loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 200 یکشنبه 03 مرداد 1389 نظرات (0)
حجت‌الاسلام عليرضا سليمي، حجت‌الاسلام حميد رسايي و مجيد نصيرپور در خصوص تمجيد فرح پهلوي از مهدي كروبي و ميرحسين موسوي در برنامه بدون خط‌خوردگي راديو گفتگو به مناظره پرداختند.

حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران، حجت‌الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات و دليجان و مجيد نصيرپور نماينده مردم سراب در مجلس شوراي اسلامي در خصوص تمجيد فرح پهلوي از مهدي كروبي و ميرحسين موسوي در برنامه بدون خط‌خوردگي راديو گفتگو به ارائه نظرات خود در اين باره پرداختند. متن كامل اين مناظره بدين شرح است:

آقاي سليمي در اين بحث با طرح اين سوال كه آقاي موسوي و آقاي كروبي چه كردند كه بيوه شاه مخلوع از آنها حمايت كرده، معتقد است يا بيوه شاه عوض شده، توبه كرده، كه اينگونه نيست، يا اينكه اقاي موسوي و كروبي نسبت به مسير گذشته خودشان انحراف پيدا كردند.
آقاي نصيرپور مي‌گويد: حرف‌ها و كارها و دخالت‌هايي كه اينها در خارج از كشور انجام مي‌دهند بيشتر تلاشي است براي موج سواري و قصد دارند از يك دعواي خانوادگي سوءاستفاه كنند.
آقاي رسايي هم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار خبرگان رهبري كه فرمودند كه ديگر اين آقايان از نظام خارج شدند، اعلام مي‌كند كه اين دعوا ديگر دعواي خانوادگي نيست، از خانوادگي بيرون آمده. يكي رفته و به يك خانواده ديگر تن داده و متأسفانه ما از اين امر غصه مي‌خوريم.
راديو گفتگو: فرح ديبا، همسر شاه مخلوع ايران، كه در مصر بسر مي‌برد، در گفتگويي با خبرگزاري العربيه درباره اتفاقات اخير در ايران صحبت كرده. آقاي نصيرپور، در پي اتفاقات پس از انتخابات در ايران، همسر شاه مخلوع، ميرحسين موسوي و مهدي كروبي را شجاع خواند و گفته بود كه بايد از مخالفان حمايت كرد. حمايت صريح اين چهره از اين دو شخص كه در انتخابات جزء اركان تأثيرگذار بودند بيانگر چه مطلبي مي‌تواند باشد؟
نصيرپور: ظاهراً همسر شاه مخلوع ايران اخيراً، البته بر اساس اطلاعاتي كه برخي از نشريات داخل منتشر كردند، صحبت هايي كرده. به نظر من آنها در خارج از مرزها بعد از سي سال هنوز در توهمات خود به سر مي‌برند و نشان مي‌دهد آنها هنوز بعد از اين همه سال به بلوغ سياسي نرسيدند و جامعه ايران را و مردم خوب ايران را نشناختند. به نظرم اين حرف‌ها و كارها و دخالت‌هايي كه اينها خارج از كشور انجام مي‌دهند بيشتر تلاشي است براي موج سواري و نمي‌دانند كه مردم و نخبگان سياسي ايران، حتي اگر با هم اختلاف نظري هم داشته باشند اين يك دعواي خانوادگي مي‌تواند باشد و قطعاً هيچ كدام از نخبگان سياسي ايران از هيچ يك از جناح‌هاي سياسي علاقمند به نظام خودشان را در اختيار آن تفكر و آن افراد قرار نخواهند داد. توصيه‌اي كه به آنها دارم اين است كه ديگر اين سال‌هاي پايان عمرشان را به خصوص همسر شاه مخلوع ايران كه سابقه خيلي روشني ندارد، نه در زندگي شخصي و نه در زندگي حكومتي كه سال‌هاي پاياني عمرشان را سعي كنند به زندگي خصوصي خودشان بپردازند و لااقل از خيال پردازي در اين سال‌هاي پاياني عمر دست بردارند.
راديو گفتگو: ما صحبت كرديم با آقاي نصيرپور در ارتباط با صحبت‌هايي كه همسر شاه مخلوع ايران درباره آقاي ميرحسين موسوي و همچنين آقاي مهدي كروبي كرده بودند. و گفته بودند كه اينها شجاع هستند و بايد از مخالفان حمايت كرد. آقاي نصيرپور در اين رابطه صحبت كردند و فرمودند كه اين بيشتر توهمات است و تلاشي است براي موج سواري. مي‌خواهيم نظر شما را بپرسيم؟
سليمي: من نكاني را در اين رابطه عرض مي كنم. مطلب اول اين است كه در فساد بيوه شاه مخلوع؛ هم فساد اخلاقي و فساد مالي وهم فساد سياسي ،هيچ شك و شبهه اي براي هيچ كس وجود ندارد. همه ما مطالب فراواني در مورد فساد اين خانواده مي دانيم فسادي كه در در دنيا بي نظير بوده. و كمتر در حكومتي با اين نوع فساد پيچيده و تو در تو را مي توانيم مشاهده كنيم. اين نكته اول. ملت ما هم به خاطر اينكه به هيچ وجه اينها را نمي توانستند بپذيرند آنها را از كشور بيرون كردند و به هر كيفيت اينها برگشتند به دامن اربابان خودشان و در اين سال‌ها هم تحت حمايت سرويس هاي جاسوسي دشمنان ما بودند. در عرض اين سي سال، اين خانواده يعني خانواده فاسد پهلوي بيكار كه ننشستند در عرض اين سي سال براي معارضه با انقلاب مردمي ما از هيچ كاري فروگذار نكردند. فقط يكجا 18 ميليارد دلار ثروت ما را بردند،علاوه بر حقوقي كه آنها از بعضي از سرويسها مي گيرند و پوشش هاي مالي كه بر سر اينها وجود دارد. از همان ابتداي انقلاب اينها معمولاً از افراد مسئله دار براي مبارزه و معارضه با نظام،براي تضعيف نظام مقتدر اسلامي ما از افراد مسئله دار معمولاً اينها حمايت مي كردند. شما ديديد يك روز از قطب زاده حمايت كردند،قطب زاده چه كرده بود كه اينها دندان طمعشان نسبت به آقاي قطب زاده خونين شد. يك روز از آقاي بني صدر حمايت كردند. آقاي بني صدر چه ديكته پر از غلطي نوشته بود كه فرح پهلوي ملعون و مخلوع از آن حمايت كرد. يك روز از مسعو رجوي حمايت كردند. آقاي مسعود رجوي چه كار كرده بود. منافقين از خدا بي خبر ترورسيم چه كرده بودند كه اينها از او حمايت كردند. همنين طور در طول فراز و نشيب اين سي سال گذشته شما مي بينيد هر كسي كه زوايه پيدا كرد با مباني امام،با اصول اوليه انقلاب،فوري اينها از او حمايت كردند. يك سوال اساسي اينجا وجود دارد. آن سوال اساسي اين است كه آقاي موسوي و آقاي كروبي چه كردند كه بيوه شاه مخلوع از آنها حمايت كرده؟ اينجا ما دو راه بيشتر نداريم. يا بيوه شاه عوض شده، توبه كرده، يا اينكه آقاي موسوي و كروبي نسبت به مسير گذشته خودشان انحراف پيدا كردند. از اين دو راه كه خارج نيست.توبه نامه اي از بيوه شاه مخلوع ما نديديم. اعلام هم نكرده كه من نسبت به مباني كه از آن دفاع مي كردم از آن مباني توبه كرده ام. به هر كيفيت اين آقايان در زمين دشمن بازي كردند. سناريوي دشمن را مو به مو عمل كردند... را لحظه به لحظه پيگيري كردند. آن مهندسي معكوس را كه امريكاييها و سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس و اسرائيل پيگيري مي‌كردند، همان مهندسي معكوس را اينها مي‌خواستند از بين كساني كه يك وجهه‌اي هم در سابق داشتند از اينها استفاده كنند. به هر نحو خيلي روشن است كه اينها با مبناي نظام به محض اينكه زاويه پيدا كردند اين حمايت‌ها و اين مدال دادن‌ها از سوي دشمنان تابلودار ما به آنها داده مي‌شود. من باز يك سؤال ديگري دارم. از اين آقايان و اين سؤال اين است كه آيا آنها اعتقاد دارند كه مباني نظام را قبول دارند. يكي از مباني در نظام ما كه در اصول مختلف قانون اساسي ما به آن اشاره شده ركن ركين ولايت فقيه است. رهبر معظم ما در خطبه هاي 29 خرداد سال جاري مگر نفرمودند كه مباحث را از راه قانوني پيگيري كنيد؟ مگر شوراي نگهبان مدتي كه براي اعتراض به نتيجه انتخابات بود تمديد نكرد؟ آيا اينها از ابزارهاي قانوني استفاده كردند يا با لشگر كشي و اردوكشي خياباني؟ اينها در 22 بهمن امسال مگر تئوري اسب تروا را نمي خواستند پياده كنند؟ از مباني نظام كه فاصله گرفتند ،خيلي روشن است كه كار اين بيچاره ها به جايي رسيده كه بيوه شاه مخلوع مي خواهد به آنها مدال دهد. اين مدال البته مدال شجاعت نيست،اين مدال،مدال زبوني است،مدال وابستگي است. اين مدال مدال خفت و خاري است.
راديو گفت و گو: آقاي رسايي هم ارتباطشان با ما برقرار شده است. آقاي رسايي، بحث و گفتگوي ما در ارتباط با صحبتي است كه همسر شاه مخلوع ايران در ارتباط با آقاي ميرحسين موسوي و همچنين آقاي مهدي كروبي صحبت كرده بودند و گفته بودند كه بايد از مخالفان حمايت كرد. شما نظرتان چيست در ارتباط با اين حمايت؟
رسايي: من فكر مي كنم هيچ آدمي كه دلبستگي به نظام داشته باشد، دلبستگي به انقلاب داشته باشد،دلبستگي به اين مردمي كه سي سال است در برابر قدرتهاي استكباري نه گفتند و روي پاي خودشان ايستادند و به فساد و فحشا و ظلم و ستمي كه در دوره رژيم منحوس پهلوي بوده نه گفتند ، استقبال نمي كند از چنين تعريف و تمجيدي كه آنها كردند. و اولين كاري كه مي كند علامت سوال مي گذارد روي اينكه چرا اين اتفاق اتفاده و چه تغييري حاصل شده. بعيد مي دانم كسي دفاع كند. اگر كسي دفاع كند ما بايد واقعآً در جنس آن فرد هم شك و ترديد كنيم. دفاع نه از تعريف و تمجيدي كه امثال اين عجوزه پير از امثال آقاي موسوي و كروبي كرده ، مي خواهد توجيه كند يعني بگويد كه آقاي موسوي و كروبي مشكلي ندارند،چون مردم ما نمي پذيرند. در سالهاي گذشته امسال همين باقيماندگان نسل منقرض شده پهلوي از بعضي كسان ديگر تعريف و تمجيد كردند همين امسال آقاي كروبي،امسال آقاي موسوي و هوادارانشان آن تعريف را مايه ذلت آن افراد دانستند. حالا كه دارد تعريف و تمجيد از خودشان مي شود نمي توانند بگويند اينها براي خراب كردن آمده اند اين تعريف را مي كنند. چون اگر اين طوري بود ، وقتي اينها از منافقين هم تعريف مي كردند منافقين همين را مي گفتند.
راديو گفت و گو:آقاي نصيرپور جوابشان اين بود كه اين يك سري توهمات است و تلاشي براي موج سوراي است.
رسايي:اين حرف درست است اگر ما بگوييم كه مسيري كه اينها انتخاب كردند بر خلاف مسير آنهاست ،مي گوييم آنها آمده اند موج سواري كنند. مي خواهند اينها را خراب كنند. اما اگر مسيري كه آقاي موسوي و كروبي انتخاب كردند با مسير آنها تفاوت ندارد،باخواسته هاي آنها تفاوت ندارد، با شعارهاي آنها تفاوتي ندارد، پس ديگر ما نمي توانيم بگوييم آنها آمدند براي خراب كردن.چه را مي خواهيم خراب كنيم. هر دوي آنها دارند يك چيز مي گويند هر دو دارند يك كار مي كنند. هر دوي آنها مي خواهند بگويند كه در اين كشور رأي مردم حاكم نيست. در اين كشور ولايت فقيه اگر هست،كما اينكه سروش اخيراً گفته كه از حاميان جدي آقاي كروبي بود و آقاي كروبي هم افتخار مي كرد به حمايتهاي سروش. در فيلم انتخاباتيش و در برنامه هايش و در روزنامه هايش چندين بار آقاي نصيرپور عضو حزب اعتمادملي است يادش است چقدر تيتريك شد. آقاي سروشي كه وحي را زير سال برد. آقاي سروشي كه ولايت فقيه را يك حكومت استبدادي مي داند. با اينكه همه ملت ما مي دانند كه تفاوت ولايت فقيه با حكومتهاي تك فرده ديگر در دنيا همين است كه ولي فقيه حاكم بر احكام خودش نيست. ولي فقيه محكوم بر احكام خودش است. يعني يك حكمي كه بدهد نمي تواند خودش را استثنا كند. در حالي كه حكومت هاي جاهلانه حكم مي دهند خودشان را استثنا مي كنند. يعني حكم براي ما نيست. اما به هر ترتيب وقتي كه ما مي بينيم مسير يكي است من تعجب مي كنم كه آقاي نصيرپور مي فرمايند كه آنها براي موج سواري مي گويند. اگر اين طوري است چرا اينها نمي آيند يك خورده از نظام ولايي دفاع كنند ولايت فقيه را خراب كنند ، امام اين را مي گفت. آقاي نصيرپور شما در بيانات امام در اينترنت جستجو بفرماييد،در سايت مربوط به امام. امام عين اين را مي گويد،مي گويد شايد برخي اين را بگويند كه اينها براي خراب كردن مادارند از ما تعريف مي كنند. امام مي گويد چرا نمي آيند من را خراب كنند؟ سوال دو دو تا چهارتاست آقاي نصيرپور.
راديو گفتگو: من از آقاي نصيرپور خواهش مي كنم اگر فكر مي‌كنيد كه مي‌توانيد وارد بحث شويد اشكال ندارد قربان ما آماده هستيم.
نصيرپور: من خدمت آقاي رسايي هم سلام عرض مي‌كنم. البته اميدوارم اين بحث هم مثل بحث‌هاي گذشته، آن براي مردم حرف حسابي در بيايد و ان شاالله تلاش كند كه ...
رسايي:شما حرف حساب بزن آقاي نصيرپور،ما كه ناحسابي مي زنيم شما حسابي بزن بگذار مردم تصميم بگيرند.
نصيرپور: من شخصيت شما را خيلي قوي تر از اين مي‌دانم كه زود عقب‌نشيني كنيد. كمي حوصله كنيد من عرضم تمام شود.
رسايي:نه من مي خواهم مردم معطل نشوند. شما اول اين حرف‌هاي تعارفي را مي‌زنيد بعد هر چه دلتان خواست مي‌گوييد.
نصيرپور:من جهت عرضم خداي ناكرده جسارت به حضرتعالي نبود. شما الحمدالله از افراد با سابقه، سابقه روشن قابل دفاع و بسيار هم روشن هستيد،خصوصاً در بيان نظرات سياسي تان. از اين جهت هم قابل تقدير است. من آنچه كه عرض كردم مجموعه اين صحبت‌ها و فرايند اين مباحثاتي كه اتفاق مي افتد، اميدوارم كه مطلبي باشد كه مردم استفاده كنند و يك پيام واحد داشته باشد. آن هم اين است كه آن كساني كه در خارج از كشور نشسته اند من در مقدمه عرض كردم، خوب است كه بروند دنبال اصلاح خودشان در سالهاي پايان عمرشان. به قدر كافي در اين كشور فساد و ابتذال ايجاد كرده بودند و توصيه ما هم به آنها اين است كه هم به آقاي سروش هم به كسان ديگر مثل...
رسايي: مثل مهاجراني، كديور، مثل گنجي...
نصيرپور:بله. خدمتتان عرض شود آنهايي كه با موج سواري قصد دارند از يك دعواي خانوادگي به قول فرمايش مقام معظم رهبري سوءاستفاه كنند. آنها قطعاً نمي توانند اين كار را بكنند و به نظرم مي آيد هم مردم هم نخبگان سياسي ايران در سليقه هاي مختلف من به اينها با قاطعيت مي توانم عرض كنم .همانطور كه شما فرموديد من عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي هستم. به همين دليل با طيفي كه كمتر آقاي رسايي با آنها ارتباط شخصي دارد بيشتر ارتباط دارم و قطعاً مطمئنم بخش عمده اي از جريان اصلاح طلبي در كشور مثل سال هاي آغازين انقلاب و پيش از انقلاب هنوز مدافع جريان فكري كه منجربه تأسيس نظام جمهوري اسلامي شد و در رأس آن ولايت فقيه وجود دارد. هم به استناد احكام ديني و هم به استناد قانون اساسي و نه تنها ما، همه ملت ايران به وجود چنين جايگاهي در ساختار سياسي كشور افتخار مي كنيم. اميدوار هستم كه اين غبارهايي كه ....
رسايي :دبيركل حزب هم اين گونه فكر مي كند؟
نصيرپور:بله. قطعاً آقاي كروبي خود را هنوز سرباز ولايت فقيه مي‌داند.
رسايي:آخر اين چه سربازي است كه گوش به حرف فرمانده نمي‌دهد؟
نصيرپور:آقاي رسايي من كه در فرمايش شما، طبق رويه تان در بحث مداخله مي كنيد. يا صحبت تان را بفرماييد تمام شود بعد من عرض خودم را بگويم، يا صبر كنيد من عرضم تمام شود. به هر حال من نظر خودم را مي گويم . من اگر قرار بود نظر شما را داشته باشم مي‌شدم حميد رسايي. به همين دليل من مجيد نصيرپور هستم شما هم حميد رسايي. لذا اجازه دهيد،حداقل اين حد حوصله داشته باشيد كه همكار شما كه...

رسايي:آخر اين فرمايش كلي شما...

نصيرپور:مجري برنامه نشسته اند. شما هم حوصله داشته باشيد. يك كمي دندان روي جگر مباركتان بگذاريد،اجازه دهيد كه عرض من تمام شود.
خدمتتان عرض شود كه نكته اي را كه من در مقدمه گفتم و ظاهراً شما آن موقع شنونده برنامه نبوديد اين است كه اين خانواده به قدر كافي دچار ابتذال و فساد هستند و قطعاً دفاع آنها از يك شخصي در درون نظام هيچ مزيتي براي آنها توليد نخواهد كرد و آنها با اين اظهار نظرها نشان مي دهند كه هنوز بعد از سي سال كه از عمر اين نظام مقدس گذشته ، دچار بلوغ سياسي نشدند و توجه ندارند كه به هر حال نيروهاي درون نظام به هر ميزان هم كه اختلاف نظر، اختلاف سليقه و حتي اگر اشتباه هم داشته باشند، هيچ كس در حوزه عمل عاري از اشتباه نيست. آقاي موسوي،آقاي كروبي آقاي نصيرپور همه ما ممكن است كه دچار اشتباهاتي بشويم. كما اينكه يكي از اشتباهاتي كه به نظر من دارد اتفاق مي افتد اين است كه ما بلافاصله بعد از اينكه يك عنصر فاسدي خارج از كشور يك حرف بي ربطي مي زند،مثل كساني كه خوشحال شديم اين اظهار نظر اتفاق افتاده، به ميدان مي آييم و سعي مي كنيم كه توسعه دهيم.
رسايي: من فكر مي كنم اين كليات را شنوندگان بارها و بارها
شنيده اند.
نصيرپور: فرمايش شما را هم كه هر شب دارند مي شنوند. نظر شما را راجع به آقاي موسوي، آقاي كروبي و مجموعه دوستان اصلاح طلب...

رسايي:عيب ندارد...

نصيرپور:به نظر مي رسد كه شما كمترين تحمل را حتي در مورد بنده كه همكار شما هستم و موضعم راجع به مجموعه مسائلي كه وجود دار تحمل شنيدنش را نداريد و به جاي مردم تصميم مي گيريد. اگر مردم نخواهند كه اين مناظره را بشنوند به راحتي مي توانند كانال راديويشان را عوض كنند. يا پيچ راديو را ببندند . شما جاي مردم تصميم نگيريد. شما فرمايش خودتان را بفرماييد من هم عرض خودم را ارائه مي دهم و شنوندگان نهايتاً قضاوت مي كنند.

رسايي: من نظرم را در قالب سوال مي گويم.

نصيرپور:خير شما نظر خودتان را بگوييد من هم نظر خودم را مي گويم. بحث را هم خاتمه مي دهيم وقت مردم را هم نمي گيريم.

رسايي:نظر من اين است كه با توجه به اينكه شما فرموديد و اين جايگاه را براي ولايت فقيه قائل بوديد و الحمدالله معتقد هستيد اما من فكر مي كنم شما يك جايي اشتباه مي كنيد. چون اخيراً در ديدار با خبرگان،رهبر معظم انقلاب فرمودند كه ديگراين آقايان از نظام خارج شدند. دقيقاً تعبيري كه به كار بردند اين بود كه بعضي ها اصرار به خروج از نظام دارند و ديگر از نظام خارج شدند. شما اين دعوا را ديگر دعواي خانوادگي ندانيد. از خانوادگي بيرون آمده. يكي ديگر رفته تن داده به يك خانواده ديگر و متأسفانه ما غصه مي خوريم ما كه استقبال نمي كنيم از اين. چه خوشحالي دارد براي ما كه يكي مثل آقاي كروبي و آقاي موسوي و يكي دو نفر ديگر از اين نظام رفتند.
نصيرپور:اگر شما واقعاً ناراحت هستيد يك پاسخي به آنها بدهيد،پيامي به آنها بدهيد كه آنها مطمئن باشند كه در درون ايران،كساني كه به عنوان نخبگان سياسي مطرح هستند اين قدر زيركي و ذكاوت دارند كه آنها را قاطي بازي نظام جمهوري اسلامي...
رسايي: چه بگويم. اشتباه شما اين است. من مي گويم اگر نظر رهبري براي شما ملاك است و او را به عنوان يك منصف،ما را كه قبول نداريد،اگر ايشان را قبول داريد.
نصيرپور:چر ا شما اگر بايستيد جلو ما پشت سر شما نماز هم مي‌خوانيم. آقاي رسايي، خانم فاسدي آن طرف مرزهاي ايران اظهار نظري كرده شما راجع به اظهار نظر ايشان بگوييد ما استفاده كنيم.
رسايي:آقاي نصيرپور چرا ايشان در مورد مثلاً شخص شما اظهار نظر نمي كند؟
نصيرپور:حالا كه روال بر سوال مي گذرد من يك سوال از شما بپرسم.
رسايي:عيب ندارد شما سوال من را جواب بده بعد سوال بپرس.
نصيرپور:بفرماييد. بفرماييد.
رسايي:همين كه عرض مي كنم ديگر. اينها چون خودشان را خارج كردند. يعني ما هم واقعاً تلاش نكرديم براي خروج اينها. مگر من به آقاي موسوي گفتم بريزيد در خيايان. مگر من به آقاي كروبي گفتم بيانيه آن طوري بدهد.
نصيرپور:خير شما دامن مي زنيد.
رسايي:خير. ما سوال مي كنيم،ما مطالبه مي كنيم.
نصيرپور:من هم الان از همين رسانه استفاده مي كنم. آقاي كروبي و آقاي موسوي عرض مي كنم... آقاي رسايي اجازه بده من سوالتان را متوجه شدم.
رسايي:بله چون اينها خودشان از نظام خارج شدند.
نصيرپور:اجازه دهيد من نظرم را عرض كنم ديگر.
رسايي:عيب ندارد. اينها چون خودشان از نظام خارج شدند،مورد حمايت كساني قرار مي گيرند كه آنجا نشستند دنبال آنهايي هستند كه از نظام خارج مي شوند و بعد شروع مي كنند به تعريف و تمجيد. دفاع ندارد. من دفعه قبل هم خدمت شما عرض كردم . من نمي دانم واقعاً دوستان ما چه اصراري دارند كه از هر اشتباهي تا اين حد و اندازه اش هم دفاع كنند. بعد از آن طرف بگويند كه آقا يك ساعت در فضايل ولايت فقيه صحبت كنند،از آن طرف هم اومي گويد اينها از ولايت فقيه خارج شده اند، بعد شما نمي پذيريد. من مي گويم اين تناقض است برادر من. كار به موسوي و كروبي ندارم . من مي گويم شما ها اگر موضعتان را سفت و محكم و شفاف بگويي،بگوييد آقاي كروبي ما با شما تعارف نداريم. مثل من كه با آقاي احمدي نژاد مي گويم. به آقايان ديگر هم مي گويم شما اگر يك روز از نظام خروج پيدا كنيد و اين ارازل و اوباش آن طرف آب از شما تعريف و تمجيد كنند، بنده با هيچ احدالناسي تعارف ندارم ، و اگر بنده هم اين گونه شدم،پشت راديوي جمهوري اسلامي دارم مي گويم،اگر بنده هم روزي اين كارها را كردم كه آنها بيايند از من تعريف كنند؛ مثل اينكه امام مي فرمايد هر روز كه اينها از شما تعريف كردند مثل اين مي ماند كه دستشان را به دريا زدند،به قدري آنها نجس اند كه دريا نجس مي شوند ، مردم بايد از يكي مثل رسايي هم روي برگردانند،بدون تعارف و برمي گردانند. مردم با من و شما تعارف ندارند.
سليمي:آقاي رسايي اجازه مي دهيد. من دو تا سوال مطرح كردم تمايل داشتم آقاي نصيرپور اين سوالات را پاسخ دهند.
رسايي :سوال نبايد كسي بپرسد،آقاي سليمي.
سليمي:همسربيوه شاه مخلوع كه از اين آقايان حمايت كرده،ما بالاخره سر يكي از اين دو راهي، يا بيوه شاه مخلوع توبه كرده. عوض شده.
نصيرپور: آنها توبه هم كنند ما نمي پذيريم.
سليمي: يا اين آقايان عوض شدند. چه طور است بايد بالاخره اين مسيرروشن شود. كدام يك از اينها عوض شدند. اگر اين را جواب مي داديد بد نبود .سوال بعدي اين است در ادامه اين مسئله اگر باز همين را براي ما بشكافيد بد نيست. سوال من اين است كه چرا قبلاً بيوه شاه مخلوع در عرض اين سي سال از خيلي از افراد حمات كرد،از رجوي حمايت كرد،از قطب زاده حمايت كرد از بني صدر حمايت كرد. سوال من اين است كه چرا قبل از اين مسائل از آقاي موسوي و كروبي حمايت نمي كرد و الان در اين فضاي فعلي اينها آمدند از اين آقايان حمايت كردند؟
نصيرپور: آقاي سليمي در فرمايشات قبلي شما هم اين سوالات بود با ورود آقاي رسايي ديگر مجال اظهار نظر در مورد فرمايش شما نشد. عذرخواهي مي كنم. اولاً اينكه من عرض كنم خانواده پهلوي به قدري دچار فساد و ابتذال هستند كه به نظرم مي آيد اگر توبه نامه رسمي هم بنويسند با توجه به سوابقشان ملت ايران،آن توبه نامه را نخواهند پذيرفت. اين قطعي است و تكليف همه در اين زمينه مشخص. راجع به كساني كه در درون نظام...
رسايي:خدا به آنها توفيق توبه نمي دهد چون امام سجاد گفتند هر كه توبه كند ما مي پذيريم. ولي خدا توفيق توبه نمي دهد به آنها.
نصيرپور:آقاي رسايي اجازه دهيد من عرضم را بگويم.
سليمي:آقاي نصيرپور در اين جايگاهها كسي كه مي آيد توبه كند،خطاي فردي هم ....
نصيرپور: شما سوال كرديد اجازه دهيد من جواب بدهم ديگر. شما هم داريد رويه آقاي رسايي را پيش مي گيريد.
آقاي سليمي: اگر شما سوال را جواب دهيد ما ممنون مي شويم.
نصيرپور:عرض كردم آن خانواده تكليفشان معلوم است. اينكه خداوند متعال به آنها...
سليمي:پس آنها توبه نكردند.
نصيرپور:خير. آن كه قطعي است.
سليمي: پس تكليفشان روشن است.
نصيرپور:اجازه دهيد من عرضم را بگويم آقاي سليمي. شما كه اينقدر كم حوصله نبوديد.
سليمي:من دارم كمكتان مي كنم آقاي نصيرپور.
نصيرپور: بنده كمك نمي خواهم. آنقدر با آقاي رسايي تمرين كرديم كه فكر مي كنم بتوانيم خدمتتان باشيم. تكليف توبه آنها در محضر مردم ايران كاملاً مشخص است . اينكه خداوند متعال به آنها مجال توبه خواهد داد يا نداد باز جزء مسائلي است كه خداي متعال خودش مي داند و ما راجع به آن اذني نداريم. راجع به كساني كه در دورن نظام مورد حمايت ان افراد قرار مي گيرند ما هم معترضيم. اتفاقاً اگر آقاي رسايي اجازه دهد من بگويم،يك نقطه مشتركي ما داريم. خواهشي از آقاي رسايي كردم،در برنامه هاي قبلي هم عرض كردم. يك تشكيلات سياسي چه وقتي مي تواند تأثير خودش را بر نظراتي كه به نام اين تشكيلات يا حزب سياسي مطرح مي شود مي تواند بگذارد و نظر خودش را بدهد. حزب اعتماد ملي بلافاصله بعد از انتخابات تعطيل شد عملا و امكان فعاليت براي آن نيست و ما اتفاقاً معتقديم اگر اين امكان براي حزب فراهم مي بود. (آقاي رسايي صحبت آقاي نصيرپور را قطع مي كند).اجازه دهيد آقاي رسايي،قطعاً كساني مثل بنده كه همه عمرشان را در خدمت نظام بودند تلاش مي كردند كه در جرياني كه دارد اتفاق مي افتد تأثيرمثبت بگذارند و اجازه ندهند كه كار اين قدر عميق شود كه به هر حال اين دلخوريها و نگراني ها از اين رفتار ايجاد شود. لذا من از آقاي رسايي از همه دوستان...
رسايي : آقاي نصيرپور جواب قسمت اول را فرموديد توضيح ندهيد قسمت دوم را بفرماييد اينها عوض شده اند يا خير؟

نصيرپور: از همه دوستان خواهش مي كنم كه كمك كنند ما بتوانيم وظيفه خودمان را راجع به انقلاب نظام و مجموعه مسئوليتهايي كه به عهده داريم انجام دهيم. اين يك نكته . نكته بعدي هم كه اينجا من از همين راديو ،من هم مثل آقاي رسايي معتقدم هر كه دچار اشتباه شود مردم او را پس خواهند زد و مردم شعور لازم را براي برخورد با اين پديده ها دارند.
ماهم معتقديم،اجازه دهيد آقاي رسايي،ما هم معتقديم، بخش عمده اي از اتفاقاتي كه بعد از انتخابات افتاده نه تنها تلخ بوده،هيچ ضرورتي براي وقوع آن وجود نداشته و از اين راديو و از اين رسانه ملي استفاده مي كنيم ،به دوستان مان عرض مي كنيم. البته يك نظريه اي برخي از سياسيون در كشور دارند ،آن هم اين است كه اگر يك كسي آن طرف آب بخواهد هر روز يك حرفي بزند،ما بخواهيم پاسخ او را بدهيم بعد بايد كارمان را تعطيل كنيم و پاسخ انها را بدهيم و ما هم مي پذيريم در چارچوب نظام جمهوري اسلامي زندگي كنيم،مثل برخي خارج از كشور نرويم،حرفهايمان را آن طرف نزنيم .اين است كه ما پذيرفتيم در درون اين خانواده هستيم و هر كسي هم احتمال اشتباه در رفتارش وجود دارد و باز من دوستانه از همه كساني كه نقشي داشتند در تلخ كردن كام مردم،خواهش مي كنم دوستانه صميمانه كه تلاش كنند اين را يك اعلام مجددي كنند كه وابستگي شان به نظام قطع نشده،علاقه شان قطع نشده،اين منحصر به بنده و آقاي رسايي هم نيست. همه كساني كه در اين ماجراها نقش داشتند بايد تلاش كنند كه نظام با يك آرامشي حركت كند و از اشتباهات گذشته شان عذرخواهي كنند از مردم ،همه آن افرادي كه مورد خطاب مقام معظم رهبري بودند.
راديو گفت و گو:آقاي نصيرپور،آقاي سليمي،آقاي رسايي...
سليمي: آقاي نصيرپور من از اينكه شما پذيرفتيد كه آقايان اشتباه داشتند من بالاخره خوشبختم. ولي سوال من از آقاي نصيرپور اين است كه
نصيرپور:چند نفر به يك نفر...
راديو گفت و گو: اجازه دهيد. آقاي نصيرپور بنده توكلي هستم مجري برنامه. ما يك سري تلفن داشتيم از شنوندگان عزيزمان كه گفتند ما صحبتها را متوجه نمي شويم ،چون با هم ديگر است. من خواهشم اين است كه جزء به جزءش بفرماييد و آن احترامي كه نسبت به هم قائل هستيد،آن را اينجا هم رعايت بفرماييد.
نصيرپور:ما كه رعايت مي كنيم. عرض مي كردم كه به هر حال همه بايد تلاش كنيم به دامن اين نظام آسيبي وارد نشود. اين امانتي است دست ما. چه كسي كه به عنوان يك نخبه سياسي- اجتماعي فعاليت مي كند. چه كسي كه به عنوان نماينده است . چه حتي كسي كه مجري برنامه راديويي يك وظيفه اي بر عهده دارد و همه ما بايد تلاش كنيم كه اين نظام دامنش مبرا از اين اتفاقات باشد.

رسايي :اگر كسي تلاش نكرد چه كار كنيم؟
نصيرپور:اگر تلاش نكرد خود به خود حذف مي شود، اين كه كاملاً معلوم است.

رسايي:حالا من از شما سوال مي كنم از نظر شما،از نظر مباني كه شما داريد.

نصيرپور:من از شما سوال مي كنم. در فرمايشات مقام معظم رهبري عده اي مورد خطاب قرار گرفتند كه كار آنها در راستاي منافع استكبار است آنها چرا هيچ عذرخواهي قرار نيست بكند چرا بعضي از آنها
رسايي:مشخصاً كيست آقاي نصيرپور؟
نصيرپور:نمي دانم همان هايي كه مورد خطاب مقام معظم رهبري بودند.
رسايي:آنهايي كه چه كار كردند؟
نصيرپور:پس شما حضور ذهن نداريد، مي گذريم از آن.
رسايي:آخر صحبت شما خيلي كلي است.
نصيرپور:من متأسفانه مثل شما شجاعت لازم را ندارم كه
رسايي:نداري برادر من اينكه اصلاً خيلي بد است كه آدم كه شجاعت ندارد حرف بزند،من تعجب مي كنم شما چه طور مي خواهي مردم را.... . شما منظورت از اينكه جناياتي انجام دادند منظورت چيست؟ كهريزك؟
نصيرپور:نمي دانم شما بگوييد همانهايي كه مورد خطاب مقام معظم رهبري بودند.
رسايي:چرا شجاعت نداري اينها را به زبان بياوري ، بيار .در كهريزك هر كه باعث كشته شدن آن سه نفر شده،عليرغم آنكه آنها تخلف داشتند در راهپيمايي بودند،حق نداشتند چنين برخوردي با آنها بكنند. غلط كرده هر كه مي خواهد باشد. مي خواهد فرمانده نيروي انتظامي باشد.
نصيرپور:ما با شما كه مشكل نداريم كه . شما چرا با آنها به مناظره نمي پردازيد؟ مجابشان نمي كنيد از مردم عذرخواهي كنند.
رسايي:عذر خواهي مي كنم شما مگر در اين مملكت زندگي نمي كنيد؟ فرمانده نيروي انتظامي آمد پذيرفت،گفت: عوامل ما باعث شدند با آنها برخورد مي كنيم. پيامبر اكرم مأمورش(خالد)را جايي فرستاد به او مأموريت داد،گفت برو اين كار را بكن ،خالد رفت سر دو نفر را آورد. پيامبر بايد چه كار مي كرد؟ پيامبر دستور مجازات او را هم داد. گفت تو بيجا كردي رفتي اين كار را كردي. در يك نظام وقتي اتفاقي اين گونه مي افتد اصل اتفاق را اگر نظام لاپوشاني كند بگويد، من كار ندارم و چشم پوشي كند حرف شما درست است. ولي وقتي رهبر انقلاب
مي آيد محاكمه مي كند...
نصيرپور: بله. ما كه معتقديم شما بايد نقش اجتماعي تان را ايفا كنيد.
رسايي:ما بايد چه كار كنيم وقتي 10 بار تذكر.... . شما الان شجاعت نداري بگويي،من دارم مي گم. شما حتي حاضر نيستي اين موضوع را به زبان بياوري.
نصيرپور:شما بگوييد بهتر است.
رسايي:براي بنده اگر ثابت شود حتي فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در اين قصه تقصيركار بوده يقه او را هم خواهم گرفت ولي اين طور نيست، در يك رده اي بوده كه بايد با آن رده برخورد شود كه دارد مي شود. دارند دادگاهي مي شوند. محاكمه مي شوند،دارند مجازات مي شوند ،فرمانده بالاسرشان را فقط به دليل اينكه اين موضوع...
نصيرپور:به نظر شما چقدر اين موضوع طول مي كشد؟
رسايي:اجازه دهيد ،فقط به دليل اينكه آن روز در لحظه اي كه آن اتفاق افتاده آمده و رسماً اعلام كرده،ضمن اعلام عذرخواهي كرده. حالا من اين را گفتم.
نصيرپور:ما كه از عذرخواهي فرمانده نيروي انتظامي تشكر مي كنيم. سوال من از شما اين است كه چرا روند دادگاه آنها با سرعت طي نمي شود و مجازاتشان اعلام نمي شود كه همه احساس كنند كه عدالت كامل اجرا مي شود و خانواده مرحوم اميني و سايرين احساس آرامش كنند؟
رسايي:دادگاه بقيه آقايان مگر تمام شده؟
نصيرپور:بله. حكمشان هم صادر شده قطعي هم شده.
رسايي: خير. آقاي نصيرپور عزيز؛ يكي يكي. به اضافه اينكه موضوع كهريزك چندين ماه بعد اتفاق افتاد اين موضوع از آن روز در دستور قرار گرفت. چرا تلاش مي كنيد. شما كه حاضر نيستي اينجا موضع بگيري من تعجب مي كنم آنجا.....
نصيرپور:موضع من شفاف است.
رسايي:انتظار ما از شما انتظار بيجايي است كه شما بياييد كروبي و خاتمي و موسوي را به خاطر كارهايشان حاضر نيستيد به آنها تو بگويي.شما اينجا را حاضر نيستي به زبان بياوري آنجا را حاضري بگويي برادر من.
نصيرپور:تكليفشان معلوم است ترد مي شوند.
رسايي: خدا پدرت را بيامرزد . ما هم داريم همين را مي گوئيم .من مي گويم آقا رهبر انقلاب مي فرمايند. بيشتر از من چه كسي مي تواند تلاش كند آقاي نصيرپور. بنده كه عددي نيستم. وقتي رهبري اين كشور تمام تلاشهايش را در طول اين 7،8 ماهه كرده. كرده يا نكرده؟
نصيرپور:بله.
رسايي:اين آقايان پذيرفتند حرف آقا را؟
نصيرپور:عرض من در عرايضم بود.
رسايي:آقاي موسوي و آقاي كروبي پذيرفتند؟ از نظر شما.
نصيرپور:من كه در عرايضم گفتم كه
رسايي:يك كلمه بگو آره پذيرفتند يا نه نپذيرفتند.
نصيرپور:من كه در صحبتم تأكيد هم كردم يك بار هم اين سوال را كردم متأسفانه پاسخ نتوانستم براي آن بگيرم كه اين همه هيجان براي چيست؟ كاملاً شفاف من دارم عرض مي كنم،هر كس دچار اشتباه
مي شود بايد...
رسايي:اينجا يك سوال. از نظر شما رهبر انقلاب در طول اين 7،8 ماه تلاش كرد يا نكرد؟ مي فرماييد كرد. من مي گويم آيا اين آقايان ِ مقابل ،اين تلاش ها را پاس نهادند،پذيرفتند؟
نصيرپور:به نظر من همين سكوتي كه كردند برگشت به مسير است.
رسايي:خيلي خوب است خيلي شفاف شما گفتيد. دستت درد نكند. حالا براي چه رهبري يك هفته پيش گفت اينها از نظام خارج شدند؟ ظاهراً پس ايشان خيلي توجه ندارد به نظر شما...
نصيرپور:خير به نظر شما. من كه...
رسايي:ما مي گوييم يك جايگاهي در كشور است جايگاه ولايت فقيه،بالاخره ما قبول داريم دلسوز است،او مثل رسايي احساساتي نيست، او تعصبي نيست،باندي نيست. اينها را كه قبول داريد؟
نصيرپور:بله.
رسايي:خدا پدرت را بيامرزد. يك هفته پيش برگشت گفت اين آقايان از نظام خارج شدند. چرا شما تلاش مي كني بگويي باز .
نصيرپور:ما هيچ تلاشي نمي كنيم آقاي رسايي.
رسايي:شما كه مي گويي ايشان برگشته اند، با سكوتشان داخل نظام اند. كجا داخل نظام اند.
نصيرپور: شما براي اينكه مجالي داشته باشيد براي آنكه حرفهايتان را بزنيد به هر حال بايد مقابل خودتان چيزي را ترسيم كنيد.موضع ما در حمايت و پيگيري مطالبات رهبري كاملاً شفاف است و همواره هم تلاش كرديم كه منويات ايشان به شكل كامل تحقق پيدا كند. يك تفاوتي هم با شما داريم آن دفعه هم عرض كردم كه به هر حال شما به يك دليل خاصي دوست داريد كه خيلي مشخص وارد جزئيات شويد ما به دلايل خاصي تأكيد داريم كه رسانه ملي بايد از آن طوري استفاده شود كه حاكميت زيرسوال نرود .ما به هر حال براي منابع نظام بايد حركت كنيم ،همه تلاش ما اين است كه هم به دوستان خودمان در حد توان مان و فرصتهايي كه پيش آمده توصيه كرديم كه از مسيري كه رهبري مشخص مي كند خارج نشوند. آنچه از ما برمي آيد اين است .ما حتماً نمي توانيم يقه كسي را بگيريم به زور بگوييم كه شما بايد يك چيزي بگوييد كه آقاي رسايي قبول كند.
آقاي رسايي : .... خود حضرتعالي براي رفع اين اشتباهات چه اقداماتي انجام داديد؟
نصيرپور:به نظرم مي آيد كه ما وظيفه مان را انجام داديم .ولي اينجا (هر سه نفر اقايان مشغول صحبت هستند و صحبت ها كاملا نامفهوم است ).
راديو گفتگو:ما 2 دقيقه بيشترفرصت نداريم البته اين دو دقيقه هم اضافه شده ما بايد سر ساعت 9 برنامه را تحويل مي داديم منتها دو دقيقه بيشتر فرصت نداريم. من خواهشم اين است كه بتوانيم در يك فرصت آتي در خدمت دوستان باشيم اين بحث را يا بحث هاي ديگر را دنبال كنيم. اگر امكانش است،من چون فكر مي كنم آقاي رسايي اين اواخر كمتر صحبت كردند ،حسن ختام را آقاي رسايي بفرمايند.
رسايي: من فكر مي كنم همان صحبت آقاي سليمي كه فرمودند يا بايد آن بابا عضو شده باشد كه او كه نشده. آن عجوزه پير كه آقاي نصيرپور هم هزار تا حرف به او مي زند درست هم هست ما هم قبول داريم كه او اصلاً ارزش ندارد. ولي آن آدمهاي داخلي كه ارزش داشتند يا بايد او عوض شده باشد يا بايد اينها عوض شده باشند. مي گويند كبوتر با كبوتر باز با باز، كند همجنس با همجنس پرواز. حالا او كه عوض نشده اينها هم كه عوض نشدند پس اين دو براي چه.... . هواداران كساني كه در قدس مي‌گويند نه غزه نه لبنان چه كساني هستند؟
همين الان اخبار را شنوندگان محترم ببينند يك گزارشي در مورد اين عمليات و هكي كه سپاه انجام داد در مورد جنگ سايبري ،نگاه كنند اينها كيستند. آقاي احمد باطبي كه عكس او را روزنامه هاي دوم خرداد زده اند و آقاي خاتمي و آقاي كروبي در دوره مجلس ششم براي اينها سينه سپر كردند. عكس لباس خوني آقاي احمدباطبي در تمام سايت ها .... . اين الان كجاست؟ اين گزارش را آقاي نصيرپور نگاه كند. هواداران اينها چه كساني هستند؟ چه جنسي هستند؟ اكثريتشان را مي گويم. من نمي خواهم بگويم همه شان . بالاخره آقاي نصيرپور هم دارد از اين دو تا آقايان حمايت مي كند ولي بالاخره ايشان قبول دارد اينها اشتباه كردند اينها از خط خارج شدند بايد تلاش كنيم آنها را برگردانيم. ما مي گوييم آقاي نصيرپور فايده اي ندارد شما آنقدر داري معطل آنها مي ماني كه خودت هم داري خارج مي شوي. اينقدر آدم نبايد براي اينها دل بسوزاند. ديگر وقتي رهبري با همه دلسوزي اش كه شما هم قبول داري من هم قبول دارم، 8 ماه تلاش كرده نشده، مي‌گويد آقا اينها ديگر از نظام خارج شدند شما چرا اصرار داري بگويي اينها هستند؟ وقتي خودشان قبول ندارند وقتي با بيانيه هايشان با نامه هايشان با مصاحبه هايشان دارند مي گويند آقا ما قبول نداريم اين نظام و اين سيستم را قبول نداريم ديگر شما چرا اصرار داري بگويي نه آنها هستند ما بايد همچنان.... ما مدام بياييم اينجا نصيحتهاي پدربزرگانه كنيم. آنهامي گويند اين طوري ما خودمان را هم مي سوزانيم. يعني شما باعث مي شويد نسبت به خودتان هم علامت سوال ايجاد شود. خير،خيلي روشن و شفاف موضع بگيريد آنها هم اگر قرار باشد تكان بخورند با اين شفافيت موضع شما كه آقا ما با شما نيستيم وقتي شما ين گونه هستيد،تكان مي خورند. وقتي شما دو پهلو گفتيد آنها هم طبيعتاً مثل آقاي كروبي مثل آقاي خاتمي مثل آقاي موسوي آنها در اين راهشان متأسفانه مي‌مانند.
راديو گفتگو:متشكر. ممنونم كه در اين گفتگو شركت كرديد آقاي نصيرپور از شما هم متشكريم. آقاي سليمي از شما هم همينطور. شبتان بخير خدانگهدارتان.

منبع : جهان نیوز

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 269
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 400
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 1,599
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,774
  • بازدید ماه : 1,774
  • بازدید سال : 34,814
  • بازدید کلی : 1,325,625