loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 250 چهارشنبه 06 مرداد 1389 نظرات (0)
خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه تا سال 1385، 500 خانه عالم در کشور احداث شده بود اظهار داشت: در دو سال اخیر با توجه به افزایش بودجه ای که در این بخش صورت گرفته، نزدیک به دو هزار خانه عالم در روستاها ساخته شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، برنامه توسعه کشور را مبنای حرکت سازمان تبلیغات عنوان کرد و اظهار داشت: این برنامه مبنای برنامه های بخش های مختلف کشور از جمله هیئات مذهبی و حوزه های علمیه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه بودجه نرم افزاری با بودجه اختصاص یافته به بخش سخت افزاری قطعا متفاوت خواهد بود، تصریح کرد: خوشبختانه آنچه که در این بخش اختصاص یافته است قابل تقدیر است هر چند این مقدار بودجه هم برای تمامی امور کافی نیست اما باید توجه داشت که این رقم بودجه با چندین سال قبل به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: تا سال 1385، 500 خانه عالم در کشور احداث شده بود اما در دو سال اخیر با توجه به افزایش بودجه ای که در این بخش صورت گرفته، قریب به دو هزار خانه عالم در روستاها ساخته شده است. درست است که بودجه توسعه و عمران مساجد در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته سات اما در نهایت ادارات تبلیغات هستند که از این بخش ها بهره برداری می کنند.
سهم فرهنگ دینی باید قالب سهم اعتبارات باشد
وی با تأکید بر اینکه سهم فرهنگ دینی باید قالب سهم اعتبارات باشد، اذعان داشت: در تخصیص اعتبار باید توجه بیشتری به حوزه فرهنگ و تبلیغ معارف دینی شود و بودجه بیشتری به این بخش اختصاص یابد که امروزه بودجه این بخش اعتبار قابل قبولی است اما کافی نیست.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی این زیر ساخت ها است که به کمک مدیران می رود، یادآور شد: تغییر مستمر و پیاپی مدیران مشکلی را حل نمی کند بلکه اگر بتوانیم به جای تغییرات مستمر شرایط را برای مدیران فراهم کنیم آن ها به توفیقات بیشتری در حوزه کاری خود دست خواهند یافت.
وی ابراز داشت: مدیریتی می تواند در عرصه فرهنگ با قدرت حرکت کند که بر اساس برنامه باشد فعالیت های خود را انجام دهد که این کار باید در سطح ملی صورت گیرد.
حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه عرصه فرهنگ به عزم ملی نیاز دارد، خاطر نشان کرد: جبهه فرهنگی پیچیدگی خاصی دارد و در این عرصه آنچه که می تواند فرهنگ را پیش برده، محتوای وزین و نافذ تولید کرده و به مخاطب برساند عزم ملی است، گاهی می توان با یک کتاب یا برگزاری یک گفتمان تخصصی در فرهنگ تغییراتی را ایجاد کرد.
حذف موازی کاری‌ ها در عرصه فعالیت ‌های فرهنگی
وی با اشاره به موازی کاری‌ هایی که در عرصه فعالیت ‌های فرهنگی صورت می گیرد، بیان داشت: تمام نهادهای فرهنگی کشور باید حول محور شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت کرده و در سیاستگذاری های خود بر اساس اهداف این شورا عمل کنند البته هر چند در این زمینه گام ‌هایی برداشته شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه وحدت و هماهنگی فاصله داریم.
ضرورت استفاده از ظرفیت نهادهای حوزوی و دانشگاهی در حوزه تبلیغ دین
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای حوزوی و دانشگاهی در حوزه تبلیغ دین و فرهنگ، افزود: سازمان تبلیغات از ظرفیت نخبگان حوزوی و دانشگاهی به منظور ایفای نقش خود در توسعه و تبلیغ دین بهره می برد.
وی با اشاره به اینکه محدوده کار سازمان تبلیغات در درون کشور است، ادامه داد: این سازمان باید در ایفای نقش خود در عرصه‌های مدرن و سنتی پیام انقلاب و دین را به گوش تمام ایرانیان و نسل جوان برساند از این رو فعالیتش در درون کشور است.
حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه اگر تولید محتوا و پاسخگویی ما در زمنیه دین و انقلاب صحیح باشد این فعالیت از مرزهای جغرافیایی نیز عبور می‌ کند، اظهار داشت: سامانه خبری که سازمان تبلیغات ایجاد کرده قریب به یک میلیون بازدید کننده دارد نمی گویم این اتفاق کم نظیری است اما اتفاق خوبی است که در این زمینه رخ داده است.


سازمان تبلیغات باید مدافع حریم ارزش های اسلامی باشد
وی ابراز داشت: سازمان تبلیغات باید مدافع حریم ارزش های اسلامی باشد، با نحله های انحرافی و آسیب های فرهنگی مبارزه کند و دید وسیع و امروزی را در حوزه تبلیغ در بین مبلغان و مدیران سازمان حاکم کند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه تبلیغ در زمان کنونی وضعی متفاوت با گذشته دارد، یادآور شد: الزامات تبلیغ با توجه به شرایط زمان باید تعریف شود و این بخش را از اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی انتظار داریم تا خود در این زمینه پیش قدم شود و الگویی نیز برای سراسر کشور ارائه کند.
جهان بشری تشنه معارف اسلامی است
وی با تأکید بر اینکه جهان بشری تشنه معارف اسلامی است، تصریح کرد: تلاش ها و فعالیت های ما باید در همین بخش صورت گیرد.
حجت الاسلام خاموشی خطاب به مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در هر نقطه ای که کار می کنید آن جا را مرکز جهان بدانید، خاطر نشان کرد: با این دید در سازمان تبلیغات فعالیت خود را آغاز کرده و در همین راه ادامه مسیر دهید./9۳۴

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 255
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 409
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 2,113
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,288
  • بازدید ماه : 2,288
  • بازدید سال : 35,328
  • بازدید کلی : 1,326,139