loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 313 سه شنبه 22 تیر 1389 نظرات (0)

این نونی که ملاحظه میفرمایید داغه داغه ....یعنی داغه داغ بود ... چون یک ساعت پیش جاتون خالی خورده شد ...

امروز بد جوری حس نون پختنم گرفته بود و در ثانی بیرون هم میخواستم برم . این بود که خمیر رو ساعت 7 آماده کردم و گذاشتمش به امون خدا و رفتم بیرون ... ساعت 9 و 45 دقیقه برگشتم خونه و نونامو گذاشتم تو فر و به جای همبرگر یه کوکوی عدس هم پختم و گذاشتم لاش ... جاتون خالی یه حالی میده آدم نون دسپخت خودش رو بخوره ..... البته نه همیشه ها ، منظورم سالی یکبار بود .... حالا فکر نکنین همش دارم نون میپزم . 

دستور این نون رو هم از وبلاگ دوست خوبم سارا جون ( ناب و بی انتها ) سیو کرده بودم ... البته نونی که ایشون پخته بودن یه چیز دیگه است ولی من هم خیلی از نونی که پختم راضی بودم  اون دسته از دوستان عزیزی که مایل بودن دستور نون فانتزی رو هم براشون بذارم ، فکر میکنم این نون بتونه راضی شون کنه ....

البته من موادی که اینجا نوشتم دو برابر مواد دستور اصلی هستش و 100 گرم شیر رو هم خودم به جای 100 گرم آب اضافه کردم و در ضمن چون وقت کافی برای این نداشتم که مو به مو مثل دستور اصلیش اجرا کنم ، میان بر زدم ( و گرنه حتما بهتر از اینا میشد ) ... برای دیدن دستور اصلی میتونین اینجا کلیک کنین .


مواد لازم :

آرد                 400 گرم

شکر              40 گرم

آب گرم           100 گرم

شیر              100 گرم

نمک             6 گرم

خمیر مایه        8 گرم

تخم مرغ          1 عدد 

کره                40 گرم

طرز تهیه : 

اول آب گرم و شکر و خمیر مایه رو گذاشتم تا به عمل بیاد . آرد رو الک کردم و کره ی نرم شده و شیر و تخم مرغ و نمک و خمیر مایه ی به عمل اومده رو اضافه کردم و با قاشق هم زدم تا خمیر کمی جمع بشه و بعد شروع به ورز دادنش کردم و مرتب خمیر رو جمع میکردم و از فاصله ی کم دوباره تو ظرف پرتش میکردم تا با این روش ضربه بخوره .

اولش خمیر خیلی چسبنده بود ولی بعد از 15 دقیقه از چسبندگیش کم شد ولی از بین نرفت . برای همین من یه قاشق دیگه بهش آرد اضافه کردم و وقتی دیگه به دستم نچسبید گذاشتمش کنار و روشو پوشوندم تا به عمل بیاد  . 

وقتی به عمل اومد خمیرم رو به 4 قسمت تقسیم کردم و هر قسمت رو تو دستم گرد کردم و ناصافی ها رو به زیر دادم و تو سینی چیدمشون .

فرم رو با حرارت 180 درجه ی سانتیگراد روشن کردم تا گرم بشه . تو این فاصله سینی فر رو زیر اجاق گاز گذاشتم تا با گرماش خمیرام کمی پف کنن ....فکر میکنم 10 دقیقه ، شایدم 15 دقیقه بعد ، از زیر اجاق بیرون آوردم و روشو زرده ی تخم مرغ مالیدم و کنجد پاشیدم و به مدت 15 ، شایدم 20 دقیقه تو فر گذاشتم تا بپزه .

تو فاصله ای که نون داخل فر بود ، کوکوی عدس رو هم که دستورش رو قبلا گذاشتم با ملاقه تو تابه خالی کردم تا به شکل و اندازه ی همبرگر سرخ بشه و بعد لای نون گذاشتم ....روش هم چند ورق قارچ سرخ شده و گوجه فرنگی و خیار شور گذاشتم .

و کوکوی عدس 

اینم ساندویج از نمای بالا 

جاتون خالی بسیار مقبول افتاد 

فکر میکنم این خمیر برای انواع پیتزا هم مناسب باشه ، گرچه یه خورده وقت گیره ولی ارزشش رو داره 

پ.ن: بنا به فرمایش سارا جون ....  نان پانینی در ایران نون هایی هست مثل همون تصویر ( وبلاگ ناب و بی انتها ) و نونی هست که از 10 و15 تا نون کوچکتر تشکیل شده و موقع میل کردن یه کمشو جدا میکنیم و... اما در اصلاح بین الملی روی نون پانینی راه راه هست ... به همین دلیل چون من اون مدلی نپختم اسمش رو هم عوض کردم ، اینا رو نوشتم که خودمم یادم بمونه .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 84
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 199
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 1,022
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,581
  • بازدید ماه : 8,928
  • بازدید سال : 31,272
  • بازدید کلی : 1,322,083