loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 261 یکشنبه 20 تیر 1389 نظرات (0)
هجدهم فروردين ماه سال 66 در خرمشهر بودم که دژباني اعلام کرد که يک ولوو به محوطه آمده و با عصبانيت خواستار خالي کردن بار اتوبوس است. براي حل و فصل موضوع پيش راننده اتوبوس که چنگيز نام داشت رفتم و او را براي خوردن شربت به داخل مقر دعوت کردم اما قبول نکرد و تلاش من براي راضي کردن او به جايي نرسيد زيرا امکان خالي کردن اتوبوس در آن شب وجود نداشت.

شب در حالي که در ماشين نشسته و صداي موسيقي را زياد کرده بود، او را براي شام دعوت کردم اما او باز با بي‌اعتنايي دعوت من را رد کرد و به هيچ صورت حاضر نبود وارد خط ما شود.

نماز شب خواندن در جبهه امري عادي بود و بچه‌ها نيمه شب براي وضو پيش تانکري مي‌رفتند که نزديک اتوبوس چنگيز بود و او نيز تا صبح بي‌اعتنا و بي‌تفاوت بچه‌ها را نگاه مي‌کرد.

از قرار معلوم نماز شب خواندن بچه‌ها روي چنگيز اثر گذاشته بود زيرا صبح روز بعد ديگر خبري از صداي موسيقي نبود و چنگيز پيراهنش را روي شلوارش انداخته بود و خواست تا شب پيش ما بماند.

تا عصر ديگر همه چيز تغيير کرد و چنگيز به جاي دستمال ابريشمي که در دستش مي‌گرفت، يک چفيه دور گردنش انداخت و آن موقع بود که من بهتر فهميدم که جبهه، دانشگاه است.

چنگيز شب پيش ما آمد و از من در مورد عمليات رمضان پرسيد و آن شب فهميدم که دوست او در اين عمليات شهيد شده است. آن شب چنگيز داخل محوطه ماند و در حالي که گريه مي‌کرد، خودش را نفرين مي‌کرد. تمام عکس‌هاي خوانندگاني را که بر روي ماشينش چسبانده بود را پاره کرد و در آخر شروع به خواندن نماز کرد.

روز بعد گلوله‌اي شليک شد و از شانس بد سيانور بود که ديگر ماسک هم براي مقابله با آن اثر نداشت، بچه‌ها يکي يکي روي زمين مي‌افتادند و هرجا که دستشان به سنگي مي‌خورد يا اين که روي زمين کشيده مي‌شد ناخن‌ها از انگشتشان جدا مي‌شد.

در نهايت بچه‌هاي ادوات به کمک ما آمدند اما در آن 5 دقيقه، 73 نفر شهيد شدند و من در آن شلوغي فراموش کردم که چنگيز عقب است و زماني که سراغش را گرفتم او را در حالي پيدا کردم که روي سجاده‌اش راحت خوابيده بود و تمام کرده بود. در آن شب 19 راننده شهيد شدند.

خاطره‌اي ازمهدي فرجي   معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انصارالحسين(ع) همدان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 108
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 288
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 2,245
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,804
  • بازدید ماه : 10,151
  • بازدید سال : 32,495
  • بازدید کلی : 1,323,306