loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 267 چهارشنبه 06 مرداد 1389 نظرات (0)

به احترام رفراندوم مردم

لوگوی جدید ارتش سایبری

لوگوی جدید ارتش سایبری

نام ارتش سایبری ایران زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که در اولین حملهسایت توئیتر را مورد حمله قرار داد و در پیامی که در سایت قرار داده بود،از حمایت از اغتشاش در ایران توسط توئیتر انتقاد کرده بود. در پیام هکرهاآمده بود: «آمریکا فکر می‎کند که دارد اینترنت را با دسترسی‎اش کنترل ومدیریت می‎کند، اما این طور نیست؛ این ما هستیم که اینترنت را با قدرت‌مانکنترل و مدیریت می‎کنیم. بنابراین، سعی نکنید مردم ایران را تحریک کنیدکه…»

سایت اصلی فتنه هک می‌شوند
پس از این سایت نوبت به موج‌کمپ رسید تا دامنه‌ی آن در اختیار ارتش سایبریایران قرار گیرد. در اولین عکس‌العمل‌ها هک موج‌سبزآزادی با موضوعدستگیری‌ها گره خورد. برخی گفتند که هکی انجام نشده استو تنها مدیر اینسایت دستگیر شده است. اما به روز رسانی مجدد سایت و خداحافظی تیم فعال آن،این گمانه هم باطل شد. برخی از دوستان در فرندفید می‌گفتند که مدیرموج‌سبز آزادی فاطمه شمس است که البته خارج از ایران ساکن است. از این جهتاحتمال ارتباط بین دستگیری‌ها و هک شدن دامنه‌ی موج‌کمپ منتفی است.

جستجوگر چینی شکست
جستجوگر چینی بایدو هدف دیگری بود که ارتش سایبری ایران آن را از کارانداخت. این عمل موجی از سئوالات را درباره‌ی انگیزه‌ی هکرها ایجاد کرد.اما برخی گمانه‌زنی‌ها از قدرت‌نمایی ارتش سایبری حکایت می‌کرد. دامنه‌یفیس‌بوک دات‌نت هم همزمان با بایدو مورد حمله قرار گرفت و هکرها با ورودبه سرور فیس‌بوک صفحه‌ی اول آن را تغییر دادند. هرچند دامنه‌ی فیس‌بوکدات‌نت فعال نیست، اما باتوجه به این‌که با سایت اصلی روی یک سرور قراردارند، بار دیگر قدرت ارتش سایبری ایران را نشان داد.

وقتی سازگارا ضایع می‌شود
محسن سازگارا (ضد انقلاب فراری) که همکار سیا محسوب می‌شود در برنامه‌ایاز راه‌های مقابله با هکرهای ارتش سایبری سخن گفت و یک روز بعد، سایت اومورد حمله قرار گرفت. هکرها با طعنه خطاب به او نوشته بودند که به جای حرفزدن، اگر عرضه دارد، از هک شدن سایت خودش جلوگیری کند! علاوه بر سایتسازگارا، فیلم‌های یوتیوب او نیز پاک شد. وی در این فیلم‌ها به شیوه‌هایعملیاتی علیه حکومت اشاره می‌کرد و زمینه‌های آشوب را فراهم می‌کرد.
سایت دیگری که توسط این ارتش هک شد، سایتک بود. این سایت اگرچه شاخص نبود، اما در جرگه سایت‌های جریان آشوب به شمار می‌رفت.

رادیو زمانه خاموش شد
رادیو زمانه در ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ هک شد. در صفحه نخست آن، تصویری منقش به پرچمجمهوری اسلامی ایران و عبارت‌های «یاحسین (ع)» و «خلیج فارس» نوشته شد ودر پیامی نوشت: «ارتش سایبری ایران به تمام مزدوران وطن‌فروش هشدار می‌دهدکه در دامان اربابان خود نیز آن‌ها را راحت نمی‌گذارد.»
فرید حائری نژاد سردبیر رادیو زمانه در گفت‌وگو با بی.بی.سی تصریح کرد:حمله کنندگان تلاش کرده‌اند به داخل “سرور ” این سایت نفوذ کنند. آنهاتوانستند وارد حساب کاربری سایت شوند و حتی به داخل ایمیل‌های صاحبانحساب‌های کاربری نفوذ کرده‌اند؛ آنها تلاش کردند اطلاعات افراد در تماس باسایت را هم به دست بیاورند. وی همچنین به دویچه وله گفت: حمله کنندگان اولبه سرور ما حمله کردند و پس از آن وارد ایمیل اکانت ما شدند و آخر سردومین ما را تغییر دادند. حمله کنندگان کسانی هستند که چند هفته قبل بهتویتر ضربه زدند.
رادیو زمانه از وابستگان به خانه آزادی در آمریکاست که با حمایت هلندی‌ها در آمستردام تشکیل شده است.

خبرنامه امیرکبیر
۱۷ بهمن خبرنامه امیرکبیر هک شد. در صفحه نخست آن، این‌بار تصویری منقش بهپرچم یاحسین (ع) و «فإن حزب‌الله هم الغالبون» جای گرفت. در بخش انتهاییاین تصویر، شعر زیر درج شده بود:
“اگر فرمان دهد رهبر، بتازیم
اگر او خواهد از ما، سر ببازیم
اگر صبر و قرار از ما بخواهد
بنشینیم و بسوزیم و بسازیم”

به احترام رفراندوم مردم
موج بعدی هک در ۲۳ بهمن رخ داد. سایت‌های جرس، تحول سبز و کلمه توسط هکرهامورد حمله قرار گرفت. اما این‌بار آرم تازه‌ای را برای این ارتش در نظرگرفته بودند: علامت اکسپلورر به همراه یک اسلحه کلاشینکف که روی آن صفر ویک‌هایی دیده می‌شود. در پیام منتشر شده توسط ارتش سایبری آمده است که اینسایت به احترام رفراندم ۲۲ بهمن هک شده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره هویت ارتش سایبری
برخی گانه‌زنی‌ها از ارتباط مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته سپاه بااین گروه خبر می‌دهد. نام این مرکز زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که شبکه‌ایاز مدیران سایت‌های غیراخلاقی فارسی دستگیر شدند و در یک برنامه‌یتلویزیونی از آنها اعتراف گرفته شد.
شیوه‌ی کشف این شبکه و دستگیری این افراد (به خصوص که بخشی از این شبکهخارج از ایران بودند) باعث شد تا شوک جدی به فعالان مجازی وارد شود کهسپاه بر فضای اینترنت تسلط کامل دارد. همان زمان سایت‌های ضدانقلاب اعلامکردند که دستگیری پرنوگراف‌ها در حقیقت زنگ خطری برای کسانی است کهاینترنت را فضای باز و ناشناسی می‌خواهند که مقاصد خود را پیگیری کنند.

متهم ردیف اول: روسیه
برخی هم از هکرهای اجاره‌ای سخن گفتند. به خصوص انگشت اتهام این بار نیزبه سمت‌ هکرهای روسی نشانه رفت. این گمانه با نشانه‌شناسی طرح‌هایی کهارتش سایبیر ایران منتشر کرده است تقویت شد. وجود ستاره سرخ در صفحه نخستتوئیتر باعث شد نام روسیه در صدر قرار گیرد. اما نکته این است که مگر نهاین‌که ستاره سرخ روسی که از آن سخن می‌گویند، توپر است؟

من یک نفرم؛ با قدرت یک ارتش
اختر قاسمی از همکاران رادیو زمانه هم با اشاره به اختلال چند روز اخیراین سایت اعلام کرد: از اون جایی که همکاران زمانه امید به درست شدن آنداشتند متاسفانه خبر هک کامل را با تامل و با کمی صبر به دیگر همکاراندادند به طوری که خود من با ایمیل هک شده یکی از همکاران مدتی در چت بودمبدون اینکه متوجه شده باشم که کسی که با من صحبت می‌کند یک هکر است.
بعد از مشخص شدن اینکه فرد مخاطب من هکر است از او پرسیدم که “چرا این کاررا انجام می‌دهند و هدفشان چیست؟ او گفت اولاً من یک نفرم و به اندازه یکارتش کار می‌کنم و اسمم ارتش است. من یک جوان عادی و متخصص کامپیوتر هستم.بی.بی.سی و صدای آمریکا و زمانه که تبلیغی نمی‌گیرند و درآمدی ندارند،معلوم است که از کجا تامین می‌شوند و از براندازی حرف می‌زنند. ” از اوپرسیدم چند سال داری، پاسخ داد ۲۱سال. او گفت ما نمی‌گذاریم کشورمان را“ری‌ست ” کنید.

زیر مجموعه‌ی پدافند سایبری سپاه
اما فرورتیش رضوانیه (طنزپرداز) در روزآنلاین داستان را جور دیگری روایت می‌کند:
طرح تشکیل ارتش سایبری ایران از سال ۸۴ در سپاه پاسداران مطرح شده بود،امابا افزایش تبلیغات علیه دولت نهم در اجرای آن تسریع به عمل آمد. مدتیبعد گروهی بسیار وسیع تشکیل شد که تعداد اعضای آن از چند نام بسیار فراترمی‌رود. واحد جذب نیروی انسانی ارتش سایبری به این ترتیب عمل می‌کند کهتیم‌های ویژه‌ای پس از شناسایی هکرهای حرفه‌ای، با آن‌ها تماس گرفته وتهدید می‌کنند در صورتی که همکاری نکنند، روانه زندان خواهند شد.
سطح ارتباط و اطلاعات افراد تا حدی کنترل شده است که حتی بیشتر اعضای گروههنوز از همکاری خود با ارتش سایبری اطلاعی ندارند. با توجه به استفاده ازنخبه‌ها، سطح علمی ارتش سایبری با توجه به سابقه فعالیت بالای نفوذگران درایران بسیار بالاست و قدرت این ارتش با توجه به هدف آن، قابل مقایسه باگروه‌های مشابهی است که در سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل فعالیتمی‌کنند. گفتنی است “مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته سایبری” (پدافندسایبری سپاه) از همین افراد تشکیل شده است.
البته به نظر می‌رسد که فرورتیش رضوانیه به جای این گمانه‌زنی‌ها، در همان تخصص اصلی خود (طنزنویسی) فعالیت کند موفق‌تر است!

اطلاعات فنی از سایت ارتش سایبری
دامنه سایت ارتش سایبری ایران به صورت قانونی در یاهو به ثبت رسیده است.سرورهای آن در خارج از کشور قرار دارد. اما هنوز کسی نتوانسته است سایتآنها را متوقف کند. ک
تنها چند روز پیش از تولد ارتش سایبری، مؤسسه «Defense Tech» ایران را جزء پنج کشور دارای قوی‌ترین نیروی سایبری معرفی کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 265
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 394
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 1,382
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,557
  • بازدید ماه : 1,557
  • بازدید سال : 34,597
  • بازدید کلی : 1,325,408