loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 245 یکشنبه 03 مرداد 1389 نظرات (0)
آيت‌الله حسينعلي منتظري، يكي از مراجع تقليد شيعيان شب گذشته درگذشت.
حجت الاسلام احمد منتظري در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با تاييد خبر فوت آيت‌الله منتظري گفت:‌شب گذشته آيت‌الله منتظري بر اثر بيماري درگذشت.
آيات اميني، موسوي اردبيلي ،صانعي، بيات زنجاني، شبيري زنجاني ، گرامي و طاهري خرم‌آبادي در بيت آيت‌الله منتظري حضور يافتند.
آيت‌الله حسینعلی منتظری در سال ۱۳۰۱ خورشیدی در نجف‌آباد ديده به جهان گشود.
او پس از انقلاب به عنوان قائم مقام حضرت امام انتخاب شد و ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی را نیز بر عهده داشت.
در پي درگذشت آيت الله منظري فرزند وي،حجت الاسلام احمد منتظري پيام تسليتي صادر كرد،در بخشي از اين پيام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله اناالیه راجعون
من المومنین رجال صدقوا ما آهدو الله علیه فمنهم من قضا نهو و منهو من ینتظر وما بدلو تبدیلا
بزرگ پاسبان تشیع علوی ، رادمرد قهرمان و شجاع اسلام وایران اسطوره مقاومت ، مجاهدت، فقاهت و دینداری سرمایه کمیاب مسلمانی و آزادگی ، فقید عالیقدر و مجاهد نستوه آیت الله اعظمی حاج شیخ حسینعلی منتظری ، قدس الله نفس الزکیه ، شربت وصال نوشید و روی در حریم یار نهاد.
آن پیکر رنجور و درد کشیده اینک آرام یافته و آن روح خدایی اینک در جوار رحمت رب قرار گرفته است.
آن دل دردمند که عمری در غم اسلام و مردم و حقوق آنان تپید و پروای حق داشت دیگراز تپش افتاده است.
فقیه بزرگ شیعه و اسلام شناس بی‌بدیل و روح ربانی امت اسلام امروز در جوار پیامبر رحمت (ص) و اهل بیت مطهر (ع) اوست.
این مصیبت جانکاه را بقیه الله اعظم خدا و امید جهان نور و عدالت و همه حق طلبان و آزادگان به همه مبارزان راه خدا در سرتاسر جهان ، همه عالمان و فقیهان و به حوزه‌های علمیه و خصوصا شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت می‌گویم.
همچنين آيت‌الله بيات زنجاني نيز پيام تسليتي صادر كرد.در بخشي از اين پيام آمده است:
ارتحال فقیه عصر و مجاهد استوار و بزرگ مرد مدافع حریم تشیع علوی(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) حضرت آیت‌الله العظمی منتظری قدس الله نفسه الزّکیة، ثلمه‌ای در اسلام و امت اسلامی بوجود آورد که قابل جبران نیست. ایشان در معرفت همانند سلمان و در زندگی دنیایی همانند اباذر و در دفاع از حریم اسلام و فقاهت جعفری(ع) نظیر مفید بود. فقدان این فقیه علیم و عیلم را بحضور اقدس حضرت ولیعصر(عج)، مراجع عظام تقلید، تمام حوزه‌های علمیه جهان تشیع و عالم اسلام و امت بزرگ و وفادار ایران و خانواده بزرگوار ایشان و دیگر عزیزان وابسته به آن بیت علم و فقاهت و شاگردان فاضل و ارزشمند ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از پیشگاه حضرت حق برای روح بلند و ملکوتی ایشان، علو درجات و برای تمام داغدیدگان این فاجعه بزرگ، اجر و صبر مسئلت می‌دارم.
همچنين آيت‌الله موسوي اردبيلي نيز ارتحال آيت‌الله منتظري را تسليت گفت.در اين پيام آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم ربانی و فقیه صمدانی جناب مستطاب آیت‌الله آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری (رحمه‌الله‌علیه) موجب تاسف و تالم خاطر بسیار گردید. آن بزرگوار عمر گرانقدر خویش را صرف تحصیل علم و تربیت شاگردان و مجاهدت در راه دین نمود و فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه‌های علمیه است. خاطره مبارزات ایشان با رژیم فاسد گذشته و همراهی وی با حضرت امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) در راه تشکیل حکومت اسلامی از خاطرات، زدودنی نیست.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه بزرگ به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم ارواحنا فدا و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) و حوزه‌های علمیه و عموم مومنین خصوصا خاندان محترم و آقازادگان مکرم و علاقه‌مندان و ارادتمندان به ایشان، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم غفرانواسع و درجات رفیعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم.
آيت‌الله طاهري اصفهاني نيز ارتحال آيت الله منتظري را تسليت گفت.در پيام تسليت امام جمعه سابق اصفهان كه خطاب به احمد منتظري نوشته شده است،آمده:
روح بلند مجاهد نستوه و فقيه عالي قدر مرجع مظلوم و آزاديخواه جهان تشيع حضرت آيت‌الله العظمي منتظري رضوان‌الله تعالي عليه در ايام شهادت اسوه مظلومان و آزادگان جهان سالار شهيدان حضرت اباعبدالله(ع) به ملكوت علي پيوست و عالم اسلام را غرق در عزا و ماتم نمود. آن بزرگ مرد كه استوانه فقاهت، تقوي، زهد، مجاهدت و عرفان بود سراسر عمر خويش را در ترويج معارف حقه قرآن و اهل بيت و نماياندن چهره ناب اسلام محمدي(ص) سپري نموده و همواره بر استيفاي حقوق حقه مردم پافشاري نمود. نواي دلنشين تفسير نهج‌البلاغه‌اش همواره فرياد امام علي(ع) را در گوش انسان‌ها نوا در مي‌دهد.
اينجانب اين ضايعه عظمي را به ساحت مقدس اميد مستضعفان جهان حضرت بقيه‌الله امام زمان(عج) امت اسلام به ويژه حوزه‌هاي علميه تشيع و مراجع عظام تقليد، فضلا و شاگردان آن مرحوم و جنابعالي و فرزندان و بيت مكرم و عموم علاقه‌مندان تسليت عرض نموده از حضرت احديت علو درجات و غفران الهي و صبر و اجر جميل براي بازماندگان و دوستداران مسئلت مي‌نمايم.
گفتني است تشيع جنازه پيكر آيت‌الله منتظري فردا ساعت 9 صبح از بيت ايشان به سمت حرم حضرت معصومه صورت مي‌گيرد.
همچنين نهضت آزادي ايران، شوراي فعالان ملي-مذهبي، حزب ملت ايران، جبهه ملي ايران، جنبش مسلمانان مبارز، جامعه زنان اقلاب اسلامي ايران، دفتر تحكيم وحدت و دفتر ادوار تحكيم وحدت از هموطنان دعوت كرده‌اند تا در مراسم تشييع پيكر آيت‌الله منتظري در قم شركت كنند.
از جمله آثار آيت الله منتظري مي توان به "نهاية الاصول " (تقرير درس اصول مرحوم آيت الله العظمى‏ ‏بروجردى )،"البدرالزاهر فى صلاة الجمعة و المسافر" (تقرير درس فقه‏ ‏مرحوم آيت الله العظمى بروجردى )،"دراسات فى ولاية الفقيه و فقه الدولة الاسلامية " در چهار جلد،‏ ‏"كتاب الزكوة " در چهار جلد،"كتاب الخمس و الانفال "،"كتاب الحدود"،"دراسات فى المكاسب المحرمة " در سه جلد،"التعليقة على العروة الوثقى "،مباحث فقهى "الصلوة "، "الغصب "، "الاجارة " و "الوصية " (تقرير‏ ‏درسهاى مرحوم آيت الله العظمى بروجردى )،مباحث "استصحاب "، "تعادل " و "تراجيح " (تقرير درسهاى‏ ‏مرحوم آيت الله العظمى خمينى )،"درسهايى از نهج البلاغه " در ده جلد كه سه جلد آن تاكنون چاپ‏ ‏شده است،"درسهايى از اصول كافى "،"مناظره مسلمان و بهايى "،"شرح خطبه حضرت فاطمه زهرا(س )" به زبان فارسى و‏ ‏اردو،"از آغاز تا انجام " (در گفتگوى دو دانشجو) به زبان فارسى و‏ ‏عربى،‏16 - "رساله توضيح المسائل " به زبانهاى فارسى و عربى و اردو،"رساله استفتائات " در دو جلد،"استفتائات مسائل ضمان "،"رساله حقوق "،"احكام پزشكى "،"معارف و احكام نوجوان "،"معارف و احكام بانوان "،"احكام و مناسك حج "،"موعود اديان "،"اسلام دين فطرت "،كتاب "خاطرات " در دو جلدو اشاره كرد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 67
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 271
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 540
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 715
  • بازدید ماه : 715
  • بازدید سال : 33,755
  • بازدید کلی : 1,324,566