loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 207 چهارشنبه 06 مرداد 1389 نظرات (0)
گفتگو با مادر وحيدهاشميان

محترم معيني ، مادر 60 ساله وحيد است. او بزرگترين مشوق پسر در گرايش به سوي فوتبال بود.

خانم معيني وحيد چندمين فرزند شماست؟

بچه آخر من است. غيراز وحيد 3 پسر و 2 دختر ديگر هم دارم. البته يكي از پسرهايم در دوران جنگ مفقود الاثر شده است.

چگونه اين اتفاق افتاد؟

اصغر پسر اولم خلبان هواپيماي جنگي بود. در سالي 1360 در يكي از عمليات ها هواپيماي او مورد اصابت گلوله هاي ضد هوايي قرار مي گيرد. بعضي ها مي گفتند كه او و هواپيمايش هر دو پودر شده اند و بعضي ديگر معتقد بودند ممكن است سقوط كرده باشد. به هر حال در اين سالها هيچ خبر موثقي به ما نرسيده است و همچنان متنظريم.

درآن زمان چند سال داشت؟

فقط 24 سال داشت. غم از دست دادن پسرم، طاقت را از ما گرفت. يكسال بعد همسرم فوت كرد و مرا با كوله باري از مسووليت تنها گذاشت. در آن زمان وحيد 5 سال  بيشتر نداشت

پس برايش هم مادر بوديد و هم پدر؟

واقعاً سخت است. نمي دانيد در اين سالها چه كشيدم. از يك طرف بايستي به تنهايي بار زندگي را به دوش مي كشيدم و از سوي ديگر سعي مي كردم طوري رفتار كنم كه بچه ها براي نداشتن پدر ناراحتي احساس نكنند، گاهي وقتها كه سختي زندگي به من فشار مي آورد، در نبود بچه ها و در تنهايي ساعتها گريه مي كردم، اما وقتي آنها مي آمدند مدام مي خنديدم و نمي گذاشتم حتي يك لحظه غم به دلشان راه يابد.

 پس فقط وحيد ازدواج نكرده؟

بله، او فعلاً تصميم به اين كار ندارد. مي گويد تازه كارهايم روي غلتك افتاده. بنابر اين مي خواهم در حال حاضر فقط به فوتبال بپردازم و پس از آن با خيالي راحت تشكيل خانه و زندگي بدهم. هر وقت اراده كند، برايش به خواستگاري مي روم.

 دوست داريد از خارج زن بگيريد؟

راستش را بخواهيد، به هيچ وجه راضي نمي شوم يك دختر خارجي بگيرد. مگر دخترهاي خودمان چه عيبي دارند؟ اين همه دخترها ي اصل و نسب دار، فهميده و تحصيلكرده در ايران است كه هر كدام براي خودشان يك كدبانو هستند.

 الان كه بچه ها سرو سامان گرفته اند، چه احساسي داريد؟

خدا را شكر مي كنم كه صبر و تحمل و زحمات من نتيجه داد. الان هر وقت، هر كدام از آنها را مي بينم كلي لذت مي برم. مخصوصاً وقتي وحيد گل مي زند و روز به روز بيشتر پيشرفت مي كند، واقعاً احساس خوشبختي مي كنم. او زحمات مرا بي نتيجه نگذاشت.

 درجبران ساليان زحمت، چه توقعي از بچه هايتان داريد؟

هيچ توقعي. فقط از خدا مي خواهم هميشه آنها را در راه مستقيم قرار دهد. دراين صورت است كه در زندگي هايشان موفق مي شوند و پيشرفت خواهند كرد، من هم سرافرازمي شوم.

 چند وقت يكبار به شما سر مي زنند؟

نمي شود گفت هرشب به ديدنم مي آيند، اما هفته اي دوسه شب به من سر مي زنند. نوه هايم بيشتر اوقات با من در تماسند؛

از اين كه وحيد از شما دور است، ناراحت نيستيد؟

طبيعي است كه خيلي برايش دلتنگ مي شوم و دلم هوايش را مي كند، اما كوچك ترين نگراني اي بابت او ندارم؛ چون مي دانم چه پسري بارآورده ام. او بسيار با ايمان و مقيد است و سعي مي كند هميشه طوري رفتار كند كه هم اصالتش را به عنوان يك ايراني حفظ كند و هم خدا از دستش راضي باشد. هنگامي كه وحيد در هامبورگ بازي مي كرد، من 2 بار به آنجا رفتم.

 تصميم نداريد دوباره به آلمان برويد؟

فعلاً كه نه، اما هر شب با يكديگر در ارتباط هستيم. اگر يك شب تماس نگيرم و يا او زنگ نزد، آن شب خوابمان نمي برد.

معمولا وقتي هم مي خواهد براي بازي به يك شهر ديگر برود، با من تماس مي گيرد و مي خواهد برايش دعا كنم.

اين همه علاقه به فوتبال درديگر فرزندانتان هم وجود دارد؟

نه اصلاً ، هيچكدام از بچه هاي ديگرم به ورزش علاقه اي ندارند. يكي از نوه هايم ورزشي است. او كونگ فو كار مي كند، اما فوتبال نه. نمي دانم وحيد دراين زمينه به چه كسي شبيه است. البته خود من از همان اول خيلي به فوتبال علاقه داشتم.

فكر مي كرديد روزي بين چهره هاي برتر يك ليگ اروپايي قرار گيرد؟

وقتي وحيد بچه بود و من آن همه عشق و علاقه اش را مي ديدم، هميشه از خدا مي خواستم او در جايي قرار گيرد كه پيشرفت كند وهمين طور هم شد.

نمي دانيد چقدر به فوتبال علاقه داشت! وقتي از مدرسه مي آمد، بچه ها را درحياط جمع مي كرد و فوتبال بازي مي كردند و شبها درسش را مي خواند، او درسش هم خوب بود و نمراتش كمتر از 17،18 نمي شد.این مصاحبه از سایت وحید هاشمیان بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 91
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 292
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 2,553
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,112
  • بازدید ماه : 10,459
  • بازدید سال : 32,803
  • بازدید کلی : 1,323,614