loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 226 شنبه 09 مرداد 1389 نظرات (0)
 

یه وقت هایی ، آدم واسه عزیزانی که از دست داده خیلی دل تنگ میشه .... من که هیچ وقت تو این ده سالی که مادربزرگم رو از دست دادم نتونستم فراموشش کنم و یاد و خاطره اش همیشه با منه ... گاهی اینقدر دلتنگش میشم که حد نداره ، مثل دیشب که همه ی گذشته از خاطرم عبور کرد .....

شب جمعه ی هفته ی پیش یهو دلم خواست که واسه امواتمون حلوا بپزم ولی قرار بود جایی برم و فرصتم هم خیلی کم بود در ثانی اصلا حوصله ی این که سرپا واستم و آرد رو روی حرارت تفت بدم رو نداشتم ... تصمیم گرفتم که این حلوا رو تو ماکروویو امتحان کنم و با خودم ببرم ... خدا رو شکر خوب شد و من ازش راضی بودم .

در ثانی ماه رمضون هم نزدیکه و تو این روزهای طولانی کی حال داره با شکم گرسنه واسته پای اجاق گاز ؟؟؟ پس این حلوا با ماکروویو میتونه گزینه ی خوبی واسه سفره های افطارمون باشه ، فقط یادتون باشه این یکی رو دیگه باید  14 تا سوت بزنین تا آماده بشه .....

مواد لازم :

آرد  سنگگ           2 لیوان

روغن مایع            1 لیوان

شکر                   1 لیوان

شربت                ( آب جوش و زعفران و گلاب و شکر )

پودر هل               1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه :

اول از همه تو یه ظرف مناسب 1 و نیم لیوان آب جوش و کمی زعفران و مقداری دلخواه گلاب و 1 لیوان شکر رو با هم مخلوط میکنیم و به مدت 6 دقیقه با قدرت 900 وات تو ماکروویو قرار میدیم . بعد از این زمان بیرون آورده و کنار میذاریم.

آرد رو الک کرده و تو یه ظرف مناسب با روغن مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه با قدرت 900 وات داخل ماکروویو میذاریم .

مخلوط آرد و روغن قبل از اینکه تو ماکروویو بذارم ....

بعد از 5 دقیقه ی اول .....

بعد از این زمان ظرف رو بیرون آورده و آرد رو هم میزنیم و مجددا به مدت 3 تا 5 دقیقه داخل ماکروویو قرار میدیم و هر دقیقه یکبار stop کرده و آرد رو هم میزنیم تا بصورت یکنواخت تغییر رنگ بده . من 5 دقیقه بهش زمان دادم تازه تو اون فاصله داشتم آماده میشدم که کارم تموم شد ، زودتر برم و فقط 2 دفعه همش زدم  ولی شما بچه ی خوبی باشین و همون سه دقیقه بهش زمان بدین و سه بار همش بزنین ، حواستون باشه بیشتر از این زمان و این مقدار تغییر رنگ بده ، حلوامون تلخ میشه .

بعد از 5 دقیقه ی دوم و قبل از اضافه کردن شربت ....

بعد ظرف رو از ماکروویو خارج کرده و شربتمون رو به همراه پودر هل ، کم کم به آردمون اضافه میکنیم و هر بار خوب هم میزنیم تا اینکه حلوا یکدست بشه ، بعدش تو ظرف کشیده و به دلخواه تزیین میکنیم ..... البته تزیین من هم مثل همیشه ناقصه و فقط کمی پودر دارچین ریختم ، خیلی دلم میخواست با خلال بادوم هنر در وکنم ولی فرصت نبود .

پ . ن : در ضمن ممکنه این چند روز دیگه به نت دسترسی نداشته باشم ، تا آخر هفته هم مهمون هم دارم ... شنبه هم به امید خدا میریم شمال ... احتمالا اواسط مرداد برمیگردیم ، به خاطر همین چند تا آپ پشت هم گذاشتم ، اگه بتونم فردا هم میذارم و اگه نشد هم دیگه خداحافظ تا وقتی که برگردیم ...... 

خیلی دوستتون دارم ، مواظب خودتون باشین ......

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 149
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 316
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 722
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 897
  • بازدید ماه : 897
  • بازدید سال : 33,937
  • بازدید کلی : 1,324,748