشد.

2 - اهداف بزرگي انتخاب کنيد: موضوعاتي را که در زندگي از هر چيز برايتان مهم‌تر است و ذهنتان را به خودش مشغول کرده است يا آزارتان مي‌دهد، شناسايي کنيد. اهداف خود را طوري تعيين کنيد که با اين موضوعات مربوط باشد. براي بهتر زندگي کردن و رفع اين مشکلات برنامه‌ريزي كنيد.

3 - افکار و عقايدتان را بهبود بخشيد: نگران نباشيد که عقايدتان تغيير کند. علاوه بر افکار دروني به واقعيت‌هاي بيروني هم توجه کنيد. عقايد و تفکرات کهنه و قديمي - ‌که برايتان مفيد نيست - را دور بريزيد و تفکرات جديدي که برايتان بهتر است را جايگزين آنها کنيد.

4 - بهبودپذير باشيد: با تمام توان خود براي شادي بيشتر زندگي‌تان تلاش کنيد. اين موضوع را به يکي از اهداف زندگي‌تان تبديل کنيد. در اين باره خودخواه باشيد و هر چيزي را که باعث شادي و رضايت‌مندي‌تان مي‌شود، شناسايي کنيد. از موانع و مشکلات عبور کنيد و با ديد مثبت به مفهوم زندگي بينديشيد.

5 - برنامه‌ريزي داشته باشيد: براي زندگي‌تان برنامه‌ريزي داشته باشيد؛ برنامه‌اي که زندگي روزمره و اهداف بلندمدت‌تان را شامل شود. بدون برنامه و بدون داشتن هدف و قصد خاص در زندگي - اگر بحراني هم برايتان اتفاق بيفتد - بيشتر آسيب مي‌بينيد.

6 - خودتان را در عشق و محبت غرق کنيد: لازم نيست تنها زندگي کنيد. با افرادي که دوستشان داريد، رفت و آمد کنيد. اگر لازم است دوستان جديدي پيدا كرده و محبت‌ خود را به آنها ابراز کنيد. روابط و ارتباطات‌تان را طوري تنظيم کنيد که باعث پرورش شخصيت شما شود.

7 - ياد بگيريد که اشتباهات خود را بپذيريد: بيشتر ما، وقتي کارها خوب پيش نمي‌رود، به خودمان سرکوفت مي‌زنيم و به ندرت پيش مي‌آيد که فرصت بدهيم تا همه چيز دوباره رو به راه شود. ياد بگيريد بهترين دوست خودتان باشيد. خودتان را همان‌طور که هستيد بپذيريد. سعي کنيد از تجربه‌ها و شکست‌هاي قبلي درس بگيريد و از دانش و خردي که به دست آورده‌ايد، در کارهاي بعدي استفاده کنيد. ياد بگيريد که خودتان و ديگران را دوست داشته باشيد.

8 - اجازه ندهيد دنيا شما را مغلوب کند: اجازه ندهيد اوضاع و احوال و وضع زندگي باعث شود خودتان را فراموش کنيد. درست است؛ ظرف‌ها بايد شسته شده و لباس‌ها بايد اتو کشيده شوند، ماشين بنزين مي‌خواهد و صورت‌حساب‌ها هم بايد پرداخت شود. اما اينها نبايد باعث شود خودتان را فراموش کنيد. هر روز کاري را که به آن علاقه داريد و از انجامش احساس شادي و رضايت مي‌کنيد، فقط براي دل خودتان انجام دهيد.

9 - مراقب سلامت جسم و ذهن‌تان باشيد: خوب غذا بخوريد و غذاهاي خوب بخوريد. خوب بخوابيد و هر روز ورزش کنيد. هر روز براي رسيدن به احساسات و افکارتان زماني در نظر بگيريد. تا به حال چنين چيزي به گوشتان نخورده است؟ اين کار واقعا مفيد است. وقتي جسم و ذهن‌مان در استرس است، اهدافمان را گم مي‌کنيم و نمي‌توانيم تشخيص دهيم که چه چيزي در زندگي برايمان بهتر است و اهميت بيشتري دارد.

 نوشتن راه خوبي است براي اينکه کارهايي را که انجام مي‌دهيد، بررسي کنيد. هر شب قبل از خواب اتفاقات روزانه زندگي‌تان را در دفتري يادداشت کنيد و از خودتان بپرسيد امروز درباره خودتان و ديگران چه چيزهايي يادگرفته‌ايد.

10 - درد و رنج را رها کنيد و به دنبال شادي باشيد: تمام کارها و برنامه‌هاي زندگي‌تان را طوري تنظيم کنيد که شادي، خوشحالي و معناي بيشتري در زندگي‌تان جاري شود. جهان اطراف ما پر از نعمت و فراواني است؛ فقط کافي است شما برنامه زندگي‌تان را طوري تنظيم کنيد که بتوانيد بيشتر از اين نعمت‌ها بهره ببريد

راههای کسب آرامش - راهکارهای رسيدن به موفقيت

راههای کسب آرامش Image hosted by allyoucanupload.com

1-  جلوی گریه  خود را نگیرید و گهگاهی گریه کنید.

2- افراد آرام دائم  به خود می گویند که برای تغییر گذشته کاری نمی توان انجام داد پس باید از ادامه زندگی لذت  برد. هنوز آینده فرا نرسیده است! دیدتان را نسبت به آن عوض کنید

3- حداقل روزی 15 دقیقه را در سکوت کامل بگذرانید و به آنچه که می خواهید در زندگی به دست آورید فکر کنید.

4- هنگامی که احساس می کنید ذهنتان پر از افکار گوناگون است و هیچ جای خالی در آن وجود ندارد با قدم زدن  سعی کنید ذهن خودتان را خالی کنید.

5- به کودکان نگاه کنید و ببینید چگونه از زندگی لذت می برند. زندگی با آرامش را از کودکان یاد بگیرید.

6- سعی کنید به داشته های خود قناعت کنیدو در این صورت احساس رضایت بیشتری از زندگی خواهید کرد.

7- اکسیژن باعث می شود مغز شما بهتر فعالیت کند. پس در محل زندگی و کار خود گیاه نگاه دارید.

8- این همه عجله برای چیست؟ به یاد داشته باشید سرعت حرکت شما با احساس شما رابطه مستقیمی داردو  پس سعی کنید عجول و شتابزده نباشید.

9- شوخی روش خوبی برای رسیدن به آرامش است . پس شوخی طبع باشید.

10- لحظات زیبای زندگیتان را بایگانی کنید. سعی کنید از این لحظات فیلم و عکس تهیه کنید و در لحظات ناراحتی  به آن نگاه کنید تا به یاد  بیاورید زندگی همیشه برای شما تلخ و دشوار نبوده است.

11- آرام سخن گفتن باعث می شود ظربان قلب و تنفس شما کم شود و این پایین آمدن ضربان قلب آرامش بیشتری به شما می دهد.

12- شاد کردن دیگران باعث می شود احساس و انرژی مثبتی به شما منتقل شود.

15- هر چند وقت یک بار ساعتتان را باز کنید و اجاره بدهید از شر فشار زمان نجات پیدا کنید.

16- مسافرت به شما کمک خواهد کرد تا برای مدتی فکر شما آزاد باشد واثرات مسافرت پس از برگشت به   خوبی در زندگی روزمره شما نمایان خواهد شد.

17- دیگران را ببخشید. زیرا بخشش و شاد کردن دیگران یکی از مسائل زندگی بخش است.

18- سعی کنید در هنگام عصبانیت خود را به گونه ای تخلیه کنید . مثلا به بالای پشت بام بروید و فریاد بکشید

19- لباسهای راحت و گشاد باعث آرامش می شوند.

20- سعی کنید به موقع غذا بخورید و از غذا خوردن لذت ببرید. زیرا غذا خوردن باعث آرامش سیستم عصبی می شود.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 270
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 410
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 2,409
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,584
  • بازدید ماه : 2,584
  • بازدید سال : 35,624
  • بازدید کلی : 1,326,435