loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 217 چهارشنبه 06 مرداد 1389 نظرات (0)
استاندار سابق اردبيل:حق‌آبه‌هاي استان اردبيل بايد محقق شود
خبرگزاري فارس: استاندار سابق اردبيل گفت: حق‌آبه‌هاي استان از سد خداآفرين و رودخانه قزل‌اوزن بايد محقق شده و شكوفايي هر چه بيشتر را در استان شاهد باشيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، منصور حقيقت‌پور ظهر امروز در بخش دوم سخنان خود در مراسم توديع و معارفه استاندار اسبق و جديد استان اردبيل اظهار داشت: تثبيت حقابه استان از سد خداآفرين به ميزان 700 ميليون مترمكعب و تثبيت سهم‌آبه ما از رودخانه قزل‌اوزن به ظرفيت 538 ميليون مترمكعب در حال نهايي شدن است كه اين مصوبات بايد به نفع مردم استان تمام شود.
وي با تاكيد بر اينكه اين حقابه‌ها مطالبه اصلي مردم اردبيل بوده است، تصريح كرد: حيات كشاورزي ما در گرو اين دو حقابه بزرگ است كه بايد با تلاش استاندار جديد و مسئولان استان تحقق يابد.
حقيقت‌پور به حوزه اشتغال استان اشاره كرد و افزود: هم‌اكنون 23 درصد اشتغال استان را صنعت تشكيل داده است كه ما در صدد رساندن اين رقم به 35 درصد هستيم.
وي همچنين رسيدن به 10 درصد توليد محصول كشاورزي استان را يادآور شد و خاطرنشان كرد: در حال حاضر اردبيل چهار درصد توليدات كشاورزي كشور را تأمين مي‌كند كه اين رقم بايد به 10 درصد ارتقا يابد.
حقيقت‌پور به تلاش‌هاي علمي و مديريت در ساخت سدهاي بزرگ با به كارگيري نيروهاي كارآمد را يادآور شد و ادامه داد: در سدسازي علاوه بر اشراف علمي، كارهاي مهندسي خوبي نيز صورت گرفته است كه نزديك به 13 ميليارد تومان در اين حوزه صرفه‌جويي شده است.
به گزارش فارس، استاندار سابق اردبيل اضافه كرد: در حوزه سدسازي امور آب استان اردبيل به دانشگاهي تبديل شده است كه در آن كارهاي علمي براي توسعه سدهاي استان در حال انجام است و علاوه بر اردبيل استان‌هاي همجوار نيز از ظرفيت‌هاي به وجود آمده در حوزه سدسازي در استان اردبيل استفاده مي‌كنند.
حقيقت‌پور تزريق سرعت در عمليات سدسازي را از راهكارهاي مهم ارايه شده توسط كارشناسان عنوان كرد و گفت: ايجاد 72 سد معيشتي در امر سدهاي كوچك در اردبيل آغاز شد كه تعدادي از آنها تحويل مردم شده، تعدادي در حال ساخت و بقيه نيز در حال مطالعات اوليه است كه اميدوارم تا پايان سال 90 اين سدها را تحويل مردم استان بدهيم.
وي همچنين از ايجاد 150 هزار هكتار باغ مثمر در اراضي شيبدار خبر داد و افزود: اين پروژه فرصتي را براي 100 هزار جوان براي اشتغال ايجاد خواهد كرد و علاوه بر آن تحولي را نيز در ايجاد محيط طبيعي منجر خواهد شد.
حقيقت‌پور به حوزه گياهان دارويي اردبيل اشاره كرد و اظهار داشت: تلاش براي تبديل اردبيل به قطب توليد و فرآوري گياهان دارويي شروع شده است و امروز قابليت اين كار در اردبيل ثابت شده است.
استاندار سابق اردبيل سند راهبردي شيلات استان را يادآور شد و تصريح كرد: قرار است شيلات ما از دو هزار تن به 100 هزار تن افزايش يابد كه ما ادعا مي‌كنيم اين ظرفيت، فرصت و قابليت در استان اردبيل وجود دارد.
حقيقت‌پور خاطرنشان كرد: در پايين دست سدها، پاياب‌ها، رودخانه‌ها و درياچه‌ها اين 100 هزار تن قابل استحصال است و در روزهاي اخير مدل‌هاي استخري پليمري از كشور آلمان وارد اردبيل شده و امروز قابل ارائه در بخش شيلات است.
وي به انجام اقدامات اساسي در حوزه دامپروري و كشاورزي اشاره كرد و گفت: از مديريت كشت و صنعت مغان و پارس انتظار داريم ورود دام‌هاي جديد به استان را تسريع بخشند و در اين زمينه اقدامات اساسي را انجام دهند.
حقيقت‌پور حوزه عمران روستايي را يكي از حوزه‌هاي پرافتخار براي كار عنوان كرد و ادامه داد: با تشكيل ستاد توسعه روستايي، اسناد عمران، توسعه اقتصادي، فرهنگي، منزلت روستايي و سند امنيت روستايي تنظيم شده و براي اولين بار براي روستاييان اولويت‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و مدني تنظيم شده است.
وي افزود: هدف از اين اسناد توليد ثروت، رسيدن به توسعه پايدار روستايي، حفظ فرهنگ بومي روستا و انجام تلاش براي بروز مهاجرت معكوس به روستاها است.
حقيقت‌پور به بخش مقاوم‌سازي مسكن روستايي نيز اشاره كرد و اظهار داشت: اردبيل در اين راستا رتبه شايسته‌اي را كسب كرده و علاوه بر آن در راستاي ايجاد مهاجرت معكوس به روستاها با ايجاد اشتغال روستاييان و تأمين اعتبار براي آنان وارد عمل شده و امروز اين رويداد را در روستاهاي خود شاهد هستيم.
استاندار سابق اردبيل تصريح كرد: تلاش براي تأمين آب روستايي، فضاهاي ورزشي براي روستاييان، ايجاد برق روستاهاي بالاي 20 خانوار، لوله‌كشي گاز به طول 200 كيلومتر، 110 كيلومتر آبرساني روستايي، 500 كيلومتر جاده روستايي، 120 نوبت سركشي به روستاها و حل اختلافات روستايي از ديگر برنامه‌هاي انجام شده در سطح روستاها است.
حقيقت‌پور پروژه بزرگ اردبيل ـ سرچم و اتصال اردبيل به اتوبان زنجان ـ تهران را از پروژه‌هاي اولويت‌دار استان عنوان كرد و ادامه داد: با وجود اينكه بيش از هشت بازديد از راه اصلي اردبيل ـ سرچم داشتم اما مقامات وزارت راه كم‌كاري كرده و در نتيجه موجب شد اين راه هنور هم كه هنوز است به مرحله افتتاح نرسد.
وي سرمايه‌گذاري در حوزه باد و فصل انرژي را يادآور شد و خاطرنشان كرد: ما قابليت توليد يك هزار و 500 مگاوات برق از طريق انرژي باد را داريم كه بايد سرمايه‌گذاراني را در اين راستا وارد عمل كنيم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 269
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 410
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 2,830
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 3,005
  • بازدید ماه : 3,005
  • بازدید سال : 36,045
  • بازدید کلی : 1,326,856