loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 224 جمعه 25 تیر 1389 نظرات (0)

مولود خجسته‏

پگاه روز سوّم شعبان از سال سوّم هجرت يكى ازدرخشانترين‏وزيباترين سحرگاهان به شمار مى‏رود. 

چرا كه او در اين روز با انگشتانى‏از نور  مولودى مبارك و بزرگ را به نوازش گرفت.

در سوّم شعبان نورى پاك و درخشان، منزلگاه رسالت را درخودفروبرد.

مولودى فرخنده پا به عرصه وجود گذاشت در واقع خداوند اورابرگزيد تا تداوم بخش رسالت و مقتداى امّت باشد و انسانها را ازتاريكيهاى جهل وبندگى برهاند.

بى گمان دچار شگفتى خواهيم شد، هنگامى كه مى‏بينيممنزلگاه‏رسالت با شادى و افتخار به استقبال اين مولود مى‏شتابد. خانه‏كوچك ‏وساده‏اىكه در بلنداى آن پيامبرصلى الله عليه وآله، جدّى مهربان و پدرى پر محبّت‏ جاىدارد.

به پيامبر خبر داده شد كه فاطمه زهرا پسرى زاده است،حالتى‏آميخته از سرور و اندوه آن‏حضرت را فرا گرفت و با حسرت و رغبت‏خواستار كودكشد. مگر چه حادثه‏اى رخ داده است اى رسول خدا! پدرم‏ و مادرم فدايت باد آيا مگراين نوزاد عيب و نقصى دارد؟!

هرگز... كه انديشه طلايه دار رسالت بسى گسترده‏تر و دورترازافكارى است كه ديگران بدان مى‏انديشند. مسئوليّت و وظيفه او بزرگتر ازمسئوليّتيك پدر يا وظايف يك پدر بزرگ يا وظايف يك رهبر است.او در حقيقت سازنده يك امّت ويك تاريخ است و پيامبرى است كه‏براى بيم دادن جهانيان از سوى خداوند مأموريت يافتهاست.

او در انديشه صواب خود بسى دورتر مى‏رود و مى‏گويد: گريزىازمرگ نيست و به ناچار بايد در يكى از روزها بار سفر آخرت را بست‏وبايد براى آيندهراهى گسترده‏تر از آنچه كه امروز هست باز كرد و در آن‏آينده امّتى خواهد بود كهخود را (امت اسلامى) ميخواند و شخص پيامبرخدا را نمونه و راهبر واقعى خود تلقىمى‏كند.

بايد اين امّت از وجود هدايتگران پاك و رهبرانى معصومبرخوردارباشد تا مردم را به راه راست و به سوى خداوند بزرگ هدايت كنند.

اين پيشوايان، چنان كه وحى بارها پيامبر را بدان آگهى دادهبود،كسانى جز خاندان وى يعنى حضرت على پسر عمويش و دو فرزند او وسپس نسل پاك آندو، نبودند.

امّا آيا كارها در آينده، همان گونه كه پيامبر اكرممى‏خواهد، پيش‏خواهد رفت؟! در واقع وجود عناصر منحرف در ميان مسلمانان،هشدارىآشكار به پيامبر در مورد آينده امّت به شمار مى‏آمد.

وحى بارها به آن‏حضرت آگهى داده بود كه سرنوشت حقّى كه دروجودشخص پيامبرصلى الله عليه وآله تجلّى يافته همان سرنوشت حقى است كه خداوند آنرادر وجود خاندان پاك وى متبلور مى‏بيند، عناصرى هم كه در روزگارپيامبر در برابردعوت او جبهه گرفتند همان كسانى هستند كه بعداً با زورو پا فشارى در مقابل خاندانپاك آن‏حضرت موضع مى‏گيرند.

موج عناد و مخالفت دشمنان در آينده به نقطه جوش خودخواهدرسيد، وصف يارى دهندگان حق و باطل در روزگار امام حسين همين‏كودك شيرخواره‏اى كه اكنون ديده بر جمال پاك پيامبر دوخته و بردستان مبارك او در حال جنب وجوش است، از هم جدا خواهد شد.

پيامبر نيز به‏آينده‏اى دور مى‏نگرد و در انديشه‏هاى خودغوطه‏مى‏خورد. دگر بار نگاهى به اين كودك خجسته شير خواره مى‏افكند. گاه‏شادمانىاو را در خود فرو مى‏گيرد و زمانى حزن و اندوه در دلش راه‏مى‏يابد. او مدتى را دراين حالت به سرمى‏برد تاآنكه قطرات‏اشك‏ازچشمان‏درخشان و پرمهرش باريدن‏مى‏گيرد.

شگفتا!! پيامبرصلى الله عليه وآله با آن همه دليرى و شجاعتمى‏گريد!! حال آنكه‏او همان كسى است كه على بن ابى طالب‏عليه السلام شجاع ترينودلاورترين مردقريش در دشوارترين و بحرانى ترين شرايط بدو پناه مى‏برد. كسى كهبه‏قول امام على در ميدان جنگ از ديگران به دشمن نزديكتر بود و سختى‏نبرد هيچ گاهدر عزم واراده پولادينش خللى وارد نمى‏كرد. امّا او اينك درميان زنانى كه در مراسمتولد اين كودك گرد آمده‏اند، مى‏گريد!!

اسماء خدمتكار اهل بيت مى‏گويد از آن‏حضرت پرسيدم: پدر ومادرم‏به فدايت چرا مى‏گريى؟!

پيامبر خدا پاسخ مى‏دهد:بر اين فرزندم مى‏گريم.

گفتم: او همين ساعت به دنيا آمد اى رسول خدا؟!

فرمود: مردمان سركش پس از من او را خواهند كشت. خداوند آنانرااز شفاعت من بى‏بهره كند.(1)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 102
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 289
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 2,289
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,848
  • بازدید ماه : 10,195
  • بازدید سال : 32,539
  • بازدید کلی : 1,323,350