loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 276 سه شنبه 22 تیر 1389 نظرات (0)

اینم یه کیک آسون که تا سه تا سوت بزنین آماده شده . البته به خوشمزگی کیک هایی که تو فر میپزیم نیست ولی خوب گاهی وقت ها که دلمون کیک میخواد و نمیتونیم یکساعت براش وقت بذاریم ، فکر میکنم این کیک خوب باشه  . این دستور رو خیلی وقت پیش تو سرچ پخت کیک تو ماکروویو پیدا کرده بودم و تا حالا هفت ، هشت دفعه درستش کردم و هر دفعه هم مقدار شکر و کاکائو رو کمی تغییر دادم . 

مواد لازم برای تهیه ی کیک لیوانی :

آرد             4 قاشق غذاخوری

شکر          5 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر      1 قاشق مرباخوری

پودر کاکائو       1 قاشق مرباخوری سر پر

تخم مرغ         1 عدد

روغن مایع       3 قاشق غذاخوری

شیر             3 قاشق غذاخوری 

طرز تهیه :

تمام مواد رو تو یه ظرف میریزیم و با هم زن میزنیم تا یکدست بشه و بعد تو فنجان یا لیوان و یا هر ظرفی که دلتون بخواد تقسیم میکنیم. این مقدار مواد ، همین مقدار مایه ی کیک بهم داد که 5 قسمتش کردم. به این شکل ....

اگه میخواستم لیوانم پر از کیک باشه و بدون ژله ، باید سه قسمتش میکردم تا بعد از پخت به این شکل بشه......

و به مدت 3 دقیقه با قدرت 100 درصد تو ماکروویو قرار میدیم تا بپزه . به این شکل ....

اگه دوست داشتین میتونین روشو یه لایه خامه ی فرم گرفته بریزین و بعد با میوه و ژله تزیین کنین یا اینکه با بستنی سرو کنین که البته خوشمزه تر میشه و یا اینکه مثل من فقط روشو با ژله پر کنین . 

من تو اون سه دقیقه ای که کیک داخل ماکروویو بود ، ژله رو آماده کردم . برای تهیه ی ژله یک بسته ژله رو با یک لیوان آب جوش مخلوط کردم و وقتی پودر ژله کاملا حل شد ، یک لیوان یخ  بهش اضافه کردم و مرتب هم زدم تا یخ آب بشه .  در این لحظه ژله هم کمی میبنده . 5 دقیقه به کیک زمان میدیم تا سرد بشه و تو این مدت ژله رو هم تو یخچال قرار میدیم . بعد از این زمان ، وقتی کیکمون سرد شد ، ژله رو روی کیکمون ریخته و با هر چی که دوست داریم تزیین میکنیم . 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 90
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 152
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 610
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,169
  • بازدید ماه : 8,516
  • بازدید سال : 30,860
  • بازدید کلی : 1,321,671