loading...
sms زییاترین پیام کوتاه
محمد کربلائی بازدید : 306 سه شنبه 22 تیر 1389 نظرات (0)

یادتونه واسه تولد همسری میخواستم کیک راه راه درست کنم ولی کیکم  بعد از اینکه از رول بازش کردم ترک خورد و دیگه تبدیل به شیرینی رولت شد ؟؟؟

خیلی از اون کیک ها دلم میخواست درست کنم ولی خوب برای تولد سینا تصمیم گرفتم که دوباره امتحانش کنم با این تفاوت که دستور کیک اسفنجی رو از اینجا برداشتم و الحق که کیک اسفنجی خوبی در اومد . 

مواد لازم : 

تخم مرغ                         4 عدد

آرد                                3 تا یک چهارم پیمانه

شکر                             3 تا یک چهارم پیمانه

وانیل                             یک چهارم قاشق چایخوری

بکینگ پودر                      یک دوم قاشق مرباخوری

پودر کاکائو                      1 قاشق غذاخوری

آب جوش                        نصف استکان

خامه ی فرم گرفته            به میزان لازم ( من تقریبا 1 کیلو و 300 گرم استفاده کردم  )

گردوی خرد شده             مقداری

طرز تهیه : 

ابتدا زرده و سفیده های تخم مرغ رو از هم جدا میکنیم .

سفیده ها رو میزنیم تا پوک بشه نه اونقدر که سفت بشه که از ظرف نریزه ، همینقدر که حجمش زیاد شد خوبه .

زرده ها رو هم با شکر و وانیل و نصف استکان آب جوش اونقدر میزنیم که حجمش دو برابر و کاملا کرم و کشدار بشه . 

حالا این مواد رو با کمک لیسک با هم مخلوط میکنیم .

آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو با هم الک کرده و کم کم به موادمون اضافه کرده و با لیسک هم میزنیم تا یکنواخت بشه . 

کف سینی فر ( سینی من 35 در 40  بودش ) رو کاغذ روغنی انداخته و کمی چرب میکنیم و مایه ی کیک رو تو سطح سینی پهن میکنیم . و در فر 160 درجه که از قبل گرم کردیم قرار میدیم تا بپزه . 

بسته به حرارت فر ، زمانش متغیره ، فکر میکنم حدودا 20  دقیقه طول کشید تا کیک اسفنجی من بپزه . اگه بعد از ده دقیقه چک بشه بهتره ....

سینی رو که از فر در آوردیم یه چند دقیقه ای بهش زمان میدیم تا کمی خنک بشه و بعدش کیک رو روی یه کاغذ روغنی دیگه برمیگردونیم . 

اون کاغذ روغنی که به ته کیک چسبیده بود رو جدا کرده و کیک رو با کاغذ روغنی جدید از عرض لول کرده و تو یه سفره ی پارچه ای میپیچیم و کنار میذاریم . 

بعد از چند ساعت کیک اسفنجی رو قبل از باز کردن با کمک یه چاقوی تیز  از عرض به چهار قسمت تقسیم میکنیم بعد رول ها رو باز کرده ،  رو هر قسمت خامه ی فرم گرفته مالیده و گردوی خرد شده میپاشیم . یکیشون رو رول کرده و بقیه ی نوارها رو هم به انتهای کیک رول شده  قرار داده و مجددا رول میکنیم تا کیک های نواری شکل ما تموم بشه . بعد تو ظرف سرو قرار داده و تمام سطح کیک رو با خامه میپوشونیم و به شکل دلخواه تزیین میکنیم . 

البته من با دو برابر این مواد ، دو تا کیک اسفنجی پختم و 8 تا نوار کیک داشتم که دور هم رولشون کردم که اندازه اش برای مهمونام که کلا 15 نفر بودیم کافی شد . 

گر چه پخت این کیک خیلی هول هولکی شد و نتونستم زیاد تمیز درارمش ولی نسبت به تمام کیک های تولدی که تا به حال پخته بودم ، اینو بیشتر از همه پسندیدم حالا نمیدونم واقعا خوشمزه بود یا اینکه من به خاطر این که کیکش کاکائویی بود خیلی خوشم اومد ... همسریم هم خیلی خوشش اومده بود و فرداش به من گفت دیگه از اون کیک خوشمزه هات نمونده که واسم بیاری بخورم ؟؟؟ 

مطمئنا بعد از این هم از همین دستور برای تهیه ی کیک های تولد استفاده میکنم . 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
.::گروه اینترنتی اثیر::. بزرگترین گروه وبلاگی ایران با بیش از 5 سال تجربه درخشان و دارا بودن وبلاگ در بیش از50 سرویس وبلاگ دهی ایرانی و خارجی و تجربه ی افزایش بازدید در بیش 100 وبسایت که تا کنون اکثر انها در رتبه های زیر 50 در ایران قرار دارند وابسته به کانون فناوری تبلیغاتی راه هشتم بزرگترین مرکز لیزر و ساخت تندیس در ایران اس ام اس های سکسی خفن توپ حشری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5861
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 96
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 264
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 1,719
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,278
  • بازدید ماه : 9,625
  • بازدید سال : 31,969
  • بازدید کلی : 1,322,780