loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 214 یکشنبه 03 مرداد 1389 نظرات (0)

درد دلی با استاندار......

 

جناب آقای مهندس قناعت

استاندار محترم گلستان 

با سلام و احترام

انعكاس نگراني شهروندان گرگان در مورد مسائل اين شهر انگيزه اي شد كه به عنوان نماينده مردم شريف اين خطه در شوراي اسلامي شهر ، جهت اطلاع و توجه جنابعالي ، آن ها را مطرح نمايم .

آقاي استاندار

همانطور كه مطلع هستيد در ديدار و نشست اختصاصي با اعضاي شوراي اسلامي شهر ، بي تعارف ، صريح و شفاف در مورد مشكلات شهر گرگان از جمله شرايط نامناسب و غير منطقي ترافيك ، نا به ساماني و انتقاد نسبت به وضعيت زيباسازي شهري ، نبود تعجب انگيز پل هاي زيرگذر و روگذر و مشكلات ديگر مطالبي را مطرح فرموديد و در نهايت خواستار تشكيل جلسات اختصاصي ، جهت رفع فوري مسايل مركز استان گلستان با همكاري معاون عمراني استانداري گلستان شديد .

جناب آقاي قناعت

اگرچه مطمئناً مي دانيد كه جناب آقاي مهندس محمودزاده و مهندس شاعري استانداران وقت گلستان نيز چنين انتقادهايي را به مسوولان شهر گرگان داشته اند .

در اين رابطه ورود و حمايت قاطعانه و جدي شما نسبت به موضوع تغيير مكان اداره كل دخانيات گلستان ، نشان از جديت جنابعالي در جهت رفع اين انتقادهاي سازنده ، دلسوزان شهر را اميدوار ساخت . اگر چه تاكنون  نتيجه تعيين ضرب العجل شما براي جابجايي اداره كل دخانيات اطلاع رساني نشده است .

اما از روز دیدار شما با اعضای شورای شهر گرگان تا به امروز، نه تنها مشکلات شهر حل نشده و يا كمتر نگرديده در كمال شگفتي ، که این روزها دغدغه بزرگتری نیز به نگرانی مردم این شهر افزوده شده است...؟؟!!

اقدام عجیب شهردار و اعضاي شورای شهر گرگان در خصوص موافقت با صدور مجوز ساخت و ساز در  اراضی هزارپیچ و ارسال پرونده برای تصویب در کمیسیون ماده پنج، تهدید جدیدی در نابودی اندک فرصت‏های توسعه شهری گرگان است.

این اقدام ، غير كارشناسي صریحاً خلاف مصوبه سفر هیات محترم دولت به استان گلستان است که شهرداری را ملزم به فروش اوراق مشاركت و آزادسازی این اراضی کرده است و از همه مهم تر اينكه  مسئولين استان و شهرستان نيز متاسفانه تا كنون فقط سخن گفته اند و هيچ كمكي در اين خصوص به شهرداري و شهروندان مظلوم  گرگاني كه عضو تعاوني هاي مسكن هزارپيچ هستند نداشته اند !!! ؟؟

این اقدام، خلاف نظر کارشناسان وزارت مسکن، شخص مهندس سعیدی‏کیا (وزیر وقت)، مسوولان سازمان گردشگری و  نماینده محترم مقام معظم رهبري در استان است.

ساخت و ساز در هزارپیچ، علاوه بر تضییع حقوق عمومی شهروندان در استفاده يكسان از مواهب طبیعی شهر، خطرآفرینی  ساخت و ساز در یک تپه با خاك رسی است که کارشناسان فنی سازمان نظام مهندسی همواره از ایجاد سازه مسکونی در آن حذر می‏ دهند.

اگر شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان در اثر فشارهای بحق یکی از تعاونی‏های مسکن خطای تاریخی خود را مرتکب شده اند ، امروز چشم نگران شهروندان گرگان به رئيس و اعضاي  کمیسیون ماده پنج استان است که این خطا را تکرار نکند....

خواسته جمع كثيري از فرهيختگان و شهروندان از حضرتعالی، جلوگیری از تصویب نهايي طرح در کمیسیون مذکور و جلوگیری از تضییع حقوق عمومی است، در روزهایی که ناهارخوران میزبان ناتوانی هاي برخي از مديران استان و شهرستان  شده است و هزارپیچ، تنها توان و تنها اميد باقی مانده این شهر در گردشگری خواهد بود. 

جناب آقای استاندار

شايد استحضار داشته باشيد شهرگرگان ، پس از استان شدن ، بار مضاعف توسعه بی‏رویه و نابودی منابع و فرصت‏هایش را به دوش کشیده و متناسب با آن، فاقد برنامه‏ریزی و حمایت لازم بوده است. شاهد این موضوع، انتقادهای جنابعالی و استانداران پیشین از وضعیت کنونی مرکز استان است.

فرصت‏های توسعه منطقی و پایدار شهر گرگان و تپه هاي چند گانه و بي نظير آن در خيابان امام رضا (ع)و زيبا شهر ، تپه صدا و سيما یکی یکی  از دست رفته و می‏رود که یقینا برای حل آن باید ده‏ها برابر هزینه کرد.

اقدام تاریخی مسکن مهر در این شهر، با کارشناسی نابجا و نبود استراتژی توسعه شهری،    راه آهنی را محدود می کند که به مدد سفر هیات محترم دولت، در آستانه اتصال به مشهد مقدس و نیز مرز ترکمنستان است براستي جناب آقاي استاندار .... شهروندان گرگاني كدام را باور كنند مصوبه هيئت دولت در توسعه راه آهن را ....يا نابودي راه آهن تاريخي  به بهانه ساخت مسكن مهر را... ؟؟!!!

ساخت و ساز بی رویه وغير قانوني در پادگان گرگان و برخي ديگر از نهادهاي امنيتي و انتظامي استان برخلاف نظر دولت محترم در خروج پادگان ها از مرکز شهر، فرصت برنامه ریزی و توسعه را از گرگان تاريخي می‏گیرد.

گسترش بی‏رویه ساخت و ساز در جنوب گرگان و تخریب جنگل‏ها و منابع طبیعی در ناهارخوران ، نفس شهر را به نفع عده‏ای خاص می بندد.

بافت تاریخی و معماري اسلامي منحصر به فرد گرگان، نابود می‏شود و برخلاف دیگر شهرهای تاریخی کشور، برنامه مدونی برای نگهداشت بافت (و نه تک خانه‏های تاریخی) وجود ندارد.

 جناب آقای مهندس قناعت

وضعیت نابسامان حوزه شهری در گرگان ، آینده‏ای مشکل آفرین را متصور می‏سازد. جلوگیری از مشکلات بیشتر این شهر، نیازمند درک و همراهی مسوولان استانی آن با مدیریتی مدبرانه و  قاطع است که بی‏تعارف ، تاکنون مرکز استان از آن بی‏بهره بوده است.

کدام مرکز استان را سراغ دارید که بار مشکلات استانی را تنها  شهروندانش متحمل شوند ؟! آیا مدل استان مجاور ما این است ؟؟؟ چرا استانداران ساير استانها این قدر در رفع مشکلات مراكز استانها با کمک منابع مالی و مدیریتی استان می‏کوشند؟

حضرتعالی با بیان دغدغه خود در این امر مهم، شهروندان را امیدوار ساخته‏اید. اکنون مردم انتظار دارند که تحولی در شهر ببینند یا حداقل جلوی زيادخواهي برخي و تخریب‏هاي منابع طبيعي گرفته شود وتوسعه منطقی، جای توسعه بی‏رویه و مخرب را بگیرد.

باشد که دوران استانداری جنابعالی، یادگاری  گران و خاطره انگیز  برای شهر گرگان و شهروندان عزيز گرگاني باشد .

 

                                                         با احترام

                                                        عبدالرضا چراغعلی

                                                    عضو شورای اسلامی شهر گرگان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 266
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 404
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 1,814
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,989
  • بازدید ماه : 1,989
  • بازدید سال : 35,029
  • بازدید کلی : 1,325,840