loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 320 یکشنبه 03 مرداد 1389 نظرات (0)

آيين رونمايي از کتاب "فرهنگ‌نامه رجال روحاني عصر امام خميني(ره)" با حضور رييس مرکز اسناد انقلاب اسلامي و امام جمعه شهر ري در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.
به گزارش ايرنا ،در اين مراسم حجت الاسلام روح الله حسينيان به گذشت حدود 8 سال از ارائه طرح اوليه اين کتاب اشاره کرد و افزود : به دليل تاخير در انتشار و جمع آوري اطلاعات ممکن است بعضي از اطلاعات به روز نباشد هرچند سعي شده تا انتخابات سال 88 را پوشش دهد.
وي تعريف عصر امام خميني (ره) را از مهر ماه سال 1341 و همزمان با اعتراض ايشان نسبت به لايحه انجمن هاي ايالتي و ولايتي عنوان کرد و گفت: در اين دوره اولويت انتخاب افراد براي اين فرهنگ نامه، شهدا، ائمه جمعه مراکز استان ها، روساي جمهور و مجلس ، اعضاي خبرگان بوده است.
رييس مرکز اسناد انقلاب اسلامي اهميت اين کتاب را در اهميت انقلاب اسلامي دانست و افزود : در سال 76 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بودجه اي معادل 350 ميليون تومان براي دايره المعارف انقلاب دريافت کرد که رقم گزافي بود و نتيجه اش تنها يک کتاب با 800 مدخل شد.
وي با اعلام خبر انتشار دو دايره المعارف "نهاد هاي انقلاب اسلامي" و "واژه هاي نوين انقلاب اسلامي " در آينده نزديک گفت: دايره المعارف رجال سياسي عصر امام خميني (ره ) از اهميت ويژه اي برخوردار است ،گاهي صدا و سيما هنگام فوت يکي از اين بزرگان همزمان با اعلام خبر ديگري اطلاعاتي محدود به مخاطبان که گاهي اين اطلاعات نادرست و يا تا حدي درست هستند، مي دهد.
حسينيان با تاکيد براينکه مرکز اسناد انقلاب اسلامي دولتي نيست و هيچ بودجه اي از دولت دريافت نمي کند به انتشار يک کتاب در هر 5 روز اشاره کرد و افزود: شايد به دليل همين فقر است که مرکز به موفقيتهاي خوبي دست يافته است .
وي همچنين از انتشار دايره المعارف علماي مجاهد خبر داد و گفت: در اين کتاب 500 سال تاريخ جهان اسلام از داغستان شوروي تا افعانستان بررسي شده است و علمايي که داراي فتواي جهاديه بودند و يا رهبري نهضت هاي سياسي را برعهده داشتند ، معرفي شده اند که تعداد آنها 500 نفر است.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام محمد حسن اختري نيز اين کتاب را ثر تاريخي دانست و در خصوص اهميت تاريخ در قرآن گفت: تاريخ در بيان قرآن داراي سه ويژگي بيانگر ، هدايت گر وپند دهنده بودن است.
امام جمعه شهر ري و عضو شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در ادامه به روايتي از پيامبر اعظم اشاره کرد و گفت: بنابر اين فرمايش کسي که تاريخ يک مسلماني را بنگارد او را زنده کرده است.
وي نواقص اين کتاب در چاپ اول را طبيعي عنوان کرد و گفت: کار فرهنگي کار مشت پرکن نيست بلکه يک کار ريشه دار و عميق است.
فرهنگنامه رجال روحاني عصر امام خميني(ره)، که با هدف مطالعه نقش روحانيت مبارز و مبرز شيعه در به ثمر رسانيدن انقلاب اسلامي تدوين شده است، شرح حال زندگي شخصيت‌هاي برجسته‌اي است که در دوره سياه استبداد و خفقان رژيم پهلوي شالوده مقاومت پايان‌ناپذيري را پي‌ريزي کردند که سرانجام تلاطم امواج خروشان مردمي به سرنگوني رژيم پهلوي انجاميد و از پي فرسودگي ارکان هيئت مستبد، استقرار نظم ديني و سازمان سياسي جديدي را در پهنه ايران اسلامي محقق ساخت.
در بخشي از مقدمه اين کتاب آمده است :
در اين مجموعه که با هدف ضبط وقابع و تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي تهيه و تنظيم شده، خواننده با افکار ، عقايد، خواستگاه طبقاتي و اجتماعي روحانيت انقلابي آشنا مي‌شود و ضمن بازخواني وقايع تاريخ انقلاب اسلامي، به تصوير روشن‌تري از تعلقات فکري، خلاقيت روحي و فردي و مناسبات سياسي اجتماعي رهبران، اعضاي فعال و کارگزاران اجرايي آن دست مي‌يابد.
مراسم رونمايي از کتاب "فرهنگ‌نامه رجال روحاني عصر امام خميني(ره)" عصر روز دوشنبه با حضور جمعي از اهالي فرهنگ در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 262
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 400
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 1,634
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,809
  • بازدید ماه : 1,809
  • بازدید سال : 34,849
  • بازدید کلی : 1,325,660