loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 287 چهارشنبه 16 تیر 1389 نظرات (0)
ایلنا: یادگار امام گفت: جامعه‌ای که از زبان صادق‌ترین افراد دوران مبارزه سخنی نشنود و به گوش نگیرد،‌ مجبور می‌شود تجربیات تلخ گذشته را دوباره تجربه کند.

سيد حسن خميني



حجت الاسلام و المسلمین مسلمان پیش از انقلاب، با اشاره به آیه شریفه قرآن خطاب به پیامبر(ص) در خصوص جایگاه مومنان قبل از فتح و‌ آيه الذین اتبعوه فی ساعة العسر اظهار داشت: کسانی که در ساعات عسرت و سختی از پیامبر تبعیت کردند و قبل الفتح آمدند با مومنان بعد از فتح فرق می‌کنند.

وی افزود: این توصیه خداوند درسی است برای همه کسانی که مخاطب قرآن هستند و اگراین مساله یادآوری نشود مسوولان جامعه فراموش می‌کنند که میان مومنان بعدالفتح و قبل الفتح تفاوت وجود دارد.

کانه این هشدار همواره باید باشد، زيرا جامعه به صورت متعارف یاران سابق را فراموش می‌کند و بزرگترین سرمایه‌های خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: کسانی که در ساعات عسرت حضور پیدا می‌کنند خصلت حق گویی و صریح گویی دارند؛ خصلتی که آنها را از راحت زندگی به عسرت و همراهی با مولا و مقتدا می‌کشاند. در تاریخ همیشه وقتی سختی‌ها پدید می‌آمد، کسانی جلو می‌آمدند که از نظر خصوصیات شخصی تفاوت اساسی با بقیه داشتند.

یادگار امام در ادامه به خاطره‌ای از فرزند گرانقدر امام حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی اشاره کرد و يادآور شد: ابوی من هفت ماه قبل از رحلت خود چند نفر را اسم بردند و به من تاکید کردند که بعد از ایشان مواظب این چند نفر باشم. ایشان گفتند این چند نفر کسانی بودند که در شرایط سخت دوران تبعید هر چه اندوخته بودند به زمین گذاشتند و دشنام‌های محیط متحجرانه نجفِ آن دوران را تحمل کردند و به پشتیبانی از امام پرداختند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه اجر کسانی که در روزهای سخت مبارزه با امام همراه شدند، با دیگران یکسان نیست، گفت: زمانی که آوردن اسم مبارزه و ذکر نام خمینی جرم بود، سالهایی که خمینی گفتن پلو نداشت بلکه چوب داشت، تنها کسانی آمدند که حق گو بودند. امروز ”امام امام“ کردن برای بسیاری منافع دارد اما مهم کسانی هستند که در آن روزهای سخت پای فشردند.

یادگار امام به خصلت برتر حق گویی در میان زندانیان سیاسی و مبارزان قبل از انقلاب اشاره کرد و تصريح كرد: تهی شدن جامعه از زبان حق گویانی که صداقت خود را در روزهای تنگ دستی ثابت کردند بزرگترین ظلم و اجحاف به جامعه است.

وی گفت: جامعه‌ای که از زبان صادق‌ترین افراد دوران مبارزه سخنی نشنود و به گوش نگیرد و به آنها روی ترش کند، مجبور می شود تجربیات تلخ گذشته را دوباره تجربه کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به قدردانی از مجاهدات زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب پرداخت و خطاب به آنان خاطرنشان ساخت: در آن سال‌ها شما سختی‌های زیادی کشیدید و خیلی‌ها هم سختی‌های زیادی کشیدند، شما را و اینان را ارج می نهیم و به عنوان یک وظیفه باید این ارجمندی و قدردانی را به مثابه یک فرهنگ نهادینه کنیم.

وی افزود: کسانی که دلشان با زبانشان یکی نیست بزرگترین عامل بدبختی جوامع هستند؛
کسانی که در ظاهر می‌خندند و در باطن اخم می‌کنند و آنچه را که واقعیت است،‌ نمی‌گویند.

در این دیدار زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و خانواده‌های آنها،‌ در گفتگوی چهره به چهره با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی،‌ ضمن ابراز شادمانی از دیدار با یادگار امام،‌ واقعه 14 خرداد را محکوم کردند.

پیش از سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین سید نورمحمد عقیلی و دکتر صفاران دبیرکل جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب در سخنانی با تاکید بر ادامه راه امام خمینی، ابراز انزجار این جمعیت را از هتک حرمت 14 خرداد اعلام کردند.

دبیرکل جمعیت زندانیان سیاسی قبل از انقلاب ضمن تبریک عید سعید مبعث،‌ به هتک حرکت روز 14 خرداد اشاره کرد و گفت: حادثه زشت و شوم و ضدانسانی و ضد اخلاقی 14 خرداد، اهانت تاریخی بی ادبان تاریخ به ساحت مقدس روحانیت بود.

وی افزود: از دیدگاه ما زندانیان سیاسی، این قضیه به نفع یادگار امام و بیت امام شد اینکه یادگار امام این جلسه را باوقار و با صبر و حوصله تمام کرد،‌ برای آنان شکست بود.

صفاران اظهار داشت: همه افرادی که به ولایت فقیه اعتقاد داشتند از این رفتار ناراحت شدند هیچ سلاحی بهتر از سلاح اخلاق نمی‌توانست در آن جلسه موثر باشد و یادگار امام چنین سلاحی را به دست گرفتند.

وی درپایان گفت: راه امام راه آزادی، ‌اخلاق، دانش و اصلاح طلبی است. باید با همت و تلاش این راه را ادامه داد و به آرامش و وحدت رسید.

این دیدار بعد از اقامه نماز مغرب و عشا که بر اساس سنت همیشگی، پنجشنبه شب ها در حرم مطهر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی برگزار می شود و پس از استقبال پرشور نمازگزاران از حضور یادگار امام در حرم مطهر و اظهار علاقه آنان به بیت امام برگزار شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 95
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 213
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 1,099
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,658
  • بازدید ماه : 9,005
  • بازدید سال : 31,349
  • بازدید کلی : 1,322,160