loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 291 سه شنبه 22 تیر 1389 نظرات (0)

تا به حال تو این تقریبا 15 بیست  سال اخیر  سابقه نداشته کسی از کیک شکلاتیم  خورده باشه و نپسندیده باشه و دستورش رو نگرفته باشه و یا اینکه پخت مجددش رو از من نخواسته باشه ....  باور کنین خود شیفته نیستم و اینو راست میگم ... حالا هر کی از کیک شکلاتیم خورده دستا بالا ....

حالا اینا رو گفتم که اینو عرض کنم ....

من معمولا از دستورایی که خوشم میاد بلافاصله سیوشون میکنم و بعد از مرتب کردن سر فرصت پرینت میگیرم تا تستشون کنم . حالا گاهی تنبلی میکنم و خیلی طول میکشه و گاهی هم کم طاقت میشم و فوری تست میکنم . چند وقت پیش تستر کوچیکه ی عزیز دستور یه کیکی رو گذاشته بود که خیلی اشتها برانگیز بود و از اونجا که من به پخت کیک خیلی علاقه دارم ، تصمیم گرفتم که بدون رعایت نوبت ، تستش کنم

خواهریم اینا که مهمونم بودن تصمیم گرفتم این کیک رو تست کنم که از نتیجه ی کار خیلیییییییی راضی بودم . یه بار هم واسه اقوام همسری پختم .... یه کیک فوق العاده خوش طعم و خوشمزه و عالی .... اینقده خوشم اومد که فکر میکنم به ازای پختن یکبار کیک شکلاتی ، دو بار از این کیک بپزم .... حالا اونایی که از این کیک هم خوردن نظرشون رو لطفا بیان کنن ( منظورم خواهری جون و جاری خانم و خواهرشوهر جان هستش )  ...

مواد لازم :

تخم مرغ                        3 عدد

روغن                            2 تا یک سوم پیمانه

شکر                             1 پیمانه سرخالی

شیر                              2 تا یک سوم پیمانه

آرد                                2 پیمانه

وانیل                            یک چهارم قاشق چایخوری

بکینگ پودر                    2 قاشق مرباخوری

قهوه فوری                   نصف قاشق مرباخوری

پودر کاکائو                   1 قاشق مربا خوری 

طرز تهیه :

اول از همه فر رو با حرارت 180 درجه ی سانتیگراد گرم میکنیم .

قالب رو چرب کرده و آرد پاشی کرده و کنار میگذاریم .

قهوه رو با شیر گرم حل میکنیم و کنار میگذاریم .

آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو الک کرده و کنار میگذاریم .  

حالا کارمون رو شروع میکنیم .... من معمولا وقتی مواد و اندازه های کیک رو بهم دادن دیگه بقیه اش رو به روش خودم درست میکنم ...  برای دیدن دستور اصلی میتونین به وبلاگ تسترای عزیز مراجعه کنین  . البته ذکر کنم که از پیمانه های استاندارد شیرینی پزی ( 200 میلی لیتری ) استفاده کردم و از قاشق مرباخوری که تو دستور اصلی قاشق سوپخوری بوده .

اول تخم مرغ ها رو به همراه وانیل و شکر میزنیم تا کرم و کشدار بشه .بعد روغن رو اضافه کرده و مجددا میزنیم . سپس شیر و قهوه رو که با هم مخلوط کرده بودیم اضافه میکنیم و کمی میزنیم . و در آخر آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو که الک کرده بودیم ، بتدریج اضافه کرده و هم میزنیم تا یکدست بشه و سپس تو قالب ریخته و به مدت 40 تا 45 دقیقه تو فر قرار میدیم تا بپزه .

مواد لازم برای تهیه ی کرم موکا :

کره                      50  تا 60 گرم

شکر                    یک چهارم پیمانه

آرد                       یک چهارم پیمانه سر خالی

شیر                     1 پیمانه

قهوه فوری             1 قاشق مرباخوری

پودر کاکائو             نصف قاشق مرباخوری

شکلات تخته ای     60 گرم

طرز تهیه :

کره و شکر و آرد رو مخلوط کرده و روی حرارت قرار میدیم تا بوی خامی آرد از بین بره و بعد شیر رو اضافه کرده و مرتب هم میزنیم تا شیر داغ بشه و کرم یکدستی داشته باشیم که غلیظ هم شده باشه بعد حرارت رو خاموش کرده و شکلات رو اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا شکلاتمون ذوب بشه

کیک رو از قالب جدا کرده و این کرم رو روش ریخته و تو یخچال قرار میدیم تا کرم خودش رو بگیره .

حالا اگه شما هم واقعا مثل من عاشق طعم قهوه هستین  این کیک رو برای روز پدر حتما امتحان کنین

پیشاپیش ولادت با سعادت امام اولمون علی (ع) و روز پدر رو به همه ی پدرای خوب دنیا من جمله پدر عزیزم و همسر نازنینم تبریک میگم و از صمیم قلبم برای سلامتی و طول عمرشون دعا میکنم ....و همچنین از خدا میخوام که روح پدر شوهرم رو قرین رحمتش کنه .

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 84
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 199
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 1,017
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,576
  • بازدید ماه : 8,923
  • بازدید سال : 31,267
  • بازدید کلی : 1,322,078