loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 297 سه شنبه 22 تیر 1389 نظرات (0)

خیلی وقت بود که به یکی از دوستان قول داده بودم که طرز پاک کردن کولی رو اینجا بنویسم . ولی اون موقع که قول دادم فصل کولی نبود و الان هم که فصلش هست و منتهی کولی به دستم نرسیده , میدونین که دور از وطنم .... 

دفعه ی قبل که مامانم اینا از شمال میومدن واسم مقداری اسلک آوردن که ماحصل ماهیگیریه داداشم و بابام بود  دست گلشون درد نکنه .  طرز پاک کردنش با کولی فرق نمیکنه . واسه همین ازشون عکس گرفتم و اینجا میذارم .

 کولی هم تقریبا همین شکلیه ( راستش خودمم زیاد تو تشخیصشون وارد نیستم )  ولی کولی یه خورده درشت تره . و البته پاک کردنش هم آسون تر . 

این تصویر اسلک های بیچاره قبل از کبابی شدنه 

برای پاک کردن این بخت برگشته ها به یک شعله پخش کن نیاز داریم . شعله پخش کن رو روی حرارت قرار میدیم تا کمی داغ بشه . بعد کولی یا اسلک رو روش قرار میدیم تا یکطرفش کبابی بشه ( مثل بادمجون ) زیاد طول نمیکشه ها یه دفعه به امون خدا ولش نکنین برین یکساعت دیگه برگردین ، گفته باشم .

وقتی پوستش اینجوری شد ، برگردونین تا طرف دیگه اش هم همینجوری بشه . البته چون اسلک های من یخ زدایی شده بودن و کمی هم خیس بودن به شعله پخش کن چسبیدن ، شما سعی کنین اول با پارچه خشک کرده و بعد رو شعله پخش کن قرار بدین . حالا کمی هم پوستش چسبید اشکالی نداره ، خودتون رو ناراحت نکنین ، بالاخره که باید درش بیاریم .

وقتی همه رو به این روش کبابی کردیم ، پوستشون رو جدا کرده و محتویات شکم رو خالی میکنیم .

نمیدونم قانونشه و یا نه ، بالاخره من عادت دارم اول دمش رو جدا میکنم 

بعد انگشت اشاره و شصت رو از دو طرف تو چشم های این بخت برگشته فرو کرده و نیمه ی سرش که تو دستمونه رو به طرف پایین ماهی  میکشیم تا دل و روده اش هم از شکمش جدا بشه 

 

بعدش  پوست همه ی ماهی ها رو در آورده و تو ظرف میچینیم و روشون کمی نمک میپاشیم

بعد مثل ماهی های دیگه تو روغن برشته میکنیم 

این طفلکی ها چون خیلی ریز و ظریفن ، تیغاشون و ایضا سر مبارکشون هم قشنگ برشته میشه و نیازی به جدا کردنشون نیست .میتونین بذارین تو دهن مبارک و یکی پشت اون یکی قاراچ قوروچ راه بندازین تا  تو ایکی ثانیه تموم بشن .

من چند بسته از این ماهی ها داشتم ، البته علاوه بر مامانم اینا ، خواهریم هم واسم آورده بود ، که جاتون خالی همه شون خورده شدن  . از نظر من اینا به تنهایی نمیتونه غذای یک روز باشه و حتما باید در کنارش غذاهای مثل پامادور ورقه ( که دستورش رو قبلا عرض کردم ) و یا تُرش تره  یا کال کباب ( که دستورشون رو بعدا عرض میکنم  ) و چیزایی از این قبیل باشن . 

خیلی دلم میخواست مرحله به مرحله عکس بگیرم و بذارم ولی دیدین که دستهام ماهی مالی بود  و تینا خانم زحمت عکس گرفتن رو کشید ... حالا چقدر تونستم منظورم رو بیان کنم نمیدونم ... امیدوارم اون دوست عزیزی که درخواست کرده بود و  من متاسفانه یادم نمیاد اسمشون چی بود ( آلزایمر گرفتم یعنی ؟؟؟؟ ) و همچنین هنگامه ی عزیزم که نمیدونم حالا واقعا منظورش همین دستور بوده یا نه ، استفاده کرده باشن .

البته اسلک اگه خیلی ریز باشه و در آوردن پوستش به این روش مشکل باشه ، میتونین اسلک رو زیر شیر آب بگیرین و با کمک چاقو فلس ها رو پاک کرده و باله هاش رو قیچی کرده و چشم و چال و دل و روده اش   رو هم به روشی که توضیح دادم در بیارین و بعد سرخش کنین که گرچه اینجوری هم خوشمزه میشه ولی اون مدل بالایی خوشمزه تر میشه  .  

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 101
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 278
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 2,023
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,582
  • بازدید ماه : 9,929
  • بازدید سال : 32,273
  • بازدید کلی : 1,323,084