loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 247 چهارشنبه 06 مرداد 1389 نظرات (0)

سیل بایاتیلاری

مرنده بير يئل گلدي -آرخاسيندا سيل گلدي

اوزون شورا تانيدان -چيينينده بير بئل گلدي
****
بولودلار کي آغلادي -سيل يوللاري باغلادي
کت شالوارلي آغالار -اوستلريني زيغلادي
****
داشقالاردا موزا باخ -شهريميزده توزا باخ
سيل مرندي داغيتدي -شوراميزدا پزا باخ
****
زيبيل آرخي باغلادي -قاپ باجاني زيغلادي
قارقيش ائدن چوخ اولدي -يددي قارداش ديغلادي
****
سيلده قالان قريدي -منيم قونشوم پريدي
ايشله ميين آغالار - اوتانجاقدان اريدي
****
سيل ائويميزه ليغ گتدي - دالينجا ميغ ميغ گتدي
شهرداري سايمادي - منيم خالام ديغ گتدي
****
آغ پوتقا چايا گئتدي - سيميتدن پايا گئتدي
چايلارا برک باخميشديز - زحمتيز ضايا گئتدي
****
آغاجي ديبدن يولوب - گوللر ساراليب سولوب
هله شوکور، سيل گليب -چالا چوخورلار دولوب
****
ساققالا باخ بيغا باخ - خياواندا ليغا باخ
سيل گتيرن زيبيلين - اوستونده ميغ ميغا باخ
****
توز گوتوروب دونياني -کوچه ني خياواني
ياشاسين شهرداري -برک سولويور هرياني

“پينه چي احمد”

 

بهنام رضواني امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: بارش باران به همراه تگرگ باعث بروز سيل در مرند و خسارت شد.
وي افزود: بارش بي‌سابقه باران به همراه تگرگ كه در 20 دقيقه 27 ميلي‌متر بارش صورت گرفت، باعث جاري شدن سيل و خسارت وارد آمدن به چندين مغازه و خانه در مرند شد.
رضواني ادامه داد: بارش باران به حدي بود كه باعث طغيان دو رودخانه در شهر مرند شد كه سرريز شدن آن باعث جاري شدن سيل به سمت منازل مسكوني و واحدهاي تجاري اين شهر شد.
فرماندار شهرستان مرند تصريح كرد: 400 واحد تجاري و مسكوني در اين حادثه آسيب ديدند و خودروهاي پارك شده در مسير اين دو رودخانه از 10 تا 100 درصد خسارت ديدند.
وي گفت: از ساعات اوليه بروز اين حادثه حوادث غيرمترقبه شهرستان و نيروهاي امدادي بلافاصله در محل حاضر شده و با كمك 20 پمپ مشغول خارج كردن آب از منازل و واحدهاي تجاري شدند.
رضواني تصريح كرد: در اين حادثه همچنين به تاسيسات آب شرب مرند، شبكه فاضلاب و چندين پل خسارت وارد شده اما خوشبختانه خسارت جاني نداشتيم و تنها چند نفر كه آسيب جزئي ديده بودند سرپايي درمان شدند.
فرماندار شهرستان مرند گفت: همچنين چند روستاي مرند هم با سيل مواجه شده و باغات و مزارع روستاييان اين شهرستان متاسفانه با خسارت روبه‌رو شدند.
وي تصريح كرد: در شهرستان مرند دو مدرسه شبانه‌روزي براي اسكان سيل‌زدگان در نظر گرفته شده و شهرونداني كه آب وارد خانه‌هايشان شده و در حال حاضر قابل استفاده نيست و جايي براي استراحت ندارند، مي‌توانند با مراجعه به دو مدرسه در آن اسكان يابند.
رضواني اظهار داشت: كارشناسان بنياد مسكن امروز با حضور در محل‌هاي آسيب ديده خسارت وارده به منازل و واحدهاي تجاري را برآورد مي‌كنند.
وي بروز سيل به اين حد در اين فصل را شدت ريزيش باران به همراه تگرگ كه تاكنون با اين سرعت سيل‌آسا بي‌سابقه بوده علت اين آسيب‌هاي غير قابل پيش‌بيني اعلام كرد.
فرماندار شهرستان مرند از همكاري مردم و حضور به موقع ماموران و گروه‌هاي امدادي كه مانع بروز خسارت بيشتر شد تشكر كرد.
شهرستان مرند يكي از شهرستان‌هاي استان آذربايجان شرقي است و مركز آن نيز شهر مرند است.
شهرستان مرند در ۵۷ كيلومتري شمال غرب تبريز مركز استان آذربايجان شرقي و در محور ارتباطي اروپا و آسياي ميانه قرار گرفته وداراي دو بخش و سه شهر و ۹ دهستان و ۱۲۹ آبادي بوده كه۱۱۳ آبادي داراي سكنه و ۱۶ آبادي آن خالي از سكنه است.

سیل در مرند

بارش شدید باران و تگرک از ساعت ۳۰/۲ ظهر پنج شنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۳۸۹ لغایت ساعت حدود ۴ بعد از ظهر همان روز ،مردم شهرستان مرند را به شدت غافلگیر و به دنبال آن گرفتگی و طغیان سیلاب در محل پل کم عرض و کم ارتفاع چهار راه قیام منجر به وقوع سیل گسترده در سطح معابر و پیاده روهای اطراف گردید که هم اکنون تمامی تلاش امدادگران بسیجی و هلال احمر و شهرداری برای مهار این بحران ادامه دارد . شهردار مرند که از لحظات اولیه وقوع سیلاب در محل حادثه حضور داشته اند در یگ گفتگوی کوتان اظهار نمودند که در هنگام وقوع سیلاب خودروی حامل وی در آستانه هجوم سیلاب قرار گرفته بود که توسط مردم عادی از این مهلکه نجات پیدا می کند.مبدا این سیل از سمت روستای گلزار به سمت چای کنار روانه شده و به همراه خود تلی از شاخ و برگ درختان و نخاله های موجود در بستر چای کنار را به سمت داخل شهر مرند روانه کرده است.

بقیه تصاویر را در  ادامه مطب ببینید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 266
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 405
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 1,817
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,992
  • بازدید ماه : 1,992
  • بازدید سال : 35,032
  • بازدید کلی : 1,325,843