يک منتقد سينما گفت: مشکل امروز فيلم هاي ما در بازيگران و مسائل مربوط به آنان خلاصه نمي شود و علت افت کيفي فيلم هاي سينمايي را بايد در عدم حمايت از آثار با کيفيت جست وجو کرد.
"حسين سلطان محمدي" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا درمورد وضعيت کنوني توليدات سينماي کشور اظهارداشت: افزايش توليد آثار سينمايي و فيلم هاي ويديويي در شبکه خانگي، به دليل افزايش تقاضاي مردم است.
به اعتقاد وي، تربيت بازيگر در سينماي ايران آنچنان که بايد وجود ندارد و تعداد بازيگران آموزش ديده و حرفهاي بسيار کم است.
اين منتقد سينماي ايران، افزايش تعداد نابازيگران و استفاده مکرر از يک يا چند بازيگر در آثار سينمايي و تلويزيوني را به دليل افزايش توليد اين آثار دانست و گفت: برخي از اين بازيگران، خود بازيگردان فيلم هاي سينمايي هستند و بخشي از کار کارگردان را انجام مي دهند.
سلطان محمدي يادآور شد: توليد بالاي فيلم هاي سينمايي و ويديويي سبب مي شود تا به کيفيت بازيگران کمتر اهميت داده شود و حضور نابازيگران نيز بيش از گذشته احساس شود.
وي تصريح کرد: دوره حضور نابازيگران در سينماي ايران گذرا است و به حتم هرچه پيش مي رويم آسيب استفاده از اين افراد در فيلم هاي سينمايي نمايان مي شود.
سلطان محمدي گفت: ساخت فيلم هاي طنز در سينماي ايران و شبکه نمايش خانگي در استفاده از چند بازيگر تلويزيوني خلاصه شده و اين در حالي است که در سريال هاي تلويزيوني نيز امروز شاهد حضور برخي از بازيگران در اغلب مجموعه ها هستيم.
وي با بيان اينکه مشکل سينماي ايران بازيگران نيستند خاطر نشان کرد: متاسفانه بسياري از ما عادت کردهايم به بازيگران فشار آوريم و تنها به مسائل مربوط به اين قشر همچون دستمزدشان بپردازيم در حالي که کسي به سراغ کارگردانان نمي رود.
عضو انجمن منتقدان سينماي ايران تاکيد کرد: امروز کمتر فيلم حرفه اي همچون چهل سالگي که از ابتداي تحرير يک رمان تا ساخت آن روندي منطقي داشته، ساخته مي شود و چرخه سينماي ايران از فيلم هاي حرفه اي حمايت نمي کند.
سلطان محمدي گفت: بايد بررسي کرد که چرا از اکران فيلم هايي همچون چهل سالگي، هفت دقيقه تا پاييز و کيفر که به اعتقاد بسياري از کارشناسان سينمايي، آثاري حرفه اي هستند، حمايت نمي کنيم؟ اين مهم سبب مي شود تا شتاب در ساخت فيلم هاي سينمايي شاخص کاهش يابد و شاهد رشد روز افزون فيلم هاي سطحي باشيم.
اين منتقد سينماي ايران يادآور شد: فيلمنامه نويسي يکي از مهمترين مشکلات سينماي ايران است که اميدوارم با تغييراتي که در بخش هايي همچون انجمن سينماي جوان انجام شده در راستاي خلق فيلمنامه هاي خلاق تلاش بيشتري شود.
"حسين سلطان محمدي" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا درمورد وضعيت کنوني توليدات سينماي کشور اظهارداشت: افزايش توليد آثار سينمايي و فيلم هاي ويديويي در شبکه خانگي، به دليل افزايش تقاضاي مردم است.
به اعتقاد وي، تربيت بازيگر در سينماي ايران آنچنان که بايد وجود ندارد و تعداد بازيگران آموزش ديده و حرفهاي بسيار کم است.
اين منتقد سينماي ايران، افزايش تعداد نابازيگران و استفاده مکرر از يک يا چند بازيگر در آثار سينمايي و تلويزيوني را به دليل افزايش توليد اين آثار دانست و گفت: برخي از اين بازيگران، خود بازيگردان فيلم هاي سينمايي هستند و بخشي از کار کارگردان را انجام مي دهند.
سلطان محمدي يادآور شد: توليد بالاي فيلم هاي سينمايي و ويديويي سبب مي شود تا به کيفيت بازيگران کمتر اهميت داده شود و حضور نابازيگران نيز بيش از گذشته احساس شود.
وي تصريح کرد: دوره حضور نابازيگران در سينماي ايران گذرا است و به حتم هرچه پيش مي رويم آسيب استفاده از اين افراد در فيلم هاي سينمايي نمايان مي شود.
سلطان محمدي گفت: ساخت فيلم هاي طنز در سينماي ايران و شبکه نمايش خانگي در استفاده از چند بازيگر تلويزيوني خلاصه شده و اين در حالي است که در سريال هاي تلويزيوني نيز امروز شاهد حضور برخي از بازيگران در اغلب مجموعه ها هستيم.
وي با بيان اينکه مشکل سينماي ايران بازيگران نيستند خاطر نشان کرد: متاسفانه بسياري از ما عادت کردهايم به بازيگران فشار آوريم و تنها به مسائل مربوط به اين قشر همچون دستمزدشان بپردازيم در حالي که کسي به سراغ کارگردانان نمي رود.
عضو انجمن منتقدان سينماي ايران تاکيد کرد: امروز کمتر فيلم حرفه اي همچون چهل سالگي که از ابتداي تحرير يک رمان تا ساخت آن روندي منطقي داشته، ساخته مي شود و چرخه سينماي ايران از فيلم هاي حرفه اي حمايت نمي کند.
سلطان محمدي گفت: بايد بررسي کرد که چرا از اکران فيلم هايي همچون چهل سالگي، هفت دقيقه تا پاييز و کيفر که به اعتقاد بسياري از کارشناسان سينمايي، آثاري حرفه اي هستند، حمايت نمي کنيم؟ اين مهم سبب مي شود تا شتاب در ساخت فيلم هاي سينمايي شاخص کاهش يابد و شاهد رشد روز افزون فيلم هاي سطحي باشيم.
اين منتقد سينماي ايران يادآور شد: فيلمنامه نويسي يکي از مهمترين مشکلات سينماي ايران است که اميدوارم با تغييراتي که در بخش هايي همچون انجمن سينماي جوان انجام شده در راستاي خلق فيلمنامه هاي خلاق تلاش بيشتري شود.