loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 404 چهارشنبه 16 تیر 1389 نظرات (0)


تورهای ایرانی که عازم هندوستان می شوند به دو مسیر تور تقسیم می شوند . نخست تور  آگرا ، تور دهلی و تور جیپور و مسیر دوم  تور دهلی و تور آگرا که از این دو مسیر تور آگرا ، تور دهلی و تور جیپور  از محبوبیت بیشتری برخوردار است. تور دهلی که شامل تور دهلی نو نیز می شود با آشنایی و بازدید از مسجد جامع دهلی که به دستور شاه جهان ساخته شده آغاز می شود. قلعه سرخ یکی از مهم ترین اماکنی است که گردشکران از همه جای دنیا برای آن دیدن آن می آیند برخی معتقدند قلعه سرخ بزرگ ترین مرکز گردشگری شهر دهلی است. بازار بزرگ چندی چوک در این بخش جایی است برای دیدین و یا خرید. کسانی که به بازدید از بقعه ها و مزار بزرگان و یا شخصیت های سیاسی و یا فرهنگی هستند آرامگاه همایون دومین پادشاه مغولی هند که با معماری ایرانی آراسته شده بازدید کنند در نزدیکی آرامگاه همایون آرامگاه صوفی بزرگ هند خواجه نظام الدین اولیاء قرار دارد. هند سرزمین تصوف و عرفان از این رو عرفا و صوفیان از اهمیت ویژه ای برخوردارند اماکن دیگر که دیدن آن ها برای علاقه مندان به معماری و حتی گردشگران خالی از لطف نیست قطب منا از نخستین بناهای معماری هند که از معماری هندو  اسلامی پیروی می کند. اما نمی شود به هندوستان آمد و سراغی از شخصیت بزرگ هند یعنی ماهاتاما گاندی نگرفت مزار او در دهلی است آن را فراموش نکنید از دیگر جاهایی است که به دیدن آن می ارزد معبد نیلوفر و معبد آکشاردام که از بزرگ ترین معابد هندی در دنیا است و همه اینها را در دهلی خواهید دید.
اما تور آگرا یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهرهای هندوستان است که از دهلی برای رسیدن به آن با قطار دو ساعتی در راه خواهیم بود. البته شما می توانید با اتوبوس نیز سفر کنید اما به دلیل شلوغی مسیرها اتوبوس ها خیر آرام حرکت می کنند و ممکن است ساعت ها طول بکشد تا شما را به آنجا ببرند. این شهر از مهرماه تا فروردین مناسب ترین آب و هوا را برای گردشگران دارد. اما آگرا برای دنیا و ایرانی ها اهمیت ویژه دارد چرا که تاج محل در آن آرمیده است. به دیدن تاج محل می رویم که شاهکار معماری ایرانی است. شاید تاج محل تمام حواس شما را به خود جلب کند اما آگرا دیدنی های دیگری نیز دارد آرامگاه اعتماد الدوله ، مسجد جامع آگرا ، باغ مریم و سایر نقاط و امکان نام برد.
تور جیپور را فراموش نکنید. اگر راهنمای تور شما را دعوت به رفتن به تورجیپور کرد دعوت او را رد نکنید این شهر که در شمال غربی کشور هندوستان است به شهر صورتی شهرت دارد. این شهر معروف ترین شهرهایی است که در قرن 18 میلادی تأسیس شده و دارای معماری شهری منظم و منسجم است و لذت خاصی به شما برای دیدن آن می دهد به دژهای نهارگر و جایگر و همچنین کاخ هوا محل و رصد خانه قدیمی یا همان رصد خانه جنتر منتر اشاره کرد. تور شما با دیدن دهلی ، آگرا و جیپور پایان می یابد. عموم تورهای ایرانی به مقصد هند از این مسیر استفاده می کنند که استقبال بیشتری از آن شده است.
اما تور هند علاقه مندان دیگری هم دارد اما به نقاط دیگر. یکی از این تورها تور بمبئی است و دیگری تور گوآ. شهر گوآ که در کنار ساحل اقیانوس هند است در اغلب ماه های سال آب و هوایی شرجی و مرطوب دارد گردشگران این شهر را به خاطر تفریحات آبی و آفتاب ساحلی آن دوست دارند سواحل شنی و زیبای آن شما را به هیجان می آورد در اغلب موارد سال درجه حرارت این منطقه در حدود سی و پنج درجه سانتیگراد است اما در ماه هایی از آذماه تا بهمن ماه دمای آن تا بیست درجه سانتیگراد نیز می رسد. یادتان باشد که تور گوآ را برای استراحت و آرامش انتخاب کنید و از آن انتظار دیگری نداشته باشید.
اما تور بمبئی تور یکی از بزرگ ترین و ثروتندترین شهرهای هندوستان است بمبئی در زبان هندو یعنی ساحل خوب و این نشان می دهد هندی ها تا چه اندازه این شهر را دوست دارند. شاید شما از معدود ایرانی هایی باشید که سرو کله اتان در بمبئی پیدا شده اما به هر حال خوشحال باشید که شهری زیبا و گردشگر پسند را می بینید. فصل توریستی این شهر از شهریور تا اسفند است که دمای هوا پانزده تا بیست و پنج درجه است. دروازه هند یادگار استعمار انگلستان و هتل تاج محل از مهم ترین جاهایی است که نباید آن را از دست بدهید. هتل تاج محل بعد از عملیات تروریستی که در سال 2009 در آن اتفاق افتاد شاید پولدارها چندان آن را دوست نداشته باشند اما گردشگران برای دیدن این هتل که بیش از پیش مشهور شده از همه جای آن بالا می روند. اما تور بمبئی تور موزه است موزه های پرنس ویلز و موزه ویکتوریا از آن موزه هایی است که به دیدنش می ارزد. اما بناهایی که در تورها یا به صورت انفرادی دیدن آن خالی از لطف نیست ساختمان دادگاه عالی بمبئی و ساختمان دانشگاه بمبئی است که یادگار دوره حضور انگلیسی ها است. بازارهای بمبئی و سوغاتی های عالی این شهر مثل صنایع دستی و چای معروف هند را فراموش نکنید. بسته بندی این چای ها آنقدر زیبا و دیدنی است که شاید شما فقط به خاطر تنها بسته بندی چایی ها را بخرید.
 
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 103
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 276
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 1,926
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,485
  • بازدید ماه : 9,832
  • بازدید سال : 32,176
  • بازدید کلی : 1,322,987